Зимна сигурност от Opel

/ Информатор

Усъвършенствани системи за задвижване на четирите колела се предлагат за Grandland Hybrid4 и Insignia

Opel предлага идеалните автомобили, които отговарят на всички нужди на феновете на зимните спортове, гарантирайки сигурност и стабилност при шофиране благодарение на задвижването на всички колела: новият Opel Grandland Hybrid4 – уникален SUV (WLTP разход на гориво 1,3-1,2 л/100 км, емисии на CO2 31-29 g/ км), Opel Insignia (разход на гориво по WLTP1 6,7-5,7 л/100 км, емисии на CO2 175-149 г/км) и Opel Insignia GSi (разход на гориво по WLTP1 8,8-7/100 км, емисии на CO2 200-179 г/км). Тези модели не само осигуряват безопасност при движение върху лед и сняг, но и дават възможност за спокойствие и пълна наслада от шофирането. В тях са интегрирани най-съвременните системи за задвижване на всички колела. Клиентите на Opel могат да избират между иновативен електрически AWD SUV, лимузина или комби Sports Tourer с вектор на въртящия момент AWD.

Новият Opel Grandland Hybrid4 съчетава мощността на бензиновия двигател 1.6 с турбокомпресор и два електромотора за изходяща мощност на електрическа система до 221 kW (300 к.с.). Електрическият агрегат се състои от два електромотора на предната и задната ос. Мощността на предното електрическо задвижване отговаря на 81 kW (110 к.с.), а на задното на 83 kW (113 к.с.). Първият електродвигател предава мощността си към предните колела чрез електрифицирана осемстепенна автоматична трансмисия. Вторият електромотор и диференциалът са интегрирани в задната ос, което осигурява постоянно задвижване на всички колела с оптимално сцепление. Високият въртящ момент на електрическите двигатели на Opel Grandland Hybrid4 се активира моментално при натискане на педала на газта, осигурявайки оптимално сцепление при хлъзгави повърхности. Максималната скорост на електрическия Plug-in hybrid е 235 км/ч.

С Opel Grandland Hybrid4 водачите могат да избират между четири различни режима на шофиране в зависимост от своите предпочитания и характеристики 

  • Режим „Задвижване на всички колела” осигурява въртене на предните и задни колела.
  • Режим “Sport” съчетава мощността на двигателя с вътрешно горене и електрическия мотор за особено динамичен стил на шофиране.
  • Режим „Електрически“, при който Grandland Hybrid4 се задвижва изцяло от електричество. В този случай задвижването се осигурява от задния електродвигател в комбинация с предния мотор, когато водачът изисква повече мощност чрез натискане на газта. Максималната скорост при чисто електрическо шофиране е 135 км/ч.
  • „Хибридният“ режим се фокусира върху оптимизиране на разхода на гориво на автомобила. Двигателят с вътрешно горене и електродвигателят(ите) работят заедно или последователно, в зависимост от условията и стила на шофиране.

Регенеративното спиране улавя кинетичната енергия по време на забавяне, която в противен случай би се разсейвала и губила. Клиентът може да избира измежду два режима на рекуперация, които превръщат електродвигателите в генератори, така че електрическата енергия да може да бъде върната към батерията от 13,2 kWh и да се съхранява.

Opel Insignia със 128 kW (174 к.с.) турбодизел и ултра-динамичната Insignia GSi с 169 kW (230 к.с.) бензинов турбо двигател с директно впръскване на горивото разполагат с най-съвременно задвижване на всички колела Twinster - с модул за задно задвижване който използва система с двоен съединител без диференциал. Въртящият момент се разпределя към едното или и двете задни колела, давайки възможност за векториране на въртящия момент в пълния диапазон на производителност на автомобила.

Opel Insignia с AWD се предлага като стандарт с мехатронно адаптивно окачване FlexRide, което регулира амортисьорите и управлението за части от секундата. В допълнение, FlexRide променя характеристиката на управление, както и точките на превключване на осемстепенната (Insignia) или деветстепенната (Insignia GSi) автоматична трансмисия. Водачът може да избира между различни режими на шофиране - „Standart”, „Тour”, „Sport” и – изключително за GSi – „Competition”. При двойно натискане на превключвателя „ESP off“ се предоставя възможност на опитните шофьори да изпробват динамиката на шофиране на Insignia GSi, без помощта на ESP. За още по-активно шофиране, деветстепенната автоматична трансмисия може да се управлява ръчно чрез лостче разположено на волана.

Със своето усъвършенствано задвижване на всички колела Twinster и адаптивно окачване FlexRide, Opel Insignia е напълно сигурна и стабилна върху заледени и покрити със сняг настилки.

Назад



Коментари