Франция полита върху ефекта WLTP

/ Информатор

Сeптемврийският скок на продажбите със 17% е вдъхновен от миналогодишният спад заради новия стандарт

Франция по традиция обяви първа пазарните си резултати за септември и отчита пазарен скок от 17% (173 444 нови регистрации). Миналата година същият месец завърши с трагичен спад от 13%, който бе причинен от въвеждането на норматива за измерване на вредните газове  WLTP и трусовете, които той предизвика в екологичните преми и продажбите за някои модели.
Въпреки това данните за септември са по-скоро оптимистични за Западна Европа, където се очаква свиване на бизнеса, каквото вече има в Китай.

Класацията по марки във Франция се оглавява от изненадващия скок на Nissan с цели +88%, както и на Land Rover (+85%). Силен ръст отбелязват и марките от портфолиото на VW Group, които миналата година прfсто бяха спрели продажбите на ред модели заради забавяне на хомологацията по WLTP.

Добър ръст отбелязват и националните марки, които по традиция оглававата класацията по продажби, като процентно най-добре е DS (+31%). Renault отчита +30%, докато PSA скача с 8,4%. Това е обратната страна на миналогодишния им удар, когато Peugeot и Citroen бяха напълно готови с хомологацията и продажбите им не пострадаха от нейното въвеждане.  Dacia, която нарастваше устойчиво в последно време, сега отчита малък спад от 2,3%.

И нещо положително за ефекта WLTP. Средното ниво на емисии на СО2 от новите коли е паднало до 110 г/км. Следващата година лби трябвало да стиген до 95 г/км СО2. Поне според оптимистичните планове.

Назад



Коментари