Идва хибридна Corsa

/ Информатор

Електрическата част на системата е помощна и работи под напрежение 48 волта

Opel за първи път ще представи новата Corsa с 48-волтова хибридна технология. Системата разполага с литиево-йонна батерия, която се зарежда автоматично при определени условия на шофиране и нови 1,2-литрови трицилиндрови бензинови двигатели със 74 кВ/100 к.с. и 100 кВ/136 к.с., които са разработени специално за хибридно приложение. Двигателите са съчетани с нова електрифицирана шестстепенна трансмисия с двоен съединител и електрически мотор с мощност 21 кВ/28 к.с.

В сравнение с подобна неелектрифицирана Corsa 1.2 с осемстепенна автоматична скоростна кутия (разход на гориво в цикъла WLTP: 5,5-5,4 л/100 км; 125-122 гр/км CO2, и двете комбинирани), новият 74 кВ/100 к.с. Corsa Hybrid с 48V технология (WLTP разход на гориво: 4,7-4,6 л/100 км; 106-102 гр./км CO2, и двете комбинирани) може да спести близо 1,0 л./100 км гориво (около 15%) и също така да намали CO2 емисиите.

При ежедневно шофиране, независимо дали по градски или пътища извън населени места, бензиновият двигател на Opel Corsa Hybrid и електрическият мотор работят заедно или поотделно, за да оптимизират консумацията на енергия и производителността. Системата предлага предимства преди всичко в градския трафик.

 

Електрическият мотор също така позволява на Opel Corsa да се задвижва напълно електрически до един километър при изисквания за нисък въртящ момент (напр. при маневриране или под 30 км/ч в градски трафик) и подпомага бензиновия двигател при ускорение, напр. при стартиране от място. По време на намаляване на скоростта, бензиновият двигател спира и е-моторът действа като генератор за презареждане на 48 волтовата батерия на хибридната система. Батерията също съхранява енергията, рекуперирана от регенеративната спирачна система.

Ново поколение трицилиндрови 1,2-литрови бензинови двигатели, които са специално разработени за хибридизация и отговарят на стандарта за емисии Euro 6.4. Двигателите със 74 кВ/100 к.с. и 100 кВ/136 к.с. достигат пиковата си мощност при 5500 об./мин и развиват максимален въртящ момент съответно от 205 Nm и 230 Nm при 1750 об/мин. За оптимална ефективност новите двигатели работят в цикъла на горене на Miller. Този термодинамичен цикъл е активиран от турбокомпресора с променлива геометрия, който подобрява производителността при ниски обороти в минута и променливото газоразпределение на клапаните.

 Новата технология добавя допълнителен тласък към продължаващата офанзива на Opel за електрификация. Планът на марката със светкавица в логото -  Blitz е да предложи поне един електрически модел във всяка автомобилна линия до края на 2024 г., а от 2025 г. всеки нововъведен модел на Opel ще бъде напълно електрически.

Назад



Коментари