Новото поколение Space Star

/ Информатор

Мъникът на Mitsubishi бе представен в Банкок със слогана The Geometry of Cool

Шест години след дебюта си в Европа и след 653,065 броя, продадени в над 90 стлани по целия свят (март 2012 до септември 2019) - 205,264 от които в Европа, Space Star идва в ново поколение, донаясйки в Европа японско качество и усъвършенствани системи за безопасност.

Представен на Bangkok Motor Expo на 28 ноември, 2019 г., новият 2020 Space Star ще бъде премиерно представен в Европа на Автосалоните в Брюксел и Виена през януари, 2020, малко преди старта на продажбите в региона.

Между януари и септември 2019 г. Space Star е най-добре продаваният модел на MMC в Европа с 33,630 продажби или 22.8% от общия обем продажби на MME.

Сред основните новости за модела са:

  • Нов дизайн в предната и задната част
  • Интериор от по-висок клас
  • Нови системи за активна и пасивна безопасност
  • Подобрена горивна ефективност
  • Подобрена Smartphone-linked Display Audio (SDA) система

 

Световният компактен автомобил

Резултатът от амбициозния проект “Global Small”, иницииран от MMC през 2009 г, е Space Star - уникален продукт, създаден, за да посрещне нуждите на специфична група потребители по целия свят.

Независимо дали са в развит или развиващ се пазар, те търсят една и съща комбинация от пространство, горивна ефективност и ниски нива на вредни емисии, както и разумни разходи по ползване и поддръжка на автомобила, но същевременно се стремят да избягат от етикета „нискобюджетни продукти“.

 

За да постигне тази цел, MMC представи “Global Small” – всеобхватен проект, който работи за популяризиране на усъвършенствани технологии, като подобрена аеродинамика, интелигентно редуциране на теглото, рационално оразмеряване, високоефективно задвижване и т.н.

 

“Global Small” проектът разработва изцяло нова архитектура за малък автомобил, две различни превозни средства (Space Star хечбек с 5 врати, и 4-врат седан - Attrage), изцяло нови двигатели, както и нов завод в Тайланд (третият за MMC в страната, а оттогава е създаден и още един във Филипините).

 

От първоначалното си представяне през март, 2012 г., продажбените обеми на Space Star възлизат на 653,065 броя, (от общ брой за проекта Global Small - 932,301 автомобила) разпределени както следва:

  1. Европа** 205,264 бр.
  2. ASEAN                                196,951 бр.
  3. Северна Америка 138,836 бр.
  4. Япония 49,269 бр.
  5. Австралия и Нова Зеландия 30,005 бр.
  6. Латинска Америка 18,823 бр.
  7. Среден Изток и Африка 13,873 бр.
  8. Северна Азия                                44 бр.

В същото време, Attrage допринася с 279,236 “Global Small” продажби към MMC.

 

Между януари и октомври, 2019 г. 33.630 Space Star автомобила са продадени в Европа (+7%) – Топ 5 пазарите са: Германия (17.925 броя или 53% от общия обем на MME), Италия (3.473 броя), Франция (2.662 броя), Холандия (2.416 броя) и Австрия (1.407 броя).

 

Малък (или не чак толкова…) в Европа

Сегментите на малките автомобили (A - с 1,027,000 продажби / B - с 3,011,000 продажби – източник: JATO EU12 2018) все още са най-големите в Европа, макар че и двата представляват както предизвикателство, така и много възможности за повечето производители:

  • Предизвикателствата:
  • Все по-затягащи се изисквания по отношение на теглото и цената, при все по-ограничени маржове.
  • По-голяма конкуренция и ниско бюджетни предложения в региона.
  • Засилена конкуренция, която променя баланса между обем и печалби.
  • В същото време необходимост от покриване на широкоспектърни производствени операции
  • Възможности:
  • Утвърдените модели предлагат на европейските потребители пространство, комфорт, безопасност и други екстри, които до скоро са били характерни само за по-висок клас автомобили от C-сегмента.

 

  • Потенциално увеличение на домакинствата с повече от един автомобил (източник ACEA 2016 / 2 автомобила в домакинство):
    • Австрия: 21%
    • Белгия                 24%
    • Франция 3%
    • Холандия                 8%

 

  • Възможност за намаляване на средния разход на гориво и емисии за корпоративни автомобили

В този контекст, Global Small проектът, който се базира на висока ефективност и японско качество, се радва на доста позитивни отзиви в Европа – най-големият пазар на Space Star до момента (31.4% от общите бройки):

  • Обширен интериор като в автомобил от B-сегмента
  • Достъпна цена за автомобил в A-сегмента
  • Комфорт
  • Дълъг списък с екстри
  • Ниски разходи за ползване и поддръжка
  • Японско качество и надеждност

 

Нарастващият успех на Space Star на пазари, на които малките автомобили са традиция, като Франция и Италия (съответно със 113% ръст – източник Dataneo и 76.6% - източник UNRAE), между календарната CY18 и CY19 (9 месеца) потвърждават тази продуктова стратегия.

Не е за подценяване и фактът, че Space Star допринася изключително за ниския CAFE индекс на MMC по отношение на вредните емисии, подкрепяйки най-продавания плъг-ин хибрид Outlander PHEV (42.5% от общите продажби на MME за 9-те месеца на календарната 2019).

Назад



Коментари