PEUGEOT 9X8 HYBRID HYPERCAR

/ Запалянко

Специална фотосесия на авангардната суперкола от Агниешка Дорошевич

PEUGEOT 9x8 не е просто суперавтомобил, а е емблема, естетическа и технологична революция, приключение във върховния дизайн. Малко преди болидът да поеме по трасетата на състезанията за издръжливост през 2022 г., Матиас Хосан, Директор Дизайн на PEUGEOT, го поставя сред специфична архитектура за една уникална фотосесия на Агниешка Дорошевич, фотограф на суперавтомобили. Тя играе със светлината и с контрастите, създадени от бетона. Нейните фотографии са метафора за 24-те часа на Льо Ман, легендарно състезание, при което светлината се променя с напредването на часовете.

 

За да създаде новия 9X8 Hybrid Hypercar, дизайнерският екип на PEUGEOT полага сериозни усилия. Те го насищат с всички съвременни естетически кодове, специфични за марката: котешка поза, плавни линии, подчертани от спортни елементи, елегантни и структурирани калници и, разбира се, характерния светлинен подпис с трите нокътя на лъва. PEUGEOT 9X8 събужда емоция и е олицетворение на скоростта.

  1. ВЪРХОВЕН

Проектирането на състезателен автомобил е мечтата на всеки автомобилен дизайнер. За PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercar инженерите и дизайнерите работиха в много тясно сътрудничество, за да постигнат сливане на стила и технологията в създаването на състезателен автомобил. „Нивото на дискусията беше абсолютно безпрецедентно“, казва Матиас Хосан, Директор Дизайн на PEUGEOT. „Ние бяхме във връзка с екипа на PEUGEOT Sport и действително работихме ръка за ръка.“

 

„За да определим темата за нашия бъдещ състезателен автомобил, първо стартирахме конкурс между нашите дизайнери. Получихме много заявки за участие, тъй като този проект предизвика повсеместен ентусиазъм с перспективата един ден да видим нашето творение да се състезава с най-престижните световни марки на най-легендарните трасета.“ Щом избрахме темата с помощта на инженерите от PEUGEOT Sport, започнахме да работим заедно. Водени от целта за производителност без никакъв компромис, инженерите оставиха възможно най-много пространство дизайнерите да проявят творческа свобода в създаването на дизайна на хиперавтомобила. PEUGEOT 9X8 е роден с ДНК-то на новите регламенти за хиперавтомобилите (LMH), изисквани от Automobile Club de l’Ouest, организатора на 24-те часа на Льо Ман, и Международната автомобилна федерация, и същевременно представя основните черти на PEUGEOT. Този автомобил ще представлява важен момент в историята на състезанията по издръжливост.

 

  1. ЛЪВСКИ

 

PEUGEOT участва в моторните спортове, защото това е мощна лаборатория за идеи и фантастичен ускорител на иновациите. Автомобилният спорт изследва нови територии, които ни стимулират да бъдем все по-оригинални и креативни в нашия подход.

 

Върховен посланик на дизайна на PEUGEOT и вдъхновение за бъдещи разработки, Hybrid Hypercar 9X8 е изцяло в съзвучие със серийните автомобили, включително изцяло новия PEUGEOT 308. PEUGEOT 9X8 беше този, който първи сложи новото лого на марката, въведено в началото на 2021 г., преди да се появи и на PEUGEOT 308.

 

„Не искахме да направим просто красив състезателен автомобил“, обяснява Матиас Хосан. „Технологията на PEUGEOT 9X8 е изцяло творение на PEUGEOT Sport и трябваше да покажем това в нашия дизайн. Без никакви компромиси с производителността искахме да предишното поколение.“

 

Друг отличителен знак за експертния опит и стил на PEUGEOT е видим в кокпита на 9X8, който се основава на характерната за марката концепция i-Cockpit. Точно както при проект за сериен модел, грижата, положена за интериорния дизайн, е равносилна единствено на високите изисквания за екстериора: пилотът и феновете пред екраните трябва да се чувстват така, сякаш са в PEUGEOT без никакво съмнение. Освен това целият кокпит на PEUGEOT 9X8 е проектиран да осигури най-висока степен на ергономичност и интуитивност за пилотитему придадем уникално излъчване, но да запазим идеята за аеродинамична каросерия, която контрастира със силно геометричните автомобили за състезанията по издръжливост от

  1. ПРОБИВ

 

Специалистите са единодушни: PEUGEOT 9X8 е радикално скъсване с предишните поколения състезателни автомобили. Той бележи нова ера. „Този 9X8 е истински крайъгълен камък в моторните спортове“, казаха бъдещите му пилоти, когато го видяха за първи път: „Ще има преди и след PEUGEOT 9X8 и ние ще имаме късмета да сме били част от това.“

 

„По стените на дизайнерското студио, където се роди PEUGEOT 9X8, бяхме написали три ключови думи: емблематичен, ефективен, емоционален“, казва Матиас Хосан. „Така целият екип прегърна тези концепции, независимо от участието на всеки индивид в различните етапи на разработка. Бях поставил думата ЕМБЛЕМАТИЧЕН в съзнанието на всички, защото исках автомобил, който е едновременно разпознаваем и който бележи пробив, фундаментална смяна на поколенията.“

„Въпреки многото предложения, които се появиха от нашия вътрешен конкурс за дизайн, едно от тях бързо беше определено като избраната тема. То разби статуквото на предишното поколение автомобили за издръжливост. Идеята беше, че това ще бъде по-малко състезателен автомобил и повече PEUGEOT, нещо, който ще събере заедно феновете на моторните спортове, но не само, тъй като това би бил спортен автомобил, който теоретично би могъл да бъде шофиран и на пътя, както на пистата.“

 

  1. БЕЗ КРИЛО

 

Най-забележителната черта на тази концепция, и тази, която за мнозина се явява обобщение, е липсата на задно крило, което му придава уникална морфология. Задното крило се появява за първи път в състезанието по издръжливост в Льо Ман през 1967 г., и оттогава се превръща в стандарт за този тип състезания. От 1971 г., малко над 50 години, няма спечелил автомобил без задно крило. Това показва дързостта и изобретателността на дизайнерите и инженерите на PEUGEOT.

 

При създаването на PEUGEOT 9X8 за задната част бяха положени огромни усилия. Следвайки оригиналната скица на сякаш устремен автомобил, се появи леко заострен кокпит заедно с много специална обвивка, която виждаме днес над задното колело.

 

  1. ЕЛЕКТРИЧЕСКИ!

 

PEUGEOT вече е печелил в Льо Ман с два автомобила от две различни поколения: с 905 с бензинов двигател V10 през 1992 и 1993 г., и с 908 с двигател V12 HDI-FAP през 2009 г. Отново, именно с използваната технология PEUGEOT 9X8 бележи началото на нова ера. „Състезанията по издръжливост се основават на правила, които ни позволяват да демонстрираме експертния опит на PEUGEOT във всички електрически силови агрегати“, обяснява Оливие Джансони, технически директор на проекта.

 

За хибридното задвижване на четирите колела PEUGEOT 9X8 има определени прилики с няколко модела от гамата на PEUGEOT като PEUGEOT 3008 или PEUGEOT 508. Той съчетава 2,6-литров двигател с вътрешно горене V6 с двоен турбокомпресор с мощност 500 kW (680 к.с.) отзад с електрически мотор/генератор с мощност 200 kW (270 к.с.) отпред.

 

Оливие Джансони казва: „С 9X8 PEUGEOT започва нова глава в историята на хибридните спортни автомобили. Производителността става все по-електрическа и по-чиста, без да

се жертва нищо по отношение на конкурентоспособността.“

 

Искахме да обозначим тази технологична и културна промяна с нов цветен подпис, който нарекохме Криптонит“, добавя Матиас Хосан. „Вече го бяхме лансирали малко преди нашия Hybrid Hypercar 9X8 на нашия нов сериен модел, също хибрид: 508 PSE (Peugeot Sport Engineering). Той споделя много технологични функции с PEUGEOT 9X8. В рамките на няколко седмици един след друг и двата автомобила въведоха марката PEUGEOT в ерата на високата електрическа производителност.“

 

  1. ВИРТУАЛЕН

 

Екипът на PEUGEOT Design стъпи на водещи технологии. „Но не само“, обяснява Матиас Хосан. „Работата на дизайнерите включва движение напред-назад между дизайни и 3D инструменти, за да се включат фазите на визуализация на виртуалната реалност“.

 

За да създадат обемите, дизайнерите използват 3D инструменти и CAD. С тази технология е лесно да споделяте файлове с инженерните екипи. След като обемите заемат мястото си, идва етапът на виртуалната реалност. Нещо като откровение.

 

„Важен момент настъпи, когато показахме целия PEUGEOT 9X8 на инженерния екип, използвайки очила за виртуална реалност. Оливие Джансони, техническият директор, дълго обхождаше автомобила с очилата на очите си. Неговият ентусиазъм беше от решаващо значение“.

 

  1. ПРЕЗ НОЩТА

 

„Нашият екип на PEUGEOT Design включи феновете на 24-те часа на Льо Ман. След като са били там като зрители, те знаят, че през нощта, отстрани на пистата, автомобилите имат малко отличителни знаци. Някои автомобили могат да бъдат разпознавани по звука на техните двигатели, но на много места визуалното присъствие на автомобилите е ограничено до ярки линии, които изчезват в нощта.“

 

„За да гарантираме, че PEUGEOT 9X8 е различен от всеки друг и може лесно да бъде идентифициран от всеки денем и нощем, добавихме светлинни компоненти към силуета. За светлинния подпис, трите нокътя, присъстващи на всички наши настоящи серийни автомобили, бяха очевидният избор. Нямахме особени проблеми да ги поставим отпред на нашия 9X8 Hypercar, но поставянето им отзад изискваше много работа. Интегрирахме трите светлинни нокътя в отделни съставни компоненти, оформящи междини, през които се извлича въздух. Нямаме търпение да видим ефекта им на пистата.“

 

Като фотограф на тази серия изображения на PEUGEOT 9X8, Агниешка Дорошевич веднага разпознава потенциала на светлинните подписи на PEUGEOT 9X8: „Наистина искахме да удължим снимането през целия ден и до късно през нощта“, казва тя. „Успях да постигна перфектно пресъздаване на 24-те часа на Льо Ман в моите снимки. Дневната светлина, изкуственото осветление и яркото осветяване на фаровете се съчетават с мощния мотив в светлинните нокти на автомобила. Разбира се, ние изобщо не сме в Льо Ман, но тук имаме цялата атмосфера на Льо Ман.“

  1. АГНИЕШКА

 

„Късо. Черно. Силно. Като прилично еспресо.“ – така описва себе си Агниешка Дорошевич. Страстен почитател на дизайна, архитектурата и модата. „Фотографията ми позволи да съчетая тези три страсти. Като фотограф обаче никога не съм искала да се огранича до една област. Работила съм за списания, както и за модната индустрия, дизайнери, агенции и компании, в телефонни и електронни индустрии например. Суперавтомобилите и състезателните автомобили се появиха почти случайно. Автомобилната фотография носи въодушевлението днес: Има огромен фокус върху оригиналността и невероятно търсене на уникалност.“

 

Базирана в Хамбург, Германия, Агниешка завършва Фотографски дизайн в Университета за приложни науки и от 2007 г. работи на свободна практика, като участва както във фотосесии, така и в постпродукции.

 

„Често съм била канена да работя в Льо Ман и други 24-часови състезания, като Нюрбургринг (Германия) и Спа (Белгия). Но Льо Ман е най-завладяващ в исторически план и моят абсолютен фаворит. Атмосферата, вълнението и напрежението са осезаеми и, разбира се, усещате историята на това състезание във всяка пора. Не можеш да устоиш. Льо Ман е една от най-чистите и най-върховните форми на моторните състезания.“

 

„Всяка фотосесия има своите собствени забавни моменти. Тук, с PEUGEOT 9X8, беше ужасно студено. Но нищо не може да укроти Матиас и желанието на екипа му да бъде част от цялата сесия. Тяхното присъствие беше силно мотивиращо, тъй като се възползвахме от възможността да влезем в истинска дискусия. В добавка на което, снимането беше абсолютно фантастично: Контрастът между много чистата естетика на PEUGEOT 9X8 и архитектурата беше впечатляващ, а грубостта на бетонната текстура идеално се асоциираше със света на състезателните писти.“

 

Назад



Коментари