1400 коня в Mustang Mach-E

/ Информатор

Електрическата стрела има 7 електродвигателя и уникална батерия

Ford представи електкрическата светкавица Mustang Mach-E 1400 – болид, който вдига над 250 км/ч без да изгори капка горива и без да емитира и една молекула СО2. Той се задвижва от обединените усилия на седем електродвигателя,  а аеродинамиката му осигурява върхово притискане. Видеото тук, ви показва изцяло електрическия прототип в действие.

Разработен в сътрудничество с американското тунинг студио RTR и изграден на бялото купе на Mustang Mach-E GT, прототипът разгръща пикова мощност над 1400 конски сили (1419 к.с.). Шасито и двигателите работят в тандем за постигането на множество настройки, невъзможни за който и да е друг автомобил.

„Сега е идеалният момент да използваме електрическата технология, да се учим от нея и да я приложим в нашето портфолио“, казва Рон Хайзер, главен програмен инженер на Mustang Mach-E. „Mustang Mach-E ще е забавен за шофиране, както всеки друг Mustang преди него, но, благодарение на усилията на Ford Performance и RTR, този тук е един наистина изцяло луд автомобил.“

Mustang Mach-E 1400 е резултат от 10 000 часа съвместна работа на екипа на Ford Performance и студиото RTR Vehicles. Упоритостта им цели да преодолее пропастта между истинските възможности на електрическия автомобил и това, което клиентите са склонни да вярват, че той може да постигне.

„Сядайки зад волана на тази кола напълно промених разбирането си за мощност и въртящ момент“, каза известния шампион по дрифт Вон Гитин младши, собственик на RTR Vehicles. „Това е преживяване, което не сте изпитвали и не сте си представяли, че е възможно, освен може би на скоростните магнитни влакчета в лунапарк.“

Mustang Mach-E 1400 има седем мотора – пет повече дори от Mustang Mach-E GT. Три са прикрепени към предния диференциал, а четири са прикрепени отзад, като един задвижващ вал ги свързва с диференциалите, които имат огромен диапазон на регулиране, за да настроят колата за всичко – от дрифт до високоскоростни състезания на писта.

Шасито и задвижването са настроени по начин, позволяващ на екипа да изследва различни схеми, заедно с ефекта им върху консумацията на енергия и динамиката, включително задно задвижване, задвижване на всички колела и задвижване на предните колела. Настройките за дрифт и писта имат напълно различни конфигурации на контролни рамена и смяна на кормилното управление, позволяващи необходимото екстремно поведение. Подаването на мощност може да се раздели равномерно между предно и задно предаване или изцяло към едното, или към другото. Аеродинамичното притискане е насочено над 1000 кг при 257 км/ч (160 мили/ч).

56,8-киловатчасова инсталирана батерия е съставена от никел манганови кобалтови клетки с ултра-висока производителност и висока скорост на разреждане. Акумулаторните батерии се охлаждат от диелектрична течност по време на зареждане.

Електронният усилвател на спирачките е интегриран, за да позволи серийно регенеративно спиране в комбинация с ABS и контрол на стабилността за оптимизиране на спирачната система. Mustang Mach-E 1400 разполага със спирачки Brembo™, като състезателния автомобил Mustang GT4. Хидравличната ръчна спирачка е проектирана за дрифт и е интегрирана към управлението, за да може да се прекъсне предаването на мощност към задните мотори.

Mustang Mach-E 1400, който скоро ще дебютира на NASCAR, служи за тест на нови материали. Купето е изработено от органични композитни влакна – лека алтернатива на въглеродните, които изграждат останалата част от автомобила.

Ford инвестира по целия свят повече от 11,5 милиарда долара в електрически автомобили, като вече се приемат поръчки за първия му такъв глобален автомобил, електрическия кросоувър Mustang Mach-E. Първите изцяло електрически представители на модела за клиенти в Европа ще пристигнат в началото на следващата година.

Назад



Коментари