VW пуска „български теслоубиец“?

/ Информатор

Планиран е електрически кросоувър за 18. хил евро. България се проучва като място за инвестиция!

Volkswagen се готви да обогати своята гама модели I.D.с компактен електрически кросоувър с цена около 18 хил. евро (21 хил. долара в САЩ), съобщава Automotive News. Не се уточнява дали тази цена е постигната със или без различните държавни и общински премии  за електромобилност, но и в двата случая тя е доста под парите, които Tesla иска за най-достъпните версии на своя Model 3. Планът за подобна кола бе обявен открито още миналата година, но тогава предизвикваше достf съмнения. Цените на електричките продължават да бъдат един от слабите им пунктове. Същият Model 3 бе ланисрин с идеята да бъде „колата на бъдещето за 35 хил долара“, но заедно с екстрите и други подробности не пада под 40 хил. Всъщност може и да падне заради натрупването  на федералната и щатски премии в САЩ, но за Tesla те са на привършване.

Около бъдещите електрички на VW има и нещо важно за България. Нашата страна, заедно с Унгария, е проучвана като потенциално място за изнасяне на производството им, твърди Automotive News. Става дума за голям завод с капацитет около 350 хил автомобила годишно. Със сигурност такъв завод ще има и той ще бъде някъде в Източна Европа, твърди авторитетното издание. VW Group вече има заводи в Чехия и Словакия, но те засега са претоварени - най-вече с увеличената продукция на Skoda.

Всъщност електрификацията във VW тепърва ще набира скорост. На пръв поглед тя може и да изглежда закъсняла, но при немските производители нещата обикновено се движат методично и ако започнат някаква офоназива, тя е не само масирана, а и последователна.  На практика фолксвагеновата електрификация вече е стигнала до България с малките електрически e-Up, които се дават под наем и вече бодро щъкат по улиците на София. Серията I.D. по план ще има над 50 различни модификации, като първенецът Neo, който ще се прави в Цвикау (бившата ГДР) ще излезе на пазара през 2020 година. За него се планира производство от 200 000 бройки. По принцип един електромибил е с по-проста конструкция и се произвежда за около половината от времето, необходимо за термична кола.

Елекромобилите на VW се базират върху новата платформа MEB, която съще е напълно готова технологично. Тя вероятно е част от преговорите за глобалено коопериране с Ford Motor. По тази линия тя може да попадне и в Турция, където пък американския концерн има голяма фабрика. Изглежда, че електрификацията започав да предизвиква размествания по производствената карта на авотомилния бизнес в Европа и света. В края на миналия век България гордо пропусна своя шанс да се настани в нея. Тогавашният „поход на Изток“  превърна Словакия в най-автомобилостроителнатастрана на континента (с най-много произведени автомобили на глава от населението). След VW към нея се насочиха PSA, Hyundai, Toyota, Jaguar Land Rover. В момента нашата страна е предпочитано място за производство на авточасти, дали пък накрая няма да се сбъдне и старата мечта за истински „автомобилен завод“?

   

Назад



Коментари