Jeep свали рекламата с Брус Спрингстийн

/ Информатор

Рокаджията е шофирал в нетрезво състояние и го чака съд.

Морализаторският рекламен клип, която Jeep бе поодготвил за най-очакваното събитие и за най-гледаното телевизионно време в САЩ (Супербоул) е низвергнат и свален от интернет. Фирмата е попаднала в нелока ситуация, защото рокаджията се е оказал замесен в скандал. Залоовен е да шофира в нетрезво състояние и го чака съд. Това прави посланието му леко неуместно. По традиция фирмите влагат огромни средства и амбиции в тези клипове, които имат за цел не толкова да продадат конкретен продукт, колкото да изграждат имиджов ореол около фирмите.

Jeep, който по традиция се смята за една от американските икони, е избрал за тема на скъпия си клип обединяването на нацията – болезнен проблем за САЩ от последните месеци, а според някои – от последното президентство. Посланието е повече философско и политическо като то излиза от друга американска икона – певецът Брус Спрингстийн. Той рядко се появява в комерсиални реклами, а като творец е почтен към музиката и държи на убежденията си. Но катоо рокаджия не е бизразличен към наркотиците и понякога очевидно ги съчетава с любовта си към колите. В последните дестилетия спрингстийн се ангажира и с различни обществени каузи, включително политически. Подкрепял е открито демократите, включително в кандидат-президентските кампании на Барак Обама и Хилари Клинтън.

Изборът на Jeep в доста скъпото послание към зрителите на Суперобоул всъщност е твърде рискован ход, доколкото свързва марката с една от партиите и с около половината от американците, независимо, че самото посление за обединение е към всички. И не е много ясно дали въздействието от клипа ще бъде в полза на марката Jeep или на демократическата партия.  

Назад



Коментари