Bonjour баварска тройке!

/ Информатор

Третата серия пое пътя си към пазара от Парижкия Мондиал. Тайната бе запазена по план - до 10ч. българско време.

Представянето на новостите на  BMW в Париж започна с Bonjour – като учтиво намигане към домакините, макар че самата церемония се водеше на английски. Тройката бе звездата на фирмената пресконференция. Преди нея накратко бяха показани електричките, хибридите както и страхотната Z4 и осмата серия. Те обаче са нишови модели, а „тройката е в сърцето на нашите продукти“, обясни йерархията шефът на фирмата Харалд Крюгер.  Може би заради това и при нея имаше стриктно придържане към информационното ембарго, което бе опазено до самата пресконференция. Преди това бяха пускани кратки тийзъри, които просто да поддържат интереса, но които не показаха нищо съществено.

А като й се каже Bonjour или пък „здрасти“ новата тройка може и да отговори. Тя е първото BMW, снабдено с интерактивен гласов помощник, използващ облачната платформа Microsoft Azure. Компютърът е научен да реагира на стандартни звукови фрази, така че с него може да се води нещо като диалог. Засега не е обучен да влиза в разправии, но в бъдещето не се знае какво ще стане.  

Техничсеки новото поколение на тройката (с индекс G20) е абсолютно различно от старата F30. Използва се новата платформа CLAR, която стои в основата и на петата и на седмата серии. При дизайна обаче има очевидна приемственост, което е една от традициите за третата серия по принцип.  Силуетът и пропорциите са запазени, но колата е пораснала. Дължината на седана е 4709 мм, широчината е увеличена с 16 мм, докато височината е запазена непроменена. Колесната база е 2852 мм – повече от предишната 5-а серия. В дизайна има очевидна промяна във формата на фаровете и ноздрите. Разбира се новости има и при оптичните блокове, където всичко – и дизайнерски и технически - се променя с шеметни темпове. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е намален до 0,23, главно за сметка на изглаждането на повърхоностите.

Революция им в интериора и тя е зад кормилото – новото контролно табло, съчетоно с нова форма на централната конзола и селектора на скоростите.  Тройката стартира с 5 варианта на двигатели. BMW 320i и 330i се задвижват от четирицилиндрови мотори с със 184 и 258 к.с., а BMW 318d ще има двулитров дизел със 150 к.с. Същият мотор с различни настройки ще отдава 190 к.с. на BMW 320d. Тази версия ще може да се поръча и с пълноприводно задвижване. Ще има и версия с 6-цилиндров мотор - BMW 330d с 265 к.с.  Естествено, по-нататък ще се появат и други версии за двигатели и задвижвания. Хибридите ще дойдат през 2021 година. Пордажбите на новата трета серия в Европа започват през март следващата година.

Назад



Коментари