Германия отчита -10% спад

/ Информатор

„Когато WLTP удари, как ехото заглъхва“. VW страда силно и на родния си пазар

Продажбите на нови коли в Германия са отчели спад от 10% за ноември, в сравнение със същия месец на миналата година.  Вероятно в спада  се отразяват и антидизеловите ограничения, които се налагат в някои от големите градове, и които прерастват в антидизелова психоза. Основната причина за спада обаче е отражението на прехода към стандарта WLTP, за който не всички фирми са готови. Той бе въведен през септември и тогава продажбите спаднаха до дъното от 200 хил. бр. (при върховото постижение от 350 хил. за март). През октомври и ноември всъщност има постепенно измъкване от дупката, както се вижда и от зелената линия на графиката.

А какво се случва ако една фирма не е готова за WLTP се вижда най-вече от резкия спад на емблематични немски брандове като VW (-15,4%), Audi (-42,6%) и Porsche (-54,6%). На практика групировката на VW е подценила очевидно този проблем и сега си сърба попарата. Разбира се, в този спад се отразяват и свръхпродажбите от август, преди влизането на WLTP в сила. Само Skoda сякаш е взела мерки и отчита минимален спад от -3%. А сред печелившите са BMW (+11,5%), Mini (+27,9%) Volvo (+30.1%), Mercedes (+6%). Резултатите за годината са по-оптимистични, като от януари до ноември са продадени 3 198 720 коли или ръст от 0,4% спярмо 11-те месеца на миналата година.

Назад



Коментари