Спад на пазара през юни

/ Информатор

Френската статистика отново е бърза и показва една очаквана тенденция

Спад на продажбите на нови коли през юни от 8,5% е отчела франската статистика. Тя рабоит експедитивно и обикновено изпреварав останалите европейски служби, като по този начин става и показатена за тенденциите на пазара – особено в Западна Европа. Спадът през юни  (239 967 регистрации) бе очакван, като той се дължи както на намалялато търсене, така ина по-малкото работни дни през този юни, в сравнение с миналогодишния. Все пак тенденцията за свиване на пазара е очевидно, като за полугодието спадът все пак е минимален – 1,8%.

Негативната тенденция обаче засяга главно френските фирми, като групировката на Renault  отчита -11,7% (Dacia -7,4%), докато при  PSA спадът е -11,3%. Единственият бранд с ръст е DS (+12,6%), но при него абсолютните цифри са твърде малки. Влияние за спада на  френските фирми на националния им пазар има графика с лансиране на нови модели. В момента продажбите на Clio и Peugeot 208 са в пауза, докато се очаква лансирането на новите поколение. А това са най-популярните модели в страната.

 След дългия спад чуждите фирма поемат глътка въздух. VW отчита ръст от  +4,9%, а Toyota има увеличение с 6,1%.

Назад



Коментари