Жил Видал отива в Renault?

/ Информатор

Водещият дизайнер на Peugeot се трансферира при „вечния враг“, твърди френско списание

Водещият дизайнер на Peugeot Жил Видал , който изненадващо вчера бе заменен от заместника си Матиас Осан, всъщност е извършил нещо, което на футболен език може да се преведе като „преминаване от Левски в ЦСКА“, във времето, когато това бяха единствените „грандове“ в нашия футбол. Може би затова и към него не бяха отправени ритуални благодарности. Феновете могат да сметнат подбен трансфер и за предателство, но всъщност за професионалистите  това е поредна смяна на екипа (и на банковата сметка). Подобна промяна все пак поражда емоционални, а и бизнес проблеми. Той не просто преминава на заплата директно при онези, срещу които довчера се е борил (или поне конкурирал ), но и носи със себе си определена вътрешна информация, а около този пункт се оформят сложни и скъпи съдебни казуси. Нищо чудно занапред да има и подобни новини.  Или пък трансферът да бъде замразен. За известно време...

 Новината за преминаването на Жил Видал в Renault бе съобщена ексклузивно от френското списание lÄutomobile Magazine, без да се посочва източник. С това попълнение Renault формира един ударен зведен тийм в дизайна, тъй като там вчера премина и Алехандро Месонеро от Seat . Този трансфер пък е свързан директно с встъпването в длъжност на новия изпълнителен шеф  Лука ди Мео, който пък изправи испанското подразделение на VW Group на крака, като една от причините бе и различния  дизайн.  И двамата новодошли в Renault идват със солиден опит и авторитет зад гърба си, като и двамата са показали умение в налагането на ярък облик върху масови марки – нещо, от което Renault се нуждае за всички подразделения. Те ще работят под ръководството но доказания Лоранс ван Ден Екер.

Жил Видал определяше дизайна на Peugeot 10 години, в които успя да промени доста удачно стилистиката и да помогне за пазарния порив на марката, след пристигането и на Карлос Таварес начело.  Негови постижения са 308, 3008, 508, 208. В „неговото десетилетие“ повечето нови модели се превръщат в хитове, а 3 от тях станаха и „кола на годината за Европа“.

Назад



Коментари