Реваншът на дизела - Audi S6

/ Информатор

Суперлимузината тръгва срещу политиката и показва, че нафтата има своeто място под богаташкото слънце

Антидизеловата кампания на Запад сякаш не само че подминава немските фирми, но и ги провокира да показват все по-нови и впечатляващи дизелови версии. Докато другите панически отстъпват и заменят дизелите с хибриди или с нищо, то Audi монтира нов върхов двигател и на своята спортно-елитарна лимузина  S6 и на нейната още по-спортна версия лифтбек S7.

Моторът е преработен и модифициран вариант на прословутия трилитров V6 TDI, чиято мощност е покачена до 349 к.с.  Моторът има обновявания почти във всичко – бутала, мотовилки, колянов вал, цилиндрова глава. Радикално ново турбо, което в нисък оборотен диапазан се развърта от електродвигател, а след  това влиза в действие традиционна турбина. Електрическата система е преработена и е под напрежение 48 волта, като стартер-генераторът може да помага на мотора при потегляне и ускорения.  При движение по инерция и спиране дизелът пък се гаси за икономия на гориво.

Върховни технологии има в трансмисията. Осемстепенната автоматична скоростна кутия е стандарт, както и задвижването Quattro. Задният мост участва в управлението, като гумите могат да помагат в завой. А най-важното е, че новите дизели са „очистени“ и са далеч по-екологични, включително и от аналгичните по мощност бензинови мотори.  

Назад



Коментари