По пътя на G-класата и Jimny

/ Наблюдател

Новият Defender дойде. Всъдеходите на ХХI век съчетават техническата революция с естетически консерватизъм

Една от най-очакваните автомобилни новости на годината вече е факт – Defender възкръсна като модерна, даже прекалено модерна, че и комфортна машина. Технически новото поколение няма нищо общо със старото, освен безкомпромисната проходимост, може би. Както и на алуминия в каросерията. Построен е на базата на новата алуминиева архитектура D7x, която съчетава олекотяване с конструктивна коравина. Това е позволило да се премахне рамата – една от свещените крави в конструкцията на класическите истински всъдеходи. Твърдостта на усукване е 20 кНм на градус, което е три пъти по-кораво от рамната конструкция.

Под каросерията има напълно назависимо окачване, което осигурява забележителния пътен просвет от 291 мм, който може да се увеличи с още 141 мм ако се поръча пневматично окачване. Просветът е полезен извън пътищата, но не пречи на скоростната стабилност по асфалт, се твърди при представянето. Задвижването е пълноприводно с постоянно включено задвижване на 4-те колела и понижаваща предавка. Ъгълът на атака при изкачване е 38%, а при спускане - 40%. Това са шампионски показатели за сегмента на планинските катерачи.

Двигателната гама е сравнително богата. Има два дизела с мощности 200 и 240 к.с., а бензиновият мотор е с 300 к.с. Има и хибрид, който крие цели 400 к.с. под капака. Всички двигатели се съчетават с 8-степенен автоматик и пълноприводно задвижване. Нивата на оборудване са 6, като възможностите за индивидуализация са огромни. Ще се предлагат варианти с 3 и 5 врати, с 5 и 7 места за пътници и с невероятно богат избор на вътрешно оборудване.

И ако технически новият Defender няма нищо общо със стария, то от естетическа гледна точка има очевидна приемственост. Тя е най-забележима в ръбестия профил, който и дете би могло да нарисува като първата си идея за автомобил. Опростената форма обаче е допълнена от внимателно изпипани детайли, които запазват духа на оригинала, но и му придават излъчване и даже доза претенциозност. Подобна еволюция преминаха и други всъдеходни легенди. Преди две години G-класата на Mercedes, а миналата година и малкият Suzuki Jimny показаха как истинските всъдeходи могат да влязат в XXI век запазвайки своите офроуд-възможности и суровия си стил, съчетани с нова техника и нови равнища на комфорт.  

Defender - галерия

Назад



Коментари