Пристигат два John Cooper Works

/ Информатор

Наточените версии на MINI Clubman и MINI Countryman блясват с рев и динамика

Британският премиум автомобилен производител MINI представя най-мощните, и то със значително увеличение на мощността, разрешени за ползване по обществените пътища модели в 60-годишната история на марката. При новото MINI John Cooper Works Clubman  и MINI John Cooper Works Countryman се монтира четирицилиндров турбодвигател с мощност 225 кВт/ 306 к.с. Моторът серийно се комбинира с нова осемстепенна трансмисия Steptronic Sport и механичен блокаж на диференциала на предния мост, със системата за задвижване на четирите колела ALL4, специфично окачване, както и допълнителни модификации за подсилване на структурата на каросерията и свързването на двигателя и компонентите на окачването.

Най-новото поколение на разработения за John Cooper Works четирицилиндров двигател с технология MINI TwinPower Turbo надвишава мощността на предишния модел с 55 кВт/ 75 к.с. Максималният въртящ момент е повишен със 100 до 450 Нм. Това се отразява позитивно на ускорението. Clubman прави 0 - 100 км/ч за 4,9 сек, а Countryman за 5,1 сек. Двете наточени версии си подсигуряват първите места на стартовата решетка сред спортните модели в компактния сегмент.  Адаптациите, разработени въз основа на опита на John Cooper Works в моторните спортове, включват подсилен колянов вал и основни лагери с увеличено сечение, специфични бутала, мотовилки без втулки, както и гасител на усукващите колебания с оптимизирано охлаждане. Значителното увеличение на мощността спрямо предишния двигател се постига и с помощта на по-голям турбокомпресор. Във връзка с повишеното налягане на нагнетявания въздух степента на сгъстяване на новият двигател е понижена от 10,2 на 9,5. Интегрираният в изпускателния колектор турбокомпресор освен това е оборудван с байпасен клапан, който допринася за оптимизиране на реакциите на двигателя. Спонтанното разгръщане на мощността на двигателя се подобрява и от най-новото поколение на директното впръскване на бензина.

Свързаните с това изисквания към управлението на температурата са изпълнени с помощта на новоразработена охладителна система. Двата радиатора, специфичният за модела разширителен съд с повишен обем, индивидуалното окачване на модулите на охлаждането, електрическият вентилатор с повишена мощност и реализираното чрез кондензатор трето ниво на охлаждането винаги гарантират оптимална работна температура на двигателя дори и при екстремно натоварване при шофиране. За оптимизиране на затоплянето на двигателя охлаждането на цилиндровия блок може временно да бъде изключено с нов Split-Cooling клапан. Освен това трансмисията е оборудвана с отделен охладителен кръг включително външен радиатор на трансмисионното масло. Новата върхова стойност на мощността е 225 кВт/ 306 к.с. и се постига между 5 000 и 6 250 об/мин.  

Ускоренията са съпроводени от впечатляващ звук на специфичната за модела спортна изпускателна система. При спокойно шофиране с оптимизирана ефективност при ниски обороти звукът е сдържан и сонорен. Двойната изпускателна система е оборудвана с нови гърнета с особено голям обем. Ниското насрещно налягане подпомага спонтанното разгръщане на мощността на двигателя. За оптимизиране на емисиите спортната изпускателна система е оборудвана с бензинов филтър за твърди частици. И при двата нови модела на John Cooper Works пречистването на отработените газове отговаря на изискванията на нормата Euro 6d-TEMP.

. Най-новото поколение на трансмисията Steptronic Sport се отличава с повишен вътрешен коефициент на полезно действие и разширен диапазон от предавателни числа. По този начин при шофиране на висока предавка благодарение на ниските обороти на двигателя се понижава разхода на гориво. Новото управление на трансмисията повишава както динамиката на превключването, така и комфорта на возене. За ръчен избор на предавка на разположение са серийните лостчета за превключване на волана. Освен това осемстепенната трансмисия Steptronic Sport предлага и Launch функция за ускорение от място с максимална динамика и оптимизирано сцепление. Част от новата автоматична трансмисия е и интегрираният блокаж на диференциала, който служи за намаляване на изравняването на оборотите на предните колела. Благодарение на блокажа при тенденция към превъртане на едно от предните колела мощността се пренася към другото колело. По този начин се предотвратява загубата на сцепление при различни коефициенти на триене между дясното и лявото колело. Освен това чрез целенасочено пренасяне на мощността блокажът на диференциала повишава и пъргавината на автомобила при резки промени на посоката на движение, както и при динамично ускорение на изхода на завоя.

Централна роля при оптимизирането на сцеплението, пъргавината и стабилността играе системата за задвижване на четирите колела ALL4, което е част от серийното оборудване на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman и е модернизирана всеобхватно за новото поколение на двата модела. Компактното задвижване на четирите колела с оптимизирано тегло се състои от ъглов редуктор на предния диференциал, наречен Power-Take-Off, съставен от две части карданен вал и заден диференциал с Hang-On съединител с електрохидравлично управление. Интелигентното управление на системата за задвижване на четирите колела ALL4, което е свързано с контрола на стабилността DSC, винаги изчислява идеалното съотношение на разпределението на мощността между предните и задните колела. По този начин изключителната мощ на двигателя винаги достига там, където тя най-ефективно и най-ефикасно може да бъде превърната в радост от шофирането.

При нормални ситуации на пътя с активирана DSC мощността в типичния за марката стил се подава към предните колела. По този начин мощността на двигателя се използва най-ефективно. Едва когато управляващият блок на DSC регистрира загуба на сцепление на предните колела, Hang-On съединителят с помощта на електрохидравлична помпа за части от секундата осигурява подаването на мощност към задните колела. Последната модернизация на системата ALL4 е адаптирана прецизно към изключително високата мощност и повишения динамичен потенциал на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman. Тя включва подсилени зъбни колела за Power-Take-Off, по-големи шарнири на водещия към задните колела карданен вал, както и задни полуоски с повишена устойчивост към усукване.

За повишаване на прецизността в динамични ситуации на пътя служат и новите, специфични за модела тампони на окачването на агрегатите. Повишената твърдост на тампоните на двигателя и трансмисията осигурява по-здраво свързване на задвижващите агрегати към структурата на каросерията. По този начин се оптимизира както акустиката, така и поведението при особено спортно шофиране. Новите тампони оказват положителен ефект както върху по-директното поведение при завиване, така и върху реакциите на двигателя.  

Успоредно с модернизацията на двигателя окачването на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman също е издигнато до ново динамично ниво. Специфичните за модела изпълнения на предното окачване с пружинна стойка и многораменната конструкция отзад са допълнително оптимизирани по отношение на здравината, кинематиката и теглото, за да може екстремно високата мощност на задвижването да бъде превърната във въодушевяващо състезателно усещане. Новите шенкели позволяват по-големи стойности на камбъра на предните колела. По този начин, както и благодарение на специфичната кинематика на задната ос, допълнително се повишава потенциала за подобряване на страничното водене при динамично шофиране по завои. Новите настройки на пружините и амортисьорите, на системата за контрол на стабилността DSC и на електромеханичното кормилно управление са ориентирани прецизно към изключително атрактивния характер на пътя на новите върхови спортисти. Като опция и за двата модела се предлага Адаптивно окачване с амортисьори с електронно управление. За амортисьорите има избор между две характеристики: за особено спортни респективно ориентирани към комфорт ситуации на пътя, които се активират чрез MINI Driving Modes. При новото MINI John Cooper Works Clubman както серийното спортно окачване, така и Адаптивното окачване са комбинирани със снижаване на каросерията с 10 мм спрямо другите варианти на модела със серийно окачване. Серийното оборудване включва и 18-инчови John Cooper Works алуминиеви джанти с дизайн Black Grip Spoke. Като опция се предлагат и други John Cooper Works алуминиеви джанти с размери 18 и 19 инча. Новата спортна спирачна система включва четирибутални дискове спирачки на предните колела, както и еднобутални дискове спирачки на задните колела и гарантира постоянно високи стойности на отрицателното ускорение дори и при интензивно натоварване. За високата стабилност допринасят и спирачните дискове с увеличени до 360 × 30 мм отпред и 330 × 20 мм отзад размери, както и оптимизираната геометрия на охладителните канали. Лакираните в червен цвят предни спирачни апарати са с логото на John Cooper Works.

Идеални предпоставки за последователно насочената към спортен дух конструкция и настройки на окачването осигуряват и дългото междуосие, широката следа и ниският център на тежестта на двата модела. В допълнение към това целенасоченото подсилване на структурата на каросерията и особено здравото закрепване на окачването осигуряват максимална прецизност на пътното поведение на новото MINI John Cooper Works Clubman и новото MINI John Cooper Works Countryman. Двата модела се оборудват с новоразработена прецизна греда в моторния отсек, която свързва дясната и лявата опора на предните пружинни стойки. За подсилването на предната част на автомобила в структурата са монтирани и специфични греди, включително и в дъното на автомобила.

Цялостният пакет за динамика, пъргавина и прецизност, базиран на опита на John Cooper Works в моторните спортове, е допълнен със специфични за модела дизайнерски елементи в екстериора, които служат за оптимизиране на аеродинамиката и обтичането на каросерията. Големите въздухозаборници в предната част на автомобила са ориентиране към повишените нужди на задвижването и спирачната система от охладителен въздух. Освен това изключителните динамични възможности се разпознават и по оформените специфично за модела странични прагове, както и индивидуалните задни брони с интегрирани дифузори. Специфичните за модела спойлери на покрива повишават аеродинамичното притискане при високи скорости. Освен това новите John Cooper Works модели са оборудвани с корпуси на външните огледала с оптимизирана аеродинамика.

Други специфични за модела акценти в екстериора се поставят и от опционалното контрастно червено лаково покритие на покрива и корпусите на външните огледала, индивидуалното оформление на Side Scuttles в областта на страничните мигачи и логото на  John Cooper Works на радиаторната решетка и на задния капак. Централните въздухозаборници на двата модела са със структура „пчелна пита“. При новото MINI John Cooper Works Countryman той е ограден с червена рамка. Оформената по нов начин радиаторна решетка на новото MINI John Cooper Works Clubman е разделена от червена напречна лайстна. Освен това то е оборудвано с фарове, задни светлини и задна броня в новия дизайн на най-новото обновяване на модела MINI Clubman.

На повишеното до нови измерения Race Feeling както при новото MINI John Cooper Works Clubman, така и при новото MINI John Cooper Works Countryman може да се насладите на петте пълноценни места за седене. За характерната за спортен автомобил атмосфера в интериора допринасят и John Cooper Works спортните седалки с интегрирани подглавници, John Cooper Works спортния волан с мултифункционални бутони, John Cooper Works селектора на трансмисията и таванът в цвят антрацит.

Ексклузивното серийно оборудване на двата върхови спортиста в моделната гама на MINI включва и LED фарове, система за комфортен достъп, MINI Driving Modes и радио MINI Visual Boost включително 6,5-инчов цветен тъчскрийн дисплей и оформена по нов начин графика на изображенията. Включеното оборудване Connected Media позволява ползването на множество онлайн-базирани услуги на MINI Connected. Като алтернатива се предлага допълнителното оборудване Connected Navigation с комфортно водене по маршрута и допълнителни Infotainment функции като Connected Navigation Plus с 8,8-инчов тъчдисплей. В комбинация с тези опции могат да бъдат ползвани и услугите Real Time Traffic Information с данни за трафика в реално време, личната услуга Concierge Service, интернет порталът MINI Online и подготовката за Apple CarPlay. Освен това актуализациите на навигационните карти се прехвърлят директно в автомобила чрез мобилната мрежа

Назад



Коментари