Хибридната вълна стигна до BMW X3 xDrive30e

/ Информатор

Най-новата технология при акумулаторните клетки позволява движение с нулеви емисии до 55 км

Уникалната комбинация между интелигентното задвижване на четирите колела xDrive и най-модерното задвижване eDrive се съчетаха в кросоувъра BMW X3 xDrive30e. То осигурява вълнуваща гъвкавост, чисто електрическо изживяване при шофиране, както и изключително ниски стойности на разхода на гориво и емисиите. Четирицилиндровият двигател с вътрешно горене и електромоторът на Plug-in хибридният модел генерират максимална системна мощност от 215 кВт/292 к.с. Благодарение на интелигентно управляваното взаимодействие между двете задвижвания средният разход на гориво е понижен до 2,4 и 2,1 л/ 100 км. Съответните стойности на СО2 емисиите са от 54 до 49 г/км. Средният разход на електроенергия на новото BMW X3 xDrive30e е от 17,2 до 16,4 кВтч на 100 км. Неговата литиево-йонна високоволтова батерия с най-нова технология на акумулаторните клетки позволява чисто електрическа мобилност с пробег от 51 до 55 километра.

Новото BMW X3 xDrive30e ще се произвежда от декември 2019 година заедно с вариантите на Х3 с конвенционално задвижване в завода на BMW в Спартанбърг, САЩ. Въвеждането по пазарите на целия свят стартира през пролетта на 2020 година. С това BMW Group не само продължава електрификацията на портфолиото си, но и своята стратегия на моделите, ориентирана към разнообразните изисквания на клиентите. Най-популярният по целия свят SAV модел в премиум сегмента на средния клас е първият модел на марката, който се предлага с конвенционално задвижване и Plug-in хибридна система, като през 2020 година ще бъде въведен и още един допълнителен вариант на модела с чисто електрическо задвижване.

Sports Activity Vehicle с пъргава управляемост, уверени офроуд възможности и превъзходна ефективност

Новото BMW X3 xDrive30e комбинира типичните качества на Sports Activity Vehicle с особено ефективна технология на задвижването. И Plug-in хибридният модел се отличава с пъргава управляемост и спортна динамика на управлението, стабилна гъвкавост, многостранни възможности на интериора, премиум качество и напредничава технология за свързаност. Неговата система BMW xDrive винаги и ситуативно разпределя мощността между предните и задните колела и при чисто електрическо шофиране, за да гарантира спортна динамика на управлението на пътя и уверени офроуд възможности по нестабилни терени. Мощността се генерира от двулитров четирицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и мощност 135 кВт/184 к.с., както и електромотор с мощност 80 кВт/109 к.с., интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic. Общата им системна мощност е 215 кВт/292 к.с. Максималният системен въртящ момент на Plug-in хибридното задвижване е 420 Нм. Благодарение на това новото BMW X3 xDrive30e ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Максималната му скорост е 210 км/ч.

В зависимост от режима на шофиране и ситуацията на пътя електромоторът на новото BMW X3 xDrive30e може да бъде използван за чисто електрическа мобилност или за подпомагане на двигателя с вътрешно горене. В режим MAX eDrive, който се активира с бутона eDrive на средната конзола, новото BMW X3 xDrive30e с почти безшумно задвижване с нулеви локални емисии може да развие максимална скорост от 135 км/ч. в стандартната настройка Auto eDrive  е възможно чисто електрическо шофиране със скорост до 110 км/ч. Двигателят с вътрешно горене се включва в задвижването една при по-висока скорост или при по-високо натоварване. Когато са активни и двете задвижвания, освен ускорението се оптимизира и ефективността на новото BMW X3 xDrive30e. При ускорение много осезаемо се усеща спонтанното разгръщане на мощността на електромотора. При шофиране с постоянна висока скорост електрическото подпомагане осигурява понижаване на разхода на гориво и емисиите. Благодарение на подпомагането от електромотора двигателят в вътрешно горене максимално често работи в режим на оптимално за ефективността натоварване. Режимът BATTERY CONTROL позволява поддържане на нивото на заряд на високоволтовия акумулатор зададено от водача ниво. По този начин е възможно резервите от електроенергия да бъдат целенасочено съхранени за шофиране с нулеви локални емисии по участъците от маршрута, разположени в градовете.

Високоволтова батерия с най-нова технология на акумулаторните клетки за максимална ефективност; голям, гъвкав багажник

Литиево-йонната батерия на новото BMW X3 xDrive30e е разположена компактно под задната седалка. Резервоарът за гориво е позициониран над задната ос. Благодарение на това транспортните възможности на Plug-in хибридния модел са ограничени незначително. С вместимостта си от 450 литра багажникът на новото BMW X3 xDrive30e е на нивото на вариантите на модела с конвенционално задвижване. При сгъване на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка вместимостта на багажника може да бъде увеличена до 1500 литра. С най-новата си технология на акумулаторните клетки и бруто енергийния капацитет от 12,0 кВтч високоволтовата батерия допринася както за изключителната ефективност, така и за големия електрически пробег на новото BMW X3 xDrive30e. С Plug-in хибридният модел е възможно голяма част от пътуванията във всекидневието в града да бъдат изминати с нулеви локални емисии.

Със серийния си кабел за зареждане високоволтовата батерия може да бъде зареждан от конвенционални домакински контакти. По този начин батерията може да бъде заредена напълно за по-малко от 6 часа. С BMW i Wallbox съответното зареждане отнема около 3,5 часа. Буксата за зареждане е разположена под отделен капак на левия преден панел на автомобила. Съхранената във високоволтовата батерия енергия служи и за захранване на 12-волтовата бордова електрическа мрежа.

E-регистрационен номер и данъчно предимство благодарение на големия електрически пробег

Благодарение на големия си електрически пробег новото BMW X3 xDrive30e (в зависимост от оборудването) отговаря на критериите, които му осигуряват обозначаване на електромобил според закона за електрическата мобилност, както и свързаните с това допълнителни права при движение по пътищата. Освен това в Германия то се облага с намален данък като служебен автомобил.

Като алтернатива на базовото оборудване новото BMW X3 xDrive30e се предлага и като Advantage, Модел xLine, Модел Luxury и Модел M Sport. Серийното му оборудване включва и акустична защита за пешеходци. При електрическо шофиране с ниска скорост система от външни високоговорители генерира неподражаем, разработен специално за електрифицираните модели на BMW звук, който привлича вниманието на другите участници в движението върху автомобила, без да нарушава акустичния комфорт на пътниците. Освен това новото BMW X3 xDrive30e серийно се оборудва със стационарна климатизация. Още преди потегляне тя може да бъде управлявана дистанционно чрез BMW Connected App и от смартфона: по този начин през зимата водачът се качва в топъл, а през лятото в приятно хладен автомобил.

Други eDrive услуги позволяват още по-атрактивно и комфортно зареждане на високоволтовата батерия при пътувания. Дигиталните услуги подпомагат водача при търсенето и избора на обществени станции за зареждане, позволяват управлението на процеса на зареждане чрез дистанционни функции и пренасят информация за статуса на зареждането, електрическия и комбинирания пробег, както и индивидуалния разход на електроенергия върху смартфона или други персонални крайни устройства на водача.

Освен това за повишаване на радостта от шофирането, комфорта и гъвкавостта на Plug-in хибридния модел е на разположение почти цялата програма от допълнителни оборудвания, налична и за вариантите на BMW X3 с конвенционално задвижване. Предлагат се Адаптивно окачване, Променливо спортно кормилно управление и М Спортна спирачна система, BMW Head-Up дисплей, Активен контрол на скоростта с функция Stop&Go, Асистент за шофиране Plus с асистент за завиване и водене в лентата, както и Асистент за паркиране Plus. Гамата включва и теглич с електрическо задвижване. Максималният прикачен товар на новото BMW X3 xDrive30e е 2 000 кг.

Назад



Коментари