Jaguar I-Pace се изгаври с Tesla в ефир

/ Информатор

Уникално световно шоу – презентация в Австрия включва битка с конкурент от писта в Мексико

Уникално представяне на новата електричка Jaguar I-Pace бе проведено в четвъртък вечерта. Самата церемония бе в Грац (Австрия), но се излъчваше директно по канал на Youtube, за да се гледа от всеки компютър, таблет или телефон по цял свят, а шоуто на водещите бе прекъсвано от директни включвания от писта в Мексико, от заводи, дискусионни студия и други места. Грац не е избран случайно. Производството на модела е там по договор между Jaguar Land Rover и Magnа Steyr. И ако технологичните новости в комуникациите вече няма с какво да изненадат, то шоуто предложи и нещо уникално за жанра на презентациите – посрамване на конкурент. В случая – на Tesla Model Х75D и Tesla Model Х100D  които на два пъти бяха скъсани унизително на ускорение и спиране под аплодисментите на зрителите и  с пояснението, че Tesla e по-скъпа. Това е директно заяждане, което Елън Мъск не може да остави без отговор. Поръчките за I-Pace започват с цени за Европа около 70 хил. евро , а доставките ще започнат през есента.

Иначе електричката на Jag е толкова красива, колкото бе известно предварително. Легендарният дизайнер Йън Калъм сподели, че работата по нея е била далеч по-лесна, отколкото по класическите джагове, просто защото двигателният отсек не заема много място, при това в него (отпред) може и въобще да няма двигател. Това позволява на дизайнера да осигури повече простор за хората в по-къси габарити, както и да нарисува силует, оптимизиран към изискванията на аеродинамиката. А това се улеснява и от компоновката, защото целият комплект на батериите е разположен ниско долу в пода на колата. Така се постига и оптималното разпределение на масите 50/50 между двата моста.Предвидено е специално подгряване на батерията при зареждане в студено време, както и навигационна система, която анализира маршрута и стила на шофиране, за да оптимизира работата на батерията.

Батерията е литиево-йонна, с капацитет 90 кВтч и може да осигури преход от 480 км. Бързото зареждане става за 40 минути, а нормалното - за 10 часа. Двигателите са два – по един за всеки мост, с обединена мощност 400 к.с., ускорението 0-100 е за 4,8 сек, а максималната ск8орост е ограничена на 200 км/ч. И след като динамиката бе показана нагледно в сравнение с Tesla, кадри от тестовете в Арктика и на офроуд полигон увериха публиката, че новата електричка не е лабораторен експеримент, а наистина е способна да се справя със сурови изпитания – климатични и теренни. Остава да се оправи и в пазарната джунгла, където засега няма много конкерунти - освен въпросната Tesla Model X.  

Назад



Коментари