30 години София Франс Ауто
Започнала като един от 5-те дилъри на Peugeot, днес фирмата представя 5 автомобилни бранда

На 4-ти декември „София Франс Ауто“ АД (SFA) отбеляза 30 години от основаването си. В началото (1992) е един от петте дилъри на Peugeot в България, за да остане едениствен през 1997 г. От 2000 до 2006 година SFA бе лидер на българския пазар на нови автомобили - позиция, уникална за Peugeot в световен мащаб. А след 2006 неизменно е сред основните играчи на пазара – и в добри и в трудни времена. Междувременно бизнесът премина през редица трусове и кризи, някои фалираха, други се спасяваха, губейки независимостта си. В световен мащаб трусовете не подминаха гиганти и легенди като GM, Volvo, Fiat, Chrysler. В България могъщият някога Балкан Стар, бе заменен от Силвър Стар.
В кризите SFA не просто оцеляваше, но излизаше и по-силна. Днес бизнесът е разширен като фирмата е официален вносител на Peugeot, Citroen, DS Automobiles и Opel за България, както и оторизиран дилър на пикапите Isuzu. В автомобилната група влизат „Ауто Бавария“ – най-големият дилър на BMW, MINI и BMW Motorrad у нас, „Италия Моторс“ – вносител на мотоциклетните марки Vespa, Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi и FB Mondial, и „Исубус“ – официален представител за страната на автобусите Isuzu.
SFA предлага разнообразие от съпътстващи продукти и услуги - собствен лизинг чрез Sofia Leasing, различни видове застраховки от SFA Broker, употребявани автомобили чрез SFA Occasion, логистични дейности от SFA Logistics и отдаване на автомобили под наем от LION Rent-a-car.
„Вече 30 години градим устойчив бизнес, който обхваща широк спектър от автомобилни марки и свързани услуги. Днес все повече доказваме, че автомобилът е не просто средство за превоз от точка А до точка Б – той доставя преживяване, комфорт и уют на пътя с висок клас технологии и безупречен дизайн и това го виждаме във всеки един нов модел: Peugeot 308, Citroen C5 X, DS 7, Opel Astra“, споделя Стоян Желев, основател и главен изпълнителен директор на SFA. „В следващите години сме изправени пред предизвикателството да наложим електрическите и хибридните автомобили на българския пазар, следвайки амбициозния план на Stellantis до 2030 г. 100% от гамата леки автомобили да бъде електрифицирана“.
За 30 години компанията реализира над 70 000 продажби на нови автомобили Peugeot, Citroen, DS, Opel, BMW, MINI и Isuzu. Френската елегантност, немското качество, японската здравина и развитата търговско-сервизна мрежа на SFA допринасят за успешното ѝ позициониране с 15,30% общ пазарен дял за 2022 г. по данни на МВР. Търговската и сервизна мрежа на SFA включва 43 дилърства в цялата страна, 13 от които собствени, като това я прави една от най-големите и достъпни търговско-сервизни мрежи в България.
През всички тези години SFA подкрепя много благотворителни каузи, сред които „Българската Коледа“, инициативи на общини, домове за възрастни хора и за деца, лишени от родителска грижа. В 30-годишната си история SFA се утвърди и като лоялен работодател, който цени служителите си и инвестира в тяхното развитие. Днес в групата от автомобилни компании на SFA работят 708 човека. С над 10-годишен стаж във фирмата са 232-ма служители, като от тях 67 имат прослужени повече от 20 години. По случай годишнината служителите от различни екипи в страната участваха в доброволчески инициативи под наслов „Заедно за добри дела“, давайки личен пример и утвърждавайки SFA като социална компания.
А интересни подробности от средата на пътя можете да прочетета и в едно интервю на Стоян Желев и Надя Божкова от 2007-а година. Преди 15 години фирмата бе доста по-малка, но изпълнена с повече оптимизъм, а пазарът на нови коли у нас чупеше рекорди. България току-що бе влязла в ЕС, а дамоклевият меч на екологичните ограничения все още не висеше над автомобилите. Интервюто за някогашния вестник „Пари“, е приложеноl в края.
Коментари