Карлос Таварес стяга голям Алианс?

/ Информатор

Двусмислено изказване предизвиква буря в автобизнеса. Възможни съюзници са FCA, GM, JLR

Изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес предизвика буря от догадки и коментари в автомобилния бизнес с подхъврлянето, че обмисля глобален съюз, който да разшири присъствието на PSA в глобален мащаб, особено извън Европа. Запитан какво ще прави с 9-те милиарда евро, които са натрупани в касата на фирмата, той отговори, че „може да се дискутират стратегически решения“.

Според информация на Automotive News той е имал среща със съветници по глобални сделки, на които е бил объсждан изборът на потенциален партньор за съвместни действия. Като такива са били визирани FCA (Fiat – Chrysler), GM и Jaguar Land Rover (JLR). Всичките имат мащаб, структури, технологии и позиции по света, които биха допълнили удачно сегашните позиции на френско-немския концерн, но имат и доста проблеми, които биха застрашили евентуално съюзничество.

В Женева се стигна и до уникална размяна на намеци чрез публични речи. Шефът на FCA Майк Манли заяви, че „е отворен към всяка сделка, която би направила Fiat по-силен“, а в отговор Таварес подхвърли, че „харесва разговори с хора, които търсят сделка“. Такава сделка бе предложена в последната година от Серджо Маркионе, но тогава тя бе отхвърлена от френска страна.

Сега обаче условията са по-различни, защото новото време налага споделяне на разходи и обединяване на усилията във внедряване на нови технологии, особено в електрическото задвижване, но и в споделената мобилност, автономните коли и т.н. Традиционните автопроизводители са подложени на натиска на новите агресивни играчи от типа на Uber и са осъдени на съвместни действия, за да успеят да се справят в задаващите се технологични революциии.

 

Най-големите съперници в автомобилния бизнес - BMW и Mercedes - показаха ясно какво трябва да се прави, като загърбиха вечната си вражда. Ford и VW също вървят по пътеката на съюзничеството. Ще бъде глупаво по-малките фирми да загинат самостоятелно, вместо да оцелеят обединени, макар че подобни съюзи често  създават повече проблеми, отколкото решават. Таварес все пак показа, че умее да се справя и с подобни сделки, като успя да интегрира и изкара на печалба Opel за по-малко от две години след почти 20-години работа на загуба.      

Назад



Коментари