100 години реклама на Citroen

/ Информатор

Един юбилярски поглед към миналото на марката от големия рекламист Жак Сегела

Нова книга проследява „100 години реклама на Citroen“. Голямото, отлично офрмено издание от 252 страници е подготвено от гуруто на френската рекламна индустрия Жак Сегела.

 

По-паметливите българи го помнят и като консултант в първите избори на новата българска демокрация. Той познава отвътре тънкостите на рекламния бизнес, които е описал превъзходно в книги като „Холивуд пере най-добре“ и „Не казвайте на мама, че работя в рекламата. Тя си мисли че съм пианист в бардак“.

А рекламата на Citroen заслужава един аналитичен и задълбочен поглед. Още от самото начало Андре Ситроен разгръща нестандартния си талант във впечатляващи рекламни кампании, които се помнят и анализират и до днес.

„Андре Ситроен е измислил всичко или почти всичко в рекламата: промотирането, кредитът, събитието, керваните, пътешествията, да незабравяме кампаниите, първата кампания за жени, първата въздушна кампания“ пише Сегела, като припомня и сензационното осветяване на Айфеловата кула с надпис Citroen. Сегела има стари  връзки с фирмата, като някои от най-оригиналните кампании на Citroen са негово дело.  Търсенето на смели, нестандартни идеи влиза в гените на фирмата и се запазва и до днес.

 

Назад



Коментари