Stellantis върви нагоре

/ Информатор

Въпреки кризата, новият гигант работи на печалба и разширява пазрните си позиции

През първото тримесечие на тази година европейският автомобилен пазар отбелязва спад от 12,3% в сравнение с 2021-а. Независимо от това Stellantis затвърждава силната си позиция при леките и лекотоварните превозни средства с пазарен дял от 21% и лидерство в тези сегменти във Франция, Италия, Испания, Португалия, Белгия и Гърция.

През периода Peugeot и Citroën са сред 10-те най-продавани марки в ЕС30, а в топ 10 продуктовата класация попадат 5 модела на Stellantis -  Peugeot 208, Citroën C3, Peugeot 2008, Opel/Vauxhall Corsa и Fiat Panda, като Peugeot 208 е най-търсеният автомобил в Европа.

Stellantis затвърждава пазарното си лидерство в ЕС30 и при лекотоварните автомобили с дял от 34%, равняващ се на почти 145 000 продадени превозни средства през първото тримесечие на 2022 г.

Малко повече от година след създаването си Stellantis зае стабилна позиция сред водещите компании на автомобилния пазар и продължава енергийния си преход, насочен към гарантиране на общодостъпна мобилност и зачитане на околната среда, като Европа има ключова роля в стратегическия план Dare Forward 2030 на компанията.

През първото тримесечие на 2022 г. Stellantis е пазарният лидер при нискоемисионните превозни средства (LEV) за леки и лекотоварни автомобили в основните европейски страни като Италия (35,7% пазарен дял), Франция (30,3%), Испания (21,8%) и Полша (14,9%). Компанията е водеща и в продажбите в LEV сегмента за лекотоварни превозни средства в ЕС30 с дял от 44,5%.

 

За периода новият Fiat 500, Peugeot 3008 и Peugeot 208 са потвърдено LEV бестселърите в Европа с общо над 34 000 реализирани автомобила. Към това Fiat 500 се нарежда на трето място на пазара на BEV (електрически превозни средства с батерии), а Peugeot 3008 e трети при сегмента PHEV (plug-in хибридни превозни средства).

Това е силен знак за Stellantis в курса ѝ да постигне 100% от планираните продажби на леки BEV автомобили в Европа до края на това десетилетие. От създаването си компанията е фокусирана над електрификацията като гаранция за общодостъпна мобилност, която защитава планетата за бъдещите поколения.

„Нашият стратегически ангажимент обхваща инвестиции от над 30 млрд. евро в световен мащаб между 2021 и 2025 г. в елекрификация и софтуер с цел достигане на нулеви въглеродни емисии до 2038 г. Това включва пускането на модели, щадящи околната среда, както и сътрудничество с първокласни партньори за намиране на нови решения, които отговарят на клиентските изисквания и създават устойчива кръгова икономика“ - коментира Максим Пикат, главен оперативен директор за разширена Европа.

Назад



Коментари