Сърцето на издържливостта

/ Запалянко

Представяме ви двигателя на BMW M8 GTE, коеот се пуска във FIA World Endurance Championship

Тази година BMW отново ще участва в световния шампионат по издръжливост FIA World Endurance Championship, който все повече се утвърждава като едно от най-атрактивните моторни състезания. И със сигурност включването на баварските машини в него ще го направи още по-сериозно и атрактивно. Болидът BMW M8 GTE вече е готов, а в него е монтиран най-ефективният двигател, разработван някога от BMW Motorsport. В зависимост от изискванията на спортния регламент той развива между 500 и много над 600 к.с.  Целта на разработката му е пределно амбициозна - да бъде най-ефективният двигател, който някога е задвижвал състезателен автомобил на BMW. За да се постигне това, от голямо значение е изборът на базов двигател. В тясно сътрудничество с инженерите на BMW M GmbH е избран BMW S63T4, онзи V8 двигател с технология BMW TwinPower Turbo, който за пръв път е монтиран на новото BMW M5. Както е предписано в регламента, отливките на цилиндровия блок и цилиндровата глава са заимствани без промени от серийния агрегат. На базата на тези отливки двигателят на BMW M8 GTE е подложен на всеобхватна преработка. 181 детайла са заимствани от серийни проекти, над 700 са разработени специално за P63/1 или са включени в този проект от други състезателни двигатели на BMW Motorsport.

Работният обем е намален от 4,4 до 4 литра. Използва се по-„плосък“ колянов вал, който осигурява по-равномерни работни ходове и придава на двигателя по-спортен звук. Освен това геометрията на горивните камери, както и на всмукателните и изпускателните канали е модифицирана за изискванията на моторните спортове. В резултат горивото изгаря много бързо и напълно в оптималния момент при максимална температура от над 2 100˚ С. P63/1 постига коефициент на полезно действие, значително по-висок от 40 %. Това го прави по-ефективен от всеки друг състезателен двигател на BMW при спортните и туристическите автомобили. Тази ефективност осигурява на екипите значително по-висока гъвкавост при определяне на състезателната стратегия.

 

Техническите данни на двигателя P63/1 за BMW M8 GTE

 

Тип: V8 двигател с технология BMW TwinPower Turbo

Мощност: 500 до над 600 к.с. (в зависимост от изискванията на регламента)

Работен обем: 3 981 см3

Брой цилиндри: 8

V-ъгъл: 90°

Диаметър на цилиндъра: 89 мм

Ход на буталото: 80 мм

Разстояние между цилиндрите: 98 мм

Обороти: около 7 000 об/м

Назад



Коментари