Peugeot 208 – официално

/ Информатор

Едно от събитията на годината вече е разкрито с целия си блясък

Peugeot разкри пред любопитния автомобилен взор на планетата второто поколение на 208, като подробната информация е съпътствана от серия качествени снимки и видеоклипове. Очаква се отговорът на Renault, чието ново, пето поред поколение  на Clio ще бъде показано съвсем скоро – най-късно след седмица на автосалона в Женева, но по-вероятно преди това. Двата най-популярни френски модела са основни играчи в ключовия европейски сегмент на градските коли, до голяма степен дирижират играта в него и затова появата им е твърде важна.

Второто поколение на 208 определно показва, че в сегмента започва повече техническа, отколкото есететическа революция. Електричеството от далечна преспектива вече се превръща в непоследствена реалност. Дизелът сякаш прескочи лошия си период и се връща на бял кан – по-екологичен, но все така икономичен. А електрониката и дигитализацията нахлуват все по-мощно – включително и измествайки човека като задкормилно устройство.

Естетиката, разбира се, също е важна и новата 208 показва интересни тенденции – както за сегмента, така и за фирмата. Второто поколение е пораснало леко на габарити (дължина 4,05 м.) и повече във вътрешния простор. По този начин градската кола става по-универсална и може успешно да се справя с функциите на единствена кола в семейството. Допълнителните габарити обикновено рефлектират върху колесната база и съответно – върху комфорта и скоростната стабилност, което пък издига самата кола в автомобилната йерархия.

Визията на екстериора също показва нараснали амбиции. Удачният агресивен стил на 508 е прехвърлен успешно към по-малкия модел. Агресивността все пак е туширана в нужната степен, но новото поколение изглежда доста по-смело от предишното. Фирменият светлинен подпис – двата лъвски зъба са си на мястото, както и експресивната радиаторна решетка, за да демонстрират ярка и самоуверена фирмена идентичност. Задницата стои по-масивно и авторитетно, благодарение и на почти триъгълната форма на С-колоната.

Технически новото поколение е изградено върху платформата CMP (Common Modular Platform), върху която ще се правят следващите поколения на компактните  и градски модели на PSA – а това значи както Citroen С3 и C4, така и Opel Corsa – Astra, по-луксозните DS3, DS4, както и малките и компактни кросоувъри, а това са най-продаваните модели на PSA. Тази платформа дава олекотяване с 30 кг в сравнение с предишната както и възможност за монтиране на класическо или на електрическо задвижване.

Новата 208 се възползва от тази възможност, като ще има електрическа версия. Батерията ще тежи около 400 кг, като ще осигурява пробег ог 340 км по стандарта WLTP. Тя е вкарана в пода на колата, тека че да снижи центъра на тежестта, да подобри стабилността и да не заема част от жизненото пространство. Елмоторът е с мощност 100 кВт (136 к.с.), зареждането може да става в дома от контакта за 8 часа или от бързите зарядни за около 30 мин. Гаранцията за новаторското задвижване е 8 години.

Класическите двигатели засега ще си покриват основната част от продажбите. Новата 208 ще се предлага с три версии на авангардния 1,2-литров трицилиндров бензинов мотор с мощности 75, 100 или 130 к.с. към по-мощните версии може да се монтира осемстепенен автоматик. Дизелът е 1,5- литров BlueHDi с мощност 100 к.с.

В интериора прави впечатление новото поколение на прословутия  I-cockpit. Контролното табло е над волана пред погледа, то е изцяло дигитално и твърде интересно анимирано. Над централната конзола е големият екран на бордовия компютър, от който могат да се управляват ред функции по колата, а под него – красивият ретро акцент на една класическа клавиатура - своеобразен контрапункта на дигиталната революция, която вече е покорила колата.

Подробна техническа информация и допълнителни подробности можете да откриете в прикачените файлове.

 

Галерия Peogeot 208 II

Назад



Коментари