Втори живот за „златния скарабей“

/ Ретро

Романтична Histoire d’Amour се завърта около възраждането на една от легендите на Citroen

Първите юношески любовни пориви се съчетават с възраждането към втори живот на една от легендарните машини на Citroen. В типично френски стил един нов рекламен клип, посветен на вековния юбилей на марката, разказва за реставрацията на пустинните полуверижни камиони, с които през 30-те е организирана „жълтата епопея на Citroen“ – сензационният за времето си преход от Париж до Пекин.

Донякъде романтично машините са наречени „Златен Скарабей“ и са имали невероятна здравина и проходимост, необходима за движение из тогавашната природа. Преди „жълтата епопея“ е имало и „черна епопея“, като през 20-те подобни ситроени са прекосили Сахара от север на юг – една успешна експедиция, която е имала не само рекламен ефект за фирмата, но и определено културно и политическо влияние за континента.   

Възраждането на "Златния скарабей" - вижте видеото

Scarabée d'Or : 3 années de travail résumées en quelques minutes

Всъщност става дума не толкова за клип, колкото за цяла любовна история, разказана майсторски в 12 кинематографични минути. В центъра на драмата, разбира се, са ученическите любовни пориви, но не само. Защото любовта пламва около една от най-романтичните машини в исорията – прословутият  Citroen autochenilles Kégresse. Седем от тях са преминали през пустините на средна Азия – в онези години непроходими за техника. Планът е бил да се върнат обратно през Китай, Индия и Иран, но политическите проблеми прекратяват пътешествията в първата му половина.

"Жълтата епопея“, която не френски се нарича Сroisière jaune (буквално „жълт кръстоносен поход“) има огромен рекламен ефект за времето си и отразява типичния за Андре Ситорен мащабен поглед и любов към авантюрата. Тя остава не само в историята на техниката, но и на рекламата и комуникациите.

 

Назад



Коментари