Plug-in обединяват най-доброто от двата свята

/ Иноватор

Членът на борда на BMW AG Питър Нота вижда бляскаво бъдеще през тази технология

Пресслужбата на BMW разпространи интервю с Питър Нота, член на борда на директорите на BMW AG, отговарящ за Клиенти, Марки, Продажби.  В него той говори за преимуществата на Plug-in хибридите, бъдещето на технологията и за това какви са очакванията към регулаторите.  Той вижда добри перспективи пред тях, защото е убеден: „Нашите Plug-in хибриди комбинират най-доброто от два свята.“

 Господин Нота, като директор по продажбите вие сте съвсем близо до клиентите – какво очакват те днес от BMW като радост от шофирането?

Нашите клиенти искат това, което е олицетворение на едно типично BMW, както по отношение на дизайна, така и при типичните за марката прецизност и пъргавина на управлението. Всяко BMW е истинско BMW – с широк спектър от технологии. Те са индивидуално адаптирани към най-различните потребности на нашите клиенти по отношение на тяхната мобилност. Те зависят например от това дали живеят в града или в провинцията, а също и от регионалните условия, напр. инфраструктурата за зареждане или законите за емисиите. Ние не вярваме, че има само една технология, която да може да отговори на тези най-различни потребности от мобилност, по-скоро искаме да дадем възможност на нашите клиенти да изберат какво означава за тях радост от шофирането. За нас това е Power of Choice – когато става дума не само кой модел подхожда най-добре на нашите клиенти, но и кой вид задвижване е най-подходящо за тях. Една от възможностите е Plug-in хибридът, който съчетава преимуществата на електрическото задвижване с пригодността за дълги пътувания на двигателя с вътрешно горене.

За кои клиенти е подходящ Plug-in хибриден автомобил?

Plug-in хибридите съчетават най-доброто от два свята. От една страна, в електрически режим можете да се движите из града много тихо и с нулеви локални емисии. От друга страна, двигателят с вътрешно горене разгръща пълния си потенциал при дълги пътувания. Тоест в комбинация двата двигателя предлагат оптимално съчетание от ефективност, динамика и комфорт. Един хибриден автомобил е подходящ за клиентите най-вече тогава, когато те например пътуват електрически до работното място, а понякога шофират и на дълги разстояния и поддържат в домакинството си само един автомобил. При редовно зареждане у дома и на работното място, шофирането на такъв автомобил е много по-изгодно в сравнение с автомобил с конвенционално задвижване.

Често се чуват критики, че хибридите съвсем не са толкова екологични колкото сравним модел с двигател с вътрешно горене

Това не е вярно. Като цяло средният разход на гориво, който може да бъде постигнат с Plug-in хибриден автомобил, на практика може да бъде значително по-нисък от сравнимото конвенционално задвижване. Когато обаче електрическото задвижване почти не се използва, това преимущество по отношение на ефективността спрямо двигателите с вътрешно горене се губи. Поради това от един хибрид има смисъл преди всичко тогава, когато той се зарежда редовно и се управлява в електрически режим. Тоест ефективността на тези автомобили зависи до голяма степен от шофирането и потребителското поведение на нашите клиенти. От личен опит мога да кажа, че с моето BMW 745 Le* постигам много нисък реален разход на гориво от около 2 литра/100 км. Шофирам до работното си място до 70% чисто електрически и мога удобно да заредя автомобила в офиса си.

Но клиентите често избират Plug-in хибридите заради данъчните облекчения и не толкова, защото искат да шофират електрически, не е ли така?  

Аз не виждам нещата по този начин. Много клиенти едва днес за пръв път купуват електрифициран автомобил. Те първо трябва в буквалния смисъл да свикнат с тази технология и нейните преимущества. Едва тогава те ще разберат от какъв електрически пробег реално се нуждаят или колко често респективно къде могат да зареждат най-добре. Говорил съм с много клиенти, които са абсолютно очаровани от хибридите, точно защото те са оптимално пригодени за техните най-различни потребности от мобилност.

Какво прави BMW Group, за да стимулира клиентите си да се движат повече в електрически режим със своите Plug-in хибриди, вместо да ползват двигателя с вътрешно горене?

При най-новите ни Plug-in хибридни модели ние прилагаме eDrive Zones с технологията Geo-Fencing, която автоматично разпознава екологичните зони. При навлизане в такава зона автомобилът самостоятелно превключва в чисто електрически режим на движение. Това помага за оптимално оползотворяване на потенциала на хибридните автомобили и за понижаване на емисиите. За потребителя всичко това е още по-изгодно, защото електрическото задвижване разгръща преимуществата си за пестене на гориво в града. Освен това скоро с новаторска програма за лоялност ще заложим на спортните амбиции на водачите на хибридните автомобили на BMW. С помощта на точкова система за всеки изминат електрически километър и за зареждане на високоволтовата батерия те ще получават точки, които след това могат да заменят за премии. Освен това ще покажем как таксуването на частно заредената електроенергия може да бъде по-комфортно за ползвателите на служебни автомобили.

Как BMW Group вижда бъдещето на PHEV?

Само в ЕС има милиони потребители, чиято ежедневна мобилност подхожда идеално на хибриден автомобил. Поради това ние последователно разширяваме нашата гама от Plug-in хибриди. Новото BMW Серия 5, което скоро въвеждаме на пазара например, за пръв път ще се предлага с пет различни хибридни варианта. Освен това ние естествено продължаваме да модернизираме задвижването и в зависимост от сегмента ще предлагаме до 100 км електрически пробег. До края на годината ще предлагаме общо 12 хибридни модела, включително и новото MINI Countryman* и BMW X2*. Между другото, в това отношение ние още днес сме лидери по отношение на гамата от модели не само в Германия и ЕС, но и в света. Но нека тук ви обърна внимание и на цялата ни гама от електрифицирани автомобили. До 2023 година ние ще имаме общо 25 електрифицирани автомобила. Повече от половината от тях ще бъдат напълно електрически. Като цяло планираме още преди 2025 година между 15 и 25 % от нашите глобални продажби ще бъдат на електрифицирани автомобили. В Европа през 2021 година техният дял ще бъде една четвърт, до 2025 година една трета и до 2030 година половината от продажбите. По този начин ние целим и да постигнем СО2 целите на ЕС. За нас темата за защитата на климата е от централно значение и по този начин спазваме и нашите ангажименти към политиката.

Говорите за политика – какво очаквате от регулаторите по отношение на електрическата мобилност?

Ние вярваме, че разширяването на инфраструктурата за зареждане играе основна роля за приемането от клиентите и за развитието на електрическата мобилност. С нашия 360подход, който е факт още от 2013 година, ние искаме да създадем най-добрите възможности за зареждане за нашите клиенти както у дома, така и на работното място и на обществени места. За тази цел ние продължаваме да работим съвместно с нашите партньори в множество проекти. Естествено, ние сме и политически активни и подпомагаме инициативи за разширявате на обществената инфраструктура за зареждане. Ние провеждаме диалог най-вече с градовете, които залагат на електрическата мобилност, за да може чрез по-добрият въздух и по-ниското ниво на шума нашите градове да предлагат по-високо качество на живот. Отвъд зареждането ние вярваме, че подходящите регулаторни стимули, като например eZones или тарифи за зареждане, ще повишат атрактивността на електрическото шофиране. Очакваме допълнително повишаване на електрическия дял на шофирането с разгръщане на стимулирането на електрическото ползване на автомобилите. Вследствие на всичко това електрическото шофиране ще се налага все повече и повече.

Как електрическата мобилност промени не само компанията, но и изискванията към сътрудниците ви?

Разгръщането на електронната мобилност е свързано с промени на доста различни места - от развойната дейност до продажбите. При производството например благодарение на интелигентните автомобилни архитектури ние ще можем да произвеждаме на една и съща поточна линия един и същ модел като BEV, PHEV или с традиционно задвижване. Това ни осигурява изключителна гъвкавост. Естествено, това изисква и преосмисляне при нашите служители. Поради това ние сме насочили обучението и допълнителната квалификация към него и например вече сме обучили над 46 000 служители в областта на електрическата мобилност - това е над една трета от нашия екип. Освен това отскоро отново се провеждат и присъствени обучения в областта на електрическата мобилност. Това показва какво значение имаше тази тема дори и по време на пандемията от коронавируса. Така например така наречените „Блиц“ курсове за безопасна работа с високоволтови системи са абсолютно необходими за световното ни производство и въвеждането на модели, същото важи и за нашите дилъри, в които вече са проведени над 33 000 курса за „блиц“ обучение.

Назад



Коментари