Скептицизъм във Франция към офертата на FCA

/ Наблюдател

Предложението за обединение с Renault е неприемливо в този му вид, прокламира влиятелен анализатор

Медиите във Франция демонстрират нарастващ скептицизъм към евентуалното обединение на Renault и Fiat-Chryler (FCA). Заседанието на борда на директорите е насрочено за  утре и на него се очаква да се реши дали сложната процедура по преговорите ще тръгне по пътя, предложен от FCA. А същността на тяхното предложение е да се създаде нова холдингова структура с равноправно участие 50/50. Именно този пункт е най-уязвим, според негативните реакции на медийни анализатори.

„Офертата на FCA е неприемлива“, открито прокламира университетският икономист Бернар Жулиен в сайта Autoactu, като пояснява, че всички сметки около равноправието са сгрешени и ще доведат на практика до онеправдаване на Renault. В офертата се вземат неточно изчислени данни за пазарната капитализация на двете фирми, като  акциите на Renault се вземат на най-ниската им цена от няколко години. По този начини излиза, че   Renault влиза в общата фирма с капитал по-малък с 2,5 млрд евро от този на FCA и за да се изравни, акционерите на FCA ще получат извънредни дивиденти.

Всъщност FCA макар и по-голям като обем на производство и капитализация е в по-лошо състояние, доколокото в последните години основен приоритет е било изчистването на дълговете, а не инвестирането в нови модели и технологии. Много скоро фирмата ще бъде обект на тежки санкции заради високото средно ниво на вредни емисии от нейните модели.  Така че „равноправието“ в сделката всъщност ще ощети Renault, която е готова за новите екологичните стандарти и електрическата мобилност. Освен това в последните години както Fiat, така и Chrysler систематично са съкращавали модели от своето портфолио и са разпродавали активи, което им е позволило да поправят финансовия отчет, но дава по-лоши пазарни преспективи, а това е бреме, което ще се стовари върху Renault при евентуално обединение, но което не се отчита в момента, твърди Жулиен. „За разлика от това, което PSA успя да направи с Opel (който е далеч по-малък), всичко във FCA трябва да се оправя и стабилизира, а за да стане това трябва да има твърдо ръководство и доминация на по-солидната фирма“, твърди Жулиен. Според него пордлежението за равенство в брака е неприемливо  и за Renault ще бъде по-добре да се опита да стабилизира Алианса си с Nissan вместо да се впуска в нова авантюра, която може да струва скъпо. Според публикация на Automotive News FCA готви нов вариант на своята оферта, в която се предвижда седалището на новата холдингова структура да бъде в Париж. Това обаче се прави за да се получи подкрепа на френската държава, която е голям акционер в Renault, а идеята за равенство в браак си остава ключова.     

Назад



Коментари