Перла във всъдеходната корона

/ Информатор

Cullinan идва с гръм – дължина 5431 мм, височина 1835 мм, мотор V12, цената няма значение

Rolls-Royce представи официално първия кросоувър в историята си, който освен това е първият ролс с пет врати и едновременно с това е фирмен първенец със задвижване 4х4. Той получи името Cullinan, което го свързва с легендарен диамант, носещ същото име. Камъкът е бил цяло паве с тегло 3016 карата, открит е през 1905-а година и бил нарязан на 7 по-малки парчета, две от които украсяват инсигниите на кралската власт във Великобритания. Единият е инкрустиран на короната, а другият – на скиптъра.

Моторизираният Cullinan пък е най-луксозният и представителен кросоувър за момента, а вероятно ще бъде и най-скъпият, макар че точно в тази област винаги се явяват и други претенденти. Всъщност със сигурност ще има както по-скъпи, така и по-мощни или по-бързи, но Cullinan е и ще бъде над всички с царствения си авторитет, изискания стил и с неповторимата, присъща само на тази марка waftabylity – способността да е бърз, без да личи, че прави усилие. Това е то аристократичният стил, който досега държеше Rolls-Royce настрана от модните увлечения, включително и от кросоувърите.

Един ролс трябва да е просторен и Cullinan е такъв – дължината му е 5431 мм, широчината е 2164 мм, височината е 1835 мм, а колесната база – 3295мм. Каросерията е построена около обемна алуминиева рама, която позволява значително олекотяване. Задвижва се от фирмен V12 с обем 6,75 литра, развиващ 571 к.с. и 850 Нм въртящ момент. Тягата преминава през 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF и се разпределя между 4-те колела. Електронното управление на задвижването позволява оптимално разпределение на въртящия момент за различни режими на асфалтови и офроуд приключения. Максималната скорост електронно е ограничена на 250 км/ч. Окачването е пневматично, регулируемо, с възможност за избор на различни режими. При спиране колата се снишава с 40 мм, за да облекчи слизането на важните гости.

Външният дизайн съчетава повишения профил на кросоувър с класицизма и масивността на ролсовете, а във вътрешността високият лукс и изисканите материали съжителстват с най-съвременна електроника. Cullinan със сигурност ще бъде скъп, а точно колко е сложен въпрос, защото трябва да се отчита както местното таксуване на автомобили, конски сили и лукс, така и драскането по списъка с опциите. За САЩ се сочи начална цена от 325 000 долара.

Назад



Коментари