Рицарят на екологията се оттегля

/ Анализатор

Френският министър Никола Юло се сблъска с държавническата реалност и напуска поста си

Френският „министър на екологичния и солидарен преход“  Никола Юло е подал оставка, съобщава Le Figaro. Той прекара почти една година на странния пост, създаден специално за него, вкара ред екологични проблеми в дневния ред на обществото, а когато се опита да ги реши като държавник се сблъска с една различна реалност и предпочита да се оттегли.  Официалната причина е, че заради натиска на лобисти идеите му не получават подкрепа от премиера и президента, а пресата по навик се концентрира в разнищването на всевъзможни интриги на висшия ешалон.  Все пак стява ясно, че той отдавна е възнамерявал да напусне, но е изчакал да утихне аферата „Бенала“ и началото на новия политичесик сезон.

Неговата оставка е доста силен удар по управляващите,  но след него  френската екологична политика вероятно ще навлезе в едно по-уравновесено русло, макар мнозина да се страхуват, че тя може и въобще да се прекрати. Никола Юло влезе в политиката от журналистиката и нищо чудно да се върне с увеличен авторитет в нея. Тя би му дала много по-комфортна позиция, за да се бори за идеите си – без да носи отговорност за реалното им прилагане.

А като държавник от него остават ред авантюристични решения, които вероятно са вдъхновени от искрена загриженост за природата, но които не могат да се осъществят в сегашния свят или поне не толкова бързо, колкото му се иска. Това засяга и автомобилите, при това не само във Франция, доколкото примерът и влиянието на Париж се отразяват в целия ЕС.

Autoobserver.bg следеше си интерес действията на бившия журналист, получил възможност от съдбата да превърне публицистичната си кауза в реално дело. И при случай ги коментираше – примерно  официалното обявяване на  края на бензиновата ера за 2040 година, или пък държавната премия за замяна на стара кола с по-малко стара.  Не подминахме и едно грозно заяждане – новината, че „врагът на автомобилите“  има в гаражите си 9 превозни средства, а в сметките си милиони. То породи страстна дискусия във френските форуми, която завърши с успокоителното: „спечелил е много, но поне не ги е изнесъл в Швейцария“.   

А екологичните проблеми около автомобилите си остават и след края на смелата намеса на бившия журналист в реалната политика. И Autoobserver.bg ще продължава да ги следи и отразява – дори и вече да не са толкова атрактивни като новини, те са важна част от бизнеса и от живота.  

Назад



Коментари