Тотална промяна за Dacia

/ Информатор

С новия Logan/Sandero отвъд Дунава ще се въведе новата глобална платформа CMF-B на Renault-Nissan

„Третото поколение на Logan-Sandero ще бъде направено върху напълно новата глобална платформа CMF-B, същата, върху която ще се прави и Renault Clio V“, е заявил пред сп. Challenges главният дизайнер на Renault Лоран ван ден Екер. С това се слага край на прословутата платформа B Zéro, която изнесе на гърба си цялата гама на Dacia от 2004-а година до днес. А тя бе остаряла още когато бе нова. Всъщност става дума за платформата на второто поколение на Clio (от 1998-а), прехвърлена към румънския завод в момента, когато се готвеше лансирането на третото Clio. Тогавашната идея е била просто да се използва нещо съществуващо, за да се икономисат средства. Платформата се оказа не просто жизнеспособна, но и универсална. След Logan върху нея бе построена пълноценна гама, включваща кросоувъра Duster и фургончето Dokker. Направени са над 10,5 млн коли от всички модификации, които се продават по света, включително и с емблемите на Renault (около 5 млн бр.).

Новият Logan ще има далеч по-добър и изпипан дизайн, обещава Лоранс ван ден Екер. Според него първият Logan е правен без никаква мисъл за естетика, защото е търсена само ниската цена. При втория (2009) е имало известна грижа за външния вид, която е помогнала за бума на продажбите и в Европа по времена кризата. Новото, трето поколение, вече ще бъде съблазнително. Това е не толкова заради натиск от към клиентелата, колкото конкурентен аргумент за завоюване на нови територии.

Новата платформа за малки коли CMF-B на Алианса ще дава далеч по-големи стилистични възможности, така че колите, които се базират върху нея ще бъдат разнообразни, смята дизайнерът. Това ще се види ясно следващата година, когато ще дойдат ClioV, заедно с Logan III и Sandero III. Техническата унификация увеличава и опасността от вътрешнофирмена канибализация, така че дизайнерите ще трябва да работят изключително внимателно, за да наложат различен стил и излъчване на моделите. Преходът към новата платформа е важен и поради това, че тя дава възможност за електрификация на задвижванията, от която Dacia няма да бъде подмината.

А старата платформа B-Zero, създадена в далечната 1998-а година все пак ще остане, но в руския завод на Renault, където тя ще се използва и за новото локално поколение на Renault Duster, който ще се различава съществено от европейския Duster. Същият кросоувър ще бъде лансиран и в Китай и Корея, но пък там ще се използва различна платформа.

Назад



Коментари