Пишетсридер се завръща на „бел мерцедес“

/ Наблюдател

Бившият шеф на BMW и Volkswagen може да оглави надзорниците на Daimler

Надзорният съвет на Daimler AG предлага Бернд Пишетсридер за свой председател. Изборът ще бъде потвърден или отхвърлен от Събранието на акционерите на 31 март. Ако приветливият мениджър с ленинска брадичка бъде избран, той ще направи нещо като „Голям шлем“ в немската автоиндустрия. Кариерата му го е превела през най-важните кабинети на BMW и VW, а сега ще може да украси биографията си  и с трилъчевата звезда.

Сър Алек Исигонис

Пишетсридер е човек с  най-високооктанов бензин в кръвта. Той е братовчед на сър Алек Исигонис – легендарният конструктор на Mini. Роден е в Мюнхен през 1948 година. Завършва технически университет в родния си град и веднага (1972) започва работа в BMW – отново в Мюнхен. За 20 години се издига до главен изпълнителен директор на баварската фирма, като записва ред успехи, но и един голям провал – покупката на закъсалия британски Rover.

При тази сделка роднинските му връзки с Алек Исигонис май са надделяли над хладните сметки и тя се оказва провал, който води и до оставката му през 1999. Преди това имаше и българска връзка – опитът за производство на Rover Maestro във Варна. Той се провали не заради Пишетсридер, а заради българските политически интриги.

Подписването на сделката с Rover

Една белстяща страница в биографията на Пишетсридер бе сделката за Rolls Roys, в която той надхитри по невероятен начин тогавашния шеф на VW Фердинанд Пийх. Затова и Пийх веднага го привлече във VW, където се издигна до Главен изпълнителен директор до 2006 година. Негово дело е трансформацията на Seat, възходът на Bugatti и ред други постижения. Ще се запомни и с пуличното отхвърляне на хибридните задвижвания, които по това време се правеха само от Toyota. Той обяви, че те са залъгалка за масите и че една дизелова кола е много по-екологична и икономична от тогавашните хибриди.

Фердинанд Пийх (ляво) го взе във VW веднага след като напусна BMW

Ако сега оглави борда на Mercedes пък ще трябва да ръководи индустриална ровлюция, в която хибридите и електромобилите заемат много важно място. някои критици вече подчертават, че той е възрастен и старомоден за тази задача. Във всеки случай обяче огромният му опит в бизнеса и особено във връзките с правителствата и вероинституциите, могат да бъдат полезни. А за останалото ще се гриши далеч по-младията и авангардно насторен Ола Калениус.  

Мартин Вентеркорн (ляво) успа да го измести от шефското кресло във VW

Назад



Коментари