Спомен за Peugeot 405 T16

/ Ретро

Той бе достоен предшественик на сегашната звезда 508 SPORT ENGINEERED

С постоянно задвижване на 4-те колела, 220 к.с. и максимална скорост от 235 км/ч, елегантният PEUGEOT 405 Т16 остана в сърцата на хората с бензин в кръвта в края на миналия век. Днес споменът за него се връща покрай предсдтавянето на новата спортна зведа в гамата 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, който беше показан по повод 210 -та годишнина на фирмата.

Чрез PEUGEOT SPORT ENGINEERED марката се стреми да разработи новаторски тип динамика, която съчетава електрическа и бензинова мощ, елегантност, лукс и тръпка зад волана.

Ако погледнем назад, темата за спортен седан с динамично представяне не е нова за PEUGEOT. В началото на 90-те години се ражда най-спортната версия на PEUGEOT 405 - T16, чийто акроним напомня за спортните подвизи на PEUGEOT 405 Turbo 16, два пъти победител през 1989 и 1990 г. в рали Париж-Дакар, но също и в състезанието за изкачването на Пайкс Пийк през 1988 и 1989 г. Тогава той наследява PEUGEOT 205 Turbo 16, двукратен световен шампион в ралита група B и двукратен победител в Париж-Дакар през 1987 и 1988 г.

 

PEUGEOT 405 T16 е оборудван с високоусъвършенстван двигател, идеален за клиенти, които искат да съчетаят предимствата на удобен семеен седан с тези на спортен автомобил, който носи максимално удоволствие зад волана. Тази версия на 405 предлага безпрецедентна динамика за модел от този тип.

Оборудван с 2-литров, 4-цилиндров двигател с турбокомпресор Garett , PEUGEOT 405 T16 достига изходна мощност от 196 к.с., която може да бъде увеличена до 220 к.с., благодарение на повишеното налягане, предоставяно от функцията „overboost“. Показателите му са брилянтни с максимална скорост от 235 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7 секунди, до голяма степен благодарение на постоянното задвижване на всички колела и виско съединителя, който, контролира приплъзването и разпределя въртящия момент в съотношение 53% отпред и 47% отзад.

 

За да не бъде помрачена отличната работа, свършена от Pininfarina, спортната версия на PEUGEOT 405 не е твърде отличителна. Това означава, че тя няма широките арки на колелата, които носи стандартният 205 Turbo16 например, но вместо това има силует, който поддържа нейната елегантност. Единствените разлики са 16-инчовите олекотени алуминиеви джанти с пет спици - вместо стандартните 15-инчови - и почистващата система на предните фарове като стандартно оборудване, които позволяват и на най-запалените ентусиасти да я разпознаят от пръв поглед. 405 T16 е наследил извитите панели, предната и задната броня и обновения, по-аеродинамичен спойлер от своя предшественик PEUGEOT 405 Mi16. Неговата визитна картичка може да се види отзад, на капака на багажника, носеща името на модела и червения надпис „T16“.

 

Peugeot 405 T16 е върхов за гамата модел, технологично модерен и способен да вдъхновява онези, които го шофират, без да се отказва от своите елегантни линии и забележителния комфорт за всички пътуващи. 

Произведените бройки са 1046, което го прави търсен модел за колекционерите.

 

В по-общ план PEUGEOT 405 е огромен търговски успех, спечелил наградата Автомобил на годината за 1988 г. и вдъхновил различни състезателни версии:

  • Версия на 405 T16 с мощност, увеличена до 660 к.с., печели състезанието за най-високо изкачване в света, Пайкс Пийк, през 1988 и 1989 г. с Ари Ватанен и след това с Роби Унсер зад волана. Изкачването на Ватанен през 1988 г. бие предишния абсолютен рекорд, непокоряван 5 години, и става тема на филм, въз основа на който Жан-Луи Мори създава великолепния късометражен филм „Climb Dance“.

PEUGEOT 405 Turbo 16 (според пълното изписване) Rally-Raid, купе, вдъхновено от седана 405, замества 205 Turbo 16 в пясъците на Африка и печели две поредни състезания Париж-Дакар през 1989 и 1990 г. с Ари Ватанен зад волана.

Назад



Коментари