Представяме ви: новото BMW X1 и iX1

/ Информатор

Третото поколение на компактния баварски SAV получи и електрифициран събрат

Със своя вид, внушаващ усещане за здравина, както и с универсалната си функционалност, новото BMW X1 създава неповторимо усещане за свобода и независимост в ежедневния трафик, както и при дълги пътувания. Прогресивният дизайн и атмосферата в интериора, излъчваща високо качество, както и значително по-богатото в сравнение с предишния модел серийно оборудване подчертават зрелия премиум характер на модела.

При лансирането на пазара през октомври 2022 г. първоначално X1 ще бъдe предлагано с два бензинови и два дизелови двигателя, които ще бъдат комбинирани серийно със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя Steptronic и с предно или интелигентно задвижване на четирите колела BMW xDrive (в зависимост от мощността). Непосредствено след това ще последват и изцяло електрическото BMW iX1 xDrive30 (среден разход на електроенергия според WLTP: 18,4 - 17,3 кВтч/100 км, СО2-емисии 0 г/км; данни по NEFZ: - ; на базата на прогноза от разработката на автомобила към днешна дата), както и два Plug-in хибридни модела и два други варианта с конвенционално задвижване и 48-волтова технология Mild-Hybrid.

Новото BMW X1 ще бъде произвеждано в завода на BMW Group в Регенсбург, където за първи път модели само с двигатели на вътрешно горене, Рlug-in хибридни модификации и версии с чисто електрическо задвижване ще се правят на една и съща производствена линия.

Благодарение на BMW iX1 радостта от шофирането с нулеви локални емисии достига до растящ в целия свят автомобилен сегмент, а по този начин става достъпна за изключително голяма целева група. В резултат на това компактният SAV с най-новата технология на BMW eDrive дава силен тласък за настъпването на електрическата мобилност. Сред постигнатите спрямо предишния модел стъпки на напредък в областта на устойчивостта са последователната електрификация, а също така и увеличеното използване на зелена електроенергия в производството и във веригата за доставки, както и засилената употреба на вторични суровини и естествени материали.

Дизайн: модерно оформление на повърхностите, подчертан характер и излъчване за здравина в типичния за моделите BMW X стил.

В третото поколение на BMW X1 дизайнът на повърхностите, линиите и висококачествените детайли в екстериорния дизайн повече от когато и да било изтъкват характера му на Sports Activity Vehicle. Отличителните характеристики на модела включват мускулести пропорции, калници с почти квадратни контури и типичния за моделите BMW X дизайн на предната и задната част.

Със своята изправена предницата новото BMW X1 маркира по изключителен начин своето присъствие. Останалите акценти в нея са плоски LED фарове, голяма и почти квадратна BMW бъбрековидна радиаторна решетка, X-образни линии, насочени навън, както и впечатляващи хромирани елементи в долния въздухозаборник. Опционално могат да бъдат поръчани адаптивни LED фарове с матрични дълги светлини, пулсиращи мигачи и гъвкаво разпределение на светлинния сноп.

Изразително моделираните повърхности и дългата линия на покрива характеризират изтегления за динамично усещане силует на новото BMW X1. Отзад хоризонтални линии плоско стъкло на задния капак, отличителни LED светлини и „раздути“ калници допринасят за постигането на типичната SAV-визия,

„Мускулестият“ външен вид на новото BMW X1 бива подчертан със специфични дизайнерски характеристики при модела xLine, сред които е и видимата защита за дъното на автомобила. В допълнение, като алтернатива на базовото оборудване се предлага и версията M Sport, която наред с други акценти, израз на динамичната радост от шофирането, разполага и с големи отвори за отвеждане на въздуха за охлаждане.

Всички варианти на модела разполагат серийно със 17-инчови алуминиеви джанти. 18-инчовите алуминиеви джанти са включени в пакетите оборудване xLine и M Sport, при които могат да бъдат поръчани също колелата с размер 19 инча и - за първи път при BMW X1 – 20 инча. Моделът може да бъде поръчан в две стандартни и десет лакови покрития тип „металик“ за екстериора, сред тях за първи път и Frozen от BMW Individual.

Интериор: Прогресивна атмосфера, гъвкавост и простор.

За характерното усещане при шофиране в интериора на компактния SAV допринасят по-високата позиция на седене и прогресивната премиум атмосфера в стилистиката на BMW iX. Централните елементи на този нов тип дизайнерско оформление са плоско арматурно табло, BMW Curved Display, подвижен подлакътник с интегриран контролен панел и ниша за съхранение на смартфони със скрито осветление в предната част на централната конзола.

Седалките нова разработка са опционални в изпълненията Sensatec с перфориране или при кожен салон Vernasca. Също така клиентите могат да поръчат и спортни седалки, електрическо регулиране на седалките с функция памет, както и лумбална опора и функция за масаж. Оптимизации освен по отношение намаляването на шума са направени и за защитата на пътниците. Интегрираната концепция за пасивна безопасност вече включва и нова въздушна възглавница между седалките на водача и пътника отпред.

Задната част на новото BMW X1 предлага три пълноценни места, които осигуряват значително повишен комфорт. За разширяване обема на багажното отделение може да бъде използвана делимата в съотношение 40:20:40 сгъваема облегалка на задната седалка. Още по-висока гъвкавост осигурява и опцията за надлъжно регулиране на задната седалка, налична само за моделите със задвижване единствено от двигател на вътрешно горене. Обемът на багажника може да се увеличи от 540 на максимум 1600 литра. Като опция се предлага теглич, който за първи път в новото BMW X1 се прибира и изважда електрически само с натискане на бутон.

Двузонов автоматичен климатик, спортен волан и BMW Маps серийно.

Навигационната система BMW Maps, спортен кожен волан, двузонов автоматичен климатик с интелигентно управление и сензор за дъжд с автоматично управление на фаровете са част от серийното оборудване в новото поколение BMW X1, също както четири порта USB-C, два извода за захранване (12V) и значително по-голям брой асистиращи системи за подпомагане на водача, отколкото при предишния модел.

Новата структура на пакетите оборудване позволява целенасочено персонализиране на автомобила. За подчертаване на премиум характера допринасят също и пакет огледала, амбиентното осветление, панорамният стъклен покрив и аудиосистемата Harman Kardon.

BMW iX 1: Нова ера на радост от шофирането в компактния SAV .

BMW iX1 xDrive30 е първият електрически автомобил на марката със задвижване на четирите колела в премиум компактния сегмент. Два интегрирани задвижващи модула на предната и задната ос генерират общо мощност, която при кратковременен Boost достига 230 кВт/313 к.с. Системният въртящ достига 494 Нм. Електрическото задвижване на четирите колела осигурява превъзходно сцепление, прецизно следване на желаната траектория и стабилност при шофиране във всяка ситуация. BMW iX1 xDrive30 ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди.

Технологията BMW eDrive от пето поколение включва също и високоефективна технология за зареждане с подобен на този при BMW i7 оптимизиран софтуер за зареждане и разположена в долната част на автомобила високоволтова батерия, чиято висока енергийна плътност позволява пробег от 413 до 438 километра. (В информацията относно мощността, динамичните показатели, разхода на енергия и пробега на BMW iX1 xDrive30 са използвани прогнозни данни, базирани на предишна фаза в разработката на автомобила.)

Plug - in хибридни модели с увеличен електрически пробег, бензинови и дизелови двигатели с 48-волтова технология М ild - Hybrid .

Технологията BMW eDrive от пето поколение e използвана и в Рlug-in хибридните версии на новото BMW X1. Благодарение на нея моделът е направил съществени стъпки напред по отношение на спортно поведение, разход и мощност при зареждане. Също така и електрическият пробег е увеличен значително.

Към момента на лансиране на новото BMW X1 портфолиото от конвенционални двигатели с вътрешно горене включва два бензинови и два дизелови агрегата от новото модулно поколение двигатели Efficient Dynamics на BMW Group. За ефективността и разгръщането на мощността при двата най-мощни двигателя допринася 48-волтова Mild Hybrid технология от второ поколение, при която електрически двигател е интегриран в 7-степенната скоростна кутия Steptronic.

Благодарение на тази технология четирицилиндровият модел BMW X1 xDrive23i (среден разход на гориво: 7,2 – 6,5 л/100 км; комбинирани CO2-емисии според WLTP: 162 – 146 г/км; данни според NEDC: – ) достига мощност от 160 кВт/218 к.с. (генерирана съвместно от двигател с вътрешно горене с до 150 кВт/204 к.с. и интегриран електродвигател с мощност до 14 кВт/19 к.с.). В гамата влиза и новото BMW X1 sDrive18i (среден разход на гориво: 7,0 – 6,3 литра/100 км; комбинирани CO2-емисии според WLTP: 158 – 143 г/км; данни според NEDC: –), задвижвано от 3- цилиндров двигател със 115 кВт/156 к.с. Четирицилиндров дизелов двигател и технология Mild Hybrid гарантират при новото BMW X1 xDrive23d (среден разход на гориво: 5,4 - 4,8 л/100 км; комбинирани CO2-емисии съгласно WLTP: 142 – 125 г/км; данни според NEDC: –) постигането на максимална мощност 155 кВт/211 к.с. (генерирана в тандем от двигателя с вътрешно горене с до 145 кВт/197 к.с. и интегрирания електродвигател с до 14 кВт/19 к.с.). Четирицилиндровият дизелов двигател на новото BMW X1 sDrive18d (среден разход на гориво: 5,5 – 4,9 л/100 км; комбинирани CO2-емисии съгласно WLTP: 145 – 129 г/км; данни според NEDC: – ) осигурява 110 кВт/150 к.с.

Универсален талант с идеална комбинация от пъргавина и комфорт при шофиране.

Независимо от типа задвижване, всички версии на новото BMW X1 се характеризират с типичното за марката и подходящо за всяка ситуация пътно поведение. За оптимална хармония на спортна управляемост и комфорт при пътувания на дълги разстояния се грижи технологията на окачването при компактния модел универсален талант.

 

Предпоставка за тази хармония е оптимизираната по отношение на тегло, както и на устойчивост на усукване конструкция на каросерията, дългото междуосие и увеличената спрямо предшественика предна и задна следа, а също и целенасочената модернизация на предното окачане с един носач и пружинна стойка и на трираменната задна ос.

Сцеплението и стабилността на пътя се повишават от серийния ARB контрол на сцеплението. Другите новости включват интегрирана спирачна система и работещи в зависимост от хода допълнителни амортисьори. Опционалното Адаптивно М окачване включва специфични амортисьори, спортно кормилно управление и снижаване на каросерията с 15 мм.

Голямо разнообразие от системи за автоматизирано шофиране и паркиране.

Технологичният напредък спрямо предишния модел се изразява и в значително по-големия брой системи за автоматизирано шофиране и паркиране. Серийното оборудване включва и контрол на скоростта със спирачна функция и предупреждение за удар отпред, чиято функционалност е допълнена с регистриране на насрещното движение при завой наляво, както и на пешеходци и велосипедисти при завой надясно. Моделите серийно се оборудват с Асистент за паркиране вкл. камера за обратно виждане и асистент за движение на заден ход.

Като опция се предлагат и асистент за завиване и водене в лентата, Активен контрол на скоростта с функция Stop & Go, активно навигационно водене, предупреждение при слизане, BMW Head-Up дисплей, както и функциите Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder и Remote Theft Recorder. Чрез Remote Software Upgrades е възможно подобряване, респективно разширяване на вече налични функции (наличността е в зависимост от монтирания в автомобила хардуер и даденостите на пазара).

Серийни BMW Operating System 8 и нов ата BMW iDrive.

Благодарение на серийния BMW Live Cockpit Plus, новото BMW X1 предлага мултисензорното изживяване на BMW iDrive от най-ново поколение. То е базирано на BMW Operating System 8 и разполага с BMW Curved Display с модерна графика и структура на менюто, както и с BMW Intelligent Personal Assistent с разширени функции. Напълно дигиталната комбинация от индикатори включва 10,25-инчов информационен дисплей и 10,7-инчов контролен дисплей. Новото BMW iDrive е последователно насочено към управление с докосване и гласови команди. Последователната дигитализация позволява значително редуциране на необходимите за контрола в кокпита физически бутони, регулатори и превкючватели.

Новите My Modes комбинират индивидуалните настройки на автомобила със съответните изживявания в интериора. Cloud-базираната навигационна система BMW Maps може опционално да бъде допълнена с Augmented View на контролния дисплей. Интериорната камера позволява снимки за спомен и прехвърлянето на снимките от интериора към смартфона на клиента. Освен това в новото BMW X1 могат да бъдат използвани насочена към новия мобилен стандарт 5G Personal eSIM, BMW Digital Key Plus, BMW ID за индивидуализиране на потребителското изживяване, както и допълнително оптимизирана Smartphone-Integration с Apple CarPlay и Android Auto™.

 

Назад



Коментари