„РЕНОлюцията“ ще има три фази

/ Информатор

Започва се с „Възраждане“ - до 2023 година - и приключва с финансова „Революция“ през 2025

Три фази в своя план за възстановяване на  Renault очерта изпълнителният директор Лука Де Мео. Първата се нарича „Възраждане“ и е насочена към 2023 година, като е фокусирана върху маржовете и паричните потоци. Тя ще прерасне в „Реновиране“, което ще се насочи към обновяване и обогатяване на моделната гама, като ще допринесе за ефективността на брандовете, а третата – същинската „Революция“ (2025)- ще доведе до нов бизнес модел, насочен към технологиите, енергията и мобилността.

Постигането на тези цели е свързано с комплексно преструктуриране на групировката и ново позициониране на брандовете в нея. Основният бранд Renault се насочва към съчетание на модерност и иновации, като поставя силен акцент и на електрификацията. Новият слоган на Renault e „La Nouvelle Vague“ (Новата вълна). Това напомня директно за най-славната епоха във френското кино, което през 60-те години на миналия век успя да се противопостави на холивудската унифицираща лавина и бе истински световен феномен. Сега пък „Новата вълна“ на Renault трябва да го превърне във фирмата с „най-екологична гама“ в Европа.

Dacia засилва позициите си, като остава базов и достъпен бранд, който ще премине в настъпление, покривайки по-широка територия – географска и пазарна (по сегменти). Румънската марка ще има ново лого и нов слоган - Tout. Simplement. Той може да се преведе по различни начини. Буквалният е „Всичко. Просто“, но като че ли по-удачен е „Просто всичко“. Планират се 7 нови модела до 2025 година, включително електрифицирани. Принципът е във всеки сегмент да се предлага продукта с най-одбро съотношение на цена към къчество. Към Dacia е добавена руската LADA, която вече не се изнася в Европа, а новината е, че ще има нова Niva. LADA ще ползва общата платформа CMF-B с Dacia, а сегашните "остатъчни" модели Granta и Vesta ще бъдаст спряни от производство. 

Alpine ще бъде брандът на Avantgarde (Авангард) като ще концентрира както прозиводството на луксозни спортни коли, така и цялата състезателна активност на грипуриовката. И тук се очаква засилена електрификация, както и победи в различните формули.

Четвъртото подразделение носи името Mobilize, а слоганът му ще е Beyond Аutomotive (отвъд автомобила). То ще се насочи към услугите, свързани с мобиност, дигитализация и енергия, като се очаква да генерира над 20% от приходите на групировката през 2030 година.

Назад



Коментари