Hyundai Kona: Добре дошъл Bayon!

/ Информатор

Новият корейски кросоувър нахлува в най-конкурентния европейски сегмент – където вече има един фирмен представител

Hyundai представи официално новия си градски кросоувър Bayon, който фирмената пресслужба обявява за SUV. Разликата между „кросоувър“ и „SUV“ е повече терминологична, така че това не може да се брои за  проблем. По-скоро проблем има с това, че моделът се впуска в твърде наситения европейски сегмент на градските кросоувъри, където го очаква друг популярен модел на Hyundai - Kona. Bayon обаче е създаден специално за Европа, което означава, че може би ще е по-убедителен в битката срещу Renault Captur, Peugeot 2008, Skoda Kamiq, VW T-Cross и останалите. А как двата корейски модела ще съжителстват в тази остра конкуренция е една от интригите на годината.

Bayon влиза амбициозно в битката. Негови козове са  компактния екстериор, съчетан с просторен интериор,  дълъг списък от интелигентни функции за безопасност и свързаност и амбициозната техника под капака.   Името е вдъхновено от Европа -  Bayon, столицата на френския регион на баските е една от най-красивите дестинации в югозападната част на Франция.  „Тъй като SUV каросерията продължава да се радва на висока популярност по целия свят, Hyundai представя нов градски SUV модел, който перфектно се вписва в европейските градове, като в същото време осигурява достатъчно пространство, за да отговори на нуждите на клиентите“, казва Андреас-Кристоф Хофман, Маркетинг вицепрезидент в Hyundai Motor Europe. „Водещите в класа характеристики за свързаност и безопасност, остър и отличителен дизайн и интегрирането на последно поколение технология Mild-Hybrid правят Bayon открояващо предложение в своя сегмент.“, продължава той.  

За последните 12 месеца Hyundai пусна нови или актуализирани цели седем модела - или 20, ако се взимат по внимание всички типове каросерии и вариации на задвижването, което прави 2020 година рекордна за разширяването на портфолиото.

Bayon има изчистен и просторен интериор. В него веднага се виждат  добре познатите на Hyundai 10,25“навигационна система и 10,25“дигитално табло. Пътниците могат да се насладят на уютно амбиентно осветление през нощта. Моделът предлага най-добрата в своя клас свързаност с редица високотехнологични удобства. Apple CarPlay и Android Auto, които сега се предлагат безжично, дават възможност на клиентите да прехвърлят функционалността на своите iOS и Android смартфони директно в автомобила. За да увеличите елегантността и визуалния комфорт на интериора, новият 10,25“ цифров клъстер и централният сензорен екран 10,25“ са визуално комбинирани. Безжичното зареждане за мобилни телефони означава, че клиентите на BAYON вече няма нужда да използват кабел, за да заредят своите смартфони. Освен това, USB порт за зареждане е достъпен за пътници отзад. За още повече автомобилни забавления, изцяло новият BAYON става първият модел на Hyundai в Европа, който разполага с първокласна аудио система Bose. Седем говорители, включително субуфер, са стратегически разположени в целия автомобил за висококачествено изживяване.

Bayon е оборудван с функции за безопасност от пакета Hyundai SmartSense и отговаря на най-високите европейски стандарти за безопасност. Много от тези функции за активна безопасност не могат да бъдат намерени в автомобилите от В-SUV сегмента.

Сред  тях е базираният на навигацията интелигентен круиз контрол (NSCC), който използва новата навигационна система, за да предвиди предстоящите завои или прави на магистралите и коригира скоростта на автомобила за по-безопасно шофиране. Друга функция, Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), алармира шофьорите чрез аудио и визуални предупреждения, при надвишаване на ограничението на скоростта. Когато се комбинира с ръчния ограничител на скоростта, ISLA може дори да адаптира скоростта автоматично. Lane Follow Assist (LFA) автоматично настройва кормилното управление, за да държи колата в лентата за движение. Blind-Spot Collision Avoidance System (BCA) използва радар за наблюдение нa пътя около автомобила и сигнализира водача при наближаващи автомобили. При необходимост BCA активира спирачките, за да избегне сблъсък или да намали щетите от удара. Междувременно, обновената функция Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) вече може да разпознава не само автомобили, но и пешеходци и велосипедисти.

Bayon комбинира комфорта и пространството на SUV модел с гъвкавостта и разхода на гориво на автомобил от B-сегмента. Неговите компактни външни размери и просторен интериор означават, че клиентите могат да се насладят на най-доброто и от двата свята: докато компактните му размери и отличната видимост улесняват шофирането и паркиранео, той също така предлага емблематичното усещане за максимална безопасност и спокойствие, което клиентите очакват от всеки един SUV модел на Hyundai.

С багажник с обем 411 л, BAYON се откроява с голямото си пространство за съхранение, въпреки компактните си размери и се превръща в пълноценен семеен спътник, готов за всяко едно начинание. С дължина 4180 мм, ширина 1775 мм и височина 1490 мм (или 1500 мм с 17-инчови джанти), размерите му го нареждат до по-големия SUV модел – KONA, и пред конкурентите от B-SUV сегмента. Като истински SUV модел, Bayon предлага пътен просвет до 183 мм (в комбинация с 17-инчови джанти), по-висок от повечето други превозни средства в B-сегмента, но и по-висок от модели от по-високите класове.

Предлагайки два двигателя с три варианта на трансмисия, BAYONсе грижи за нуждите на различните водачи и осигурява още по-ефективно шофиране.

В гамата се предлага 1.0 T-GDi със 100к.с. или 120к.с. За първи път на този двигател може да се приложи 48-V Mild-Hybrid система, като опция със 100 к.с. или стандартно със 120 к.с. 48-V Mild-Hybrid система допринася за 3-4% намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. По отношение на трансмисията системата се предлага със седемстепенна трансмисия с двоен съединител (7DCT) или новоразработена шестстепенна интелигентна ръчна трансмисия (iMT). iMT отделя двигателя от трансмисията, след като водачът освободи газта, което позволява на колата да влезе в режим инерция и да спести гориво. Когато е е оборудван с 48-V Mild-Hybrid система, 1.0 T-GDi 100 к.с. се предлага със 7DCT или ръчна 6-степенна скоростна кутия. 1,2-литров MPi 4-цилиндров се предлага и като базов двигател. Тоя предлага мощност от 84 к.с. и петстепенна ръчна скоростна кутия.

Bayon е първият SUV на Hyundai, оборудван с Rev Matching, функция, която обикновено е запазена за N-моделите на Hyundai. Rev Matching контролира оборотите, което позволява по-плавни или по-спортни превключвания на по-ниска предавка. Освен, че е за първи път в SUV модел на Hyundai, системата намира употреба и за първи път в B-SUV сегмента.  

Назад



Коментари