Луксозната лимузина е качена на коневйера в завода в Динголфинг

" />

7-ата серия пристига

/ Информатор

Луксозната лимузина е качена на коневйера в завода в Динголфинг

В завода на BMW Group в Динголфинг стартира производството на новата 7-а серия на BMW. Става дума не за нов модел, а за радикално обновяване на 8-ото поколение.

„Ние сме горди, че и новото BMW Серия 7 ще се произвежда тук в Динголфинг. Нашата амбиция като лидер във високия клас е с опитния си и компетентен екип да гарантираме превъзходно качество за всеки отделен автомобил“, каза Илка Хорстмайстер, ръководител на завода на BMW Group в Динголфинг.

Особено предизвикателство при старта на производството на новото BMW Серия 7 бе т. нар. „дигитално начало“. При него производството на един нов автомобил се ускорява до максималния дневен капацитет още от първия ден. За да се постигнат високите цели по отношение на качеството още при първия сериен автомобил, още преди старта на производството сложните производствени елементи се проверяват виртуално за оптималното си прилягане.

От началото на производството на първото Серия 7 през 1997 година досега в Динголфинг са произведени над 1,9 милиона BMW Серия 7. Още от самото начало световният пазар бе решаващ за успеха на луксозната лимузина. Затова и BMW Серия 7 е ненадминатият шампион по отношение на експорта от завода в Долна Бавария. През миналата година над 90 % от всички произведени екземпляри са продадени в чужбина. При това този модел играе ключова роля на китайския пазар: през 2018 година 44 % от глобалните продажби са доставени на клиенти в Китай.

Благодарение на новите предна и задна част дизайнът на новото BMW Серия 7 изглежда особено изразителен. Особено силно впечатление в предната част прави най-вече по-голямата бъбрековидна радиаторна решетка в контраст с по-тесните фарове. С това BMW Серия 7 категорично се разпознава като част от новия луксозен сегмент на BMW и се включва в езика на формите на BMW Серия 8 и BMW X7. Свежи акценти поставя и дизайнът на задната част: триизмерно моделираните задни светлини вече са по-тесни и изцяло са с LED технология. Под хромираната лайстна, свързваща двете задни светлини, е разположена широка само 6 мм светлинна лента, която свети дискретно при активирани дневни светлини, а при тъмнина осигурява неподражаем светлинен дизайн. Всичко това е комбинирано със специална светлинна графика на задните светлини при заключване и отключване на автомобила.

Както и преди, BMW Серия 7 ще се предлага в два варианта на каросерията и като дълга версия разполага с удължено с 14 см междуосие. По-голямото предлагане на място отзад избират над 80 процента от всички клиенти.

В интериора на новото BMW Серия 7 вече се предлага и разширен обхват на декоративните шевове в областта на средната конзола и подлакътниците на тапицериите на вратите, както и нови интериорни лайстни от фино дърво. Подобрената акустична изолация на арките на задните калници понижава нивото на шума в интериора; за допълнително повишаване на акустичния комфорт вече и страничните прозорци са в повишена дебелина на стъклото.

За пръв път при автомобил на BMW Group едно Plug-in хибридно задвижване е комбинирано с шестцилиндров двигател. При BMW 745e (среден разход на гориво: 2,3 – 2,1 л/100 км; среден разход на електроенергия: 15,6 – 15,1 кВтч/100 км; СО2емисии от горивото: 52 – 48 г/км) и 745Le (среден разход на гориво: 2,3 – 2,2 л/100 км; среден разход на електроенергия: 15,7 – 15,6 кВтч/100 км; СО2 емисии от горивото: 53 – 50 г/км) редовият шестцилиндров двигател с 286 к.с. е комбиниран с електромотор с мощност 113 к.с. По този начин автомобилът предлага системна мощност от 394 к.с. Новото BMW Серия 7 е първият автомобил на BMW Group, при който се използва батерия от четвърто поколение. Благодарение на най-новата технология на акумулаторните клетки луксозната лимузина има чисто електрически пробег до 58 км, движи се с нулеви локални емисии и почти безшумно. Монтираната в BMW 745e батерия също се произвежда в Динголфинг, в отдалеченият само на няколко километра център по компетентност за производство на електрически задвижвания (Komponentenwerk 02.20). Оттам Динголфинг още днес снабдява с батерии и електромотори световните автомобилни заводи на BMW Group, произвеждащи електрифицирани автомобили.

 

Производственият процес на върховият модел от Динголфинг се подпомага от множество иновативни решения. При монтирането на редките допълнителни оборудвания, като например средната конзола отзад, работниците в съответния участък на конвейера биват информирани за „екзотиката“ чрез вибрационна аларма на Smartwatch и получават указания за допълнителните работни процеси. Освен това обучението на новите работници се подпомага от очила за данни. При обучението за новите работни процеси виртуалните помощни указания се проектират в зрителното поле на работниците. При предварителния монтаж на сложните детайли като задните светлини това гарантира бърз и устойчив успех при обучението. Това Augmented-Reality приложение се използва с монтажния тренировъчен център и постоянно се модернизира чрез гъвкав начин на работа и тясно сътрудничество между производственото планиране и IT. Дигитализацията навлиза все повече и при снабдяването на монтажните конвейери с детайли. От скоро дори и по дългите отсечки между склада и производственото хале се използват автономни маршрутни влакове. Възможностите на безпилотните маршрутни влакове се простират отвъд автоматизацията на предишните варианти. В бъдеще новите и по-интелигентни помощници в логистиката ще позволят динамично ориентиране по маршрута според приоритета на доставката и активното заобикаляне на препятствията.

Назад



Коментари