Първи данни за болида на Peugeot за „Льо Ман“

/ Информатор

Хиперколата ще е с хибридно задвижване (общо 952 к.с.) като в разработката е участвал и българин

Peugeot работи интензивно за връщането си в „24-те часа на Льо Ман“, като показа задвижването и структурата на болида, която трябва да е готов за сезон 2022. Машината в момента се разрабоотва в ателието на PSA Motorsport близа до Версай. Както бе оповестено предварително, става дума за хибридно задвижване, съчетаващо 2,6-литров битурбо с мощност 680 к.с., разполажен над задния мост и електродвигател в предния с мощност 272 к.с.

Задвижващи са и 4-те колела, като скоростната кутия е с електрически механизъм за смяна на  7-те предавки. За разработката е използван както опитът от предишните болиди за „Льо Ман“ (с V8 или V12), така и опитът на тима във WRC. Бензиновият агрегат е V6 с цилиндрови блокове, разположени под ъгъл от 90 градуса и тежи 165 кг.

Обединеното хибридно задвижване се управлява от централен компютърен модул и е съобразено с новия регламент на сериите. „Този V6 битурбо е най-добрият компромис между технологиите, теглото, архитектурата, надеждността и динамиката“, заявява директорът на задвижванията на Peugeot Sport Франсоа Кудрен. Скоростната кутия ще се управлява от лостчета на волана.

Спирането ще съчетава използването на електродвигателя като генератор с класически дискови спирачки, а пилотът ще може да регулира разпределението на спирачното усилие между колелата. Болидът ще бъде оборудван с авангардно литиево-йонна батерия, работеща под напрежение 900 волта, като тя ще е способна да подава ток с голяма мощност към двигателя при нужда, както и да поема бързо енергията от спирането. В разработването на електрическата част e участвал  Total, като шеф на технологичната част е българинът Камен Нечев.    

Назад



Коментари