И Renault сменя емблемата

/ Информатор

Ромбчето се запазва, но идва с нова, по-изящна графика

Renault ще има нова графика на класическото си фирмено ромбче, твърдят френски медии. Новата емблема бе показана  още  с прототипа на възкресеното Renault 5 в края на януари, но тогава колата така бе привлякла погледите, че почти никой не обърна внимание на самата емблема. А при нея монолитното ромбче е заменено от доста по-изящно, очертано от две начупени линии. Шумното лансира неновата емблема на Peugeot миналата седмица обаче привлече вниманието към новия ромб, защото такава е логиката на френската конкурентна битка - двете най-големи фирми често действат огледално, а  освен това Лука Ди Мео се нуждае от доста рязко обновяване на имиджа на Renault. Смяната на герба, пардон емблемата, е принципен начин това да стане очевидно. Очакванията са, че засега новата форма на ромбчето ще се налага тихомълком – главно в печатните материали, а официализарането ще стане с лансирането на някой нов модел през годината - най-вероятно електрическата версия на Мegane, подхвърля авторитетният  Caradisiac.

 

Досега френската режия е сменила 10 различни графики на емблемата си, като първите 4 нямат нищо общо с геометричните фигури. Ромбът е поставен за пръв път през 1925 година и оттогава е неизменен символ на фирмата. Той е минималистичен, но внушителен, с ясни геометрични линии и е наложен като една от влиятелните автомобилни емблеми. Смята се, че символизира енергията и мощта на бранда.  Вижте надолу кратката му история!

 

Младият Луи Рено създава фирмата заедно с братята  си под името Societe Renault Freres през 1899 година, но първата кола е направена по-рано и подарена на приятел. Първото лого идва през 1899 година и представлява овален медальон, в който са вписани инициалите на братята.

 

През 1906 година идва модата на механиката и емблемата става силует на тогавашен автомобил, вписан в зъбчато колело, обрамчено от кръг.

 

От 1919 до 1923 емблемата е танк в кръг. Напомня за славните бойните машини, които Луи Рено успял да достави за френската армия по времето на Първата световна война.

 

От 1923 до 1925 има нова емблема, символизираща радиаторната решетка на автомобила

 

През 1925  се ражда ромбчето. В него е вписана старата радиаторна решетка, а самият ромб се смята за символ на диамант. В тази си форма то се запазва до 1959, а от 1946 като фирмен цвят се използва жълтото.

 

1959 Същият символ се запазва, както и името на фирмата в средата му, но изписан с една доста по-фина графика.

 

1972 Известният график Виктор Васарли прави ново изписване, което в известна степен вдъхновява и сегашната промяна. Ембемата става триизмерна и излъчва повече динамика, а името е свалено под ромба.      

1992 Ромбът се уплътнява, но запазва триизмерното си излъчване

2004 Нова модернизация на същия ромб от Ерик дьо Беранже, новата графика засилва обемното излъчване

2015 запазва се триизмерността, но ромбчето е с модернизирана фирма, а шрифтът на фирмата е по-стилен и минималистичен

Назад



Коментари