Новата Vitara дойде у нас

/ Информатор

Изникна като цвете от сцената. Тръгва към пазара на цена от 30 хил.лв

Вчера в осем вечерта новата Suzuki Vitara изникна на сцената на Rainbow Plaza обвита в пушек и под съпровод на внушителна музика. С това нейният път към българския пазар официално започва. Тя бе представена със световна церемония на автосалона в Париж преди месец, така че пътят до България е извървян сравнително бързо.  Vitara e един от най-популярните всъхеходи и кросоувъри у нас – и двете, защото моделът преминава през сложна еволюция.

 

Церемонията. Видео

Официално първото поколение бе лансирано в далечната 1988, макара че всъдеходни предшественици има и преди това. Тогава въобще нямаше кросоувъри, а понятието SUV звучеше доста непонятно от тая страна на Атлантика. Офроудърите все още тачат първите поколения на Vitara като една от безкомпромисните машини за приключения из планините, а предишното и сегашното се вписват по-скоро в категорията на комфортните кросоувъри.

 Където и да се позиционира обаче, японската машина носи традиционните си добродетели – компактни размери, съчетани със значителен вътрешен простор, модерни технологии и безкомпромисно качество - на сравнително приемлива цена.

 

Официалното представяне на новото поколение у нас бе съчетано с тържествено отбелязване на 25-годишнината на вносителя „Миркат" в България. Това пък бе повод за спомени, особено за основоположника на фирмата Елефтериос Анганакис. На юбилея ще бъде посветен отделен материал, а засега новата Vitara ще се предлага на цени от  30 990 лв. Двигателите са само бензинови с турбо. По-малкият е еднолитров с три цилиндъра и мощност 112 к.с., а по-големият е 1,4-литров със 140 к.с. Те се съчетават с 5 и 6-степенни скоростни кутии и с 6-степенен автоматик, като задвижването може да е само на предния мост или 4х4. Новото поколение е оборудвано с всички най-съвременни електронни устройства за безопасност и комфорт – спирачен асистент, помощник за потегляне по наклон, наблюдение на мъртвия ъгъл, разпознаване на пътните знаци, адаптивен круиз-контрол и много други. Изброяването им е тук безсмислено, защото те всъщност са проблем на избор на клиента при дългия процес на конфигуриране на неговата кола.

Назад



Коментари