Ето я новата C-класа

/ Информатор

Идва с електрификация под капака и с второто поколение на инфотеймънт системата MBUX

Новата С-класа идва с динамични пропорции като комбинация от къс преден надвес, дълга колесна база и заден надвес. Тя е особено гъвкава и стабилна благодарение на завиващата задна ос и по-директното кормилно управление на предната ос. Ъгълът на завиване на задната ос е 2,5 градуса. Това намалява кръга на завиване с 43 сантиметра до 10.64 метра. Автомобилът е оборудвана с LED High Performance фарове серийно. Системата DIGITAL LIGHT, позната от новата S-класа, е налична като опция. Тази революционна технология позволява множество нови функции, като например прожектиране на предупредителни символи върху пътя отпред. DIGITAL LIGHT има вграден модул с три изключително мощни светодиода във всеки фар, чиято светлина е пречупена и насочена от 1,3 милиона микро огледала. Така резолюцията е повече от 2,6 милиона пиксела на превозно средство.

Интериорът носи акценти от новата S-класа, добавяйки спортен привкус. Арматурното табло е разделено на горна и долна част: подобно на крило с нови кръгли вентилационни отвори, напомнящи за двигателите на самолетите. Зоната на водача разполага с LCD екран с висока резолюция. Промяната на парадигмата към цифровизация също е очевидна в централния дисплей: функциите на автомобила могат да се контролират с помощта на висококачествен сензорен екран. Портретната му ориентация е особено удобна за навигация.

Дигитализация в интериора

Подобно на S-класата новата C-класа е оборудвана с второто поколение на инфотеймънт системата MBUX. Интериорът на автомобила става още по-дигитален и интелигентен, като LCD екраните улесняват управлението на автомобила и комфортните функции. Дисплеят на водача и медийният дисплей предлагат цялостно, естетично изживяване. Информацията се представя по ясно структуриран начин. Видът на екраните може да бъде индивидуализиран с три стилове на показване (дискретен, спортен, класически) и три режима (навигация, помощ, сервиз).

Видео изображение с добавена реалност е на разположение като допълнително оборудване. Камерата регистрира заобикалящата среда пред автомобила и движещи се изображения се показват на централния дисплей. Освен това върху видео картината се наслагват виртуални обекти, информация и маркери. Те включват например пътни знаци, насочващи стрелки, препоръки за промяна на лентата и номера на къщите. Това може да направи навигацията много по-лесна, особено в градските райони. Цветен head-up дисплей може да бъде поръчан като допълнително оборудване. Чрез него водачът вижда виртуално изображение с размери 9 x 3 инча (прибл. 23 x 8 см) над капака на разстояние от около 4,5 м.

Скенерът за пръстови отпечатъци се намира в ергономична позиция под централния дисплей. Това позволява на потребителите да достъпват MBUX системата бързо, удобно и сигурно. Личните настройки и данни, като например най-скорошни дестинации, записи в бизнес календара или e-mail са изцяло защитени.Електрификация на модерните четирицилиндрови двигатели

Благодарение на систематичната електрификация и интелигентното намаляване на работния обем C-класата поставя нови стандарти за ефективност, внедрявайки четирицилиндровите агрегати от сегашната фамилия модулни двигатели на Mercedes-Benz. Оптимизираната гама от двигатели играе основна роля за гъвкавостта на международната производствена мрежа.

В допълнение към турбокомпресора, дизеловите и бензиновите двигатели вече имат вграден стартер-генератор (ISG) за интелигентна помощ при ниски обороти на двигателя като мек хибрид от второ поколение. ISG използва 48-волтова бордова електрическа система, която осигурява функции като плъзгане (движение по инерция с изключен двигател), подпомагане на динамиката и рекуперация на енергията и прави възможни значителни икономии на гориво. Двигателите също така стартират много бързо и удобно в резултат на това, че функцията старт/стоп е почти толкова незабележима за водача, колкото и преходът от режим „плъзгане“ с изключен двигател до силно ускорение. При работа на празен ход интелигентното взаимодействие между ISG и двигателя с вътрешно горене осигурява изключително гладко движение.

Първият дизелов двигател с интегриран стартер-генератор е новият OM 654 М, който разполага с 48-волтова частична бордова електрическа система. Заедно с електрификацията, която включва и използването на електрически компресор за климатичната инсталация, производителността достига до 195 кВт. Четирицилиндровите бензинови двигатели също са с вградено второ поколение ISG с допълнителна мощност до 15 кВт и 200 Нм допълнителен въртящ момент.

Четвъртото поколение plug-in хибриди на С-класата ще последват скоро след премиерата. Електрификацията на модела прави голяма крачка напред, докато използва същите базови двигатели. Високоволтовата батерия (HV) е разработена от Mercedes-Benz AG и е с общ капацитет от 25,4 кВтч. С електрическа мощност 95 кВт (129 к.с.) и изцяло електрически пробег от около 100 километра (WLTP), C-класата може да работи в изцяло електрически режим в много от дните, без да налага използването на двигателя с вътрешно горене. Това е двулитровият вариант на свръхмодерния четирицилиндров двигател М 254. Дизелови plug-in хибридни модели също предстоят.

 

Преглед на моделите[1] с бензинови двигатели:

 

 

C 180

C 200

C 200 4MATIC

C 300

C 300 4MATIC

Работен обем

cc

1496

1496

1496

1999

1999

Мощност

kW/hp

125/170

150/204

150/204

190/258

190/258

при

rpm

5500-6100

5800-6100

5800-6100

5800

5800

Доп. мощност (boost)

kW/hp

15/20

15/20

15/20

15/20

15/20

Максимален въртящ момент

Nm

250

300

300

400

400

при

rpm

1800-4000

1800-4000

1800-4000

2000-3200

2000-3200

Доп. въртящ момент (boost)

Nm

200

200

200

200

200

Комбиниран разход на гориво[2]

l/100 km

6.5-6.2

6.6-6.2 (6.7-6.3)

6.9-6.5

7.0-6.6

7.3-7.0

Комбинирани CO2 емисии2

g/km

149-141

150-141 (153-143)

157-149

159-150

168-161

Ускорение 0-100 km/h

s

8.6

7.3 (7.5)

7.1

6.0

6.0

Максимална скорост

km/h

231

246 (240)

241

250

250

 

 

Разход на гориво според  WLTP[3]

 

 

C 180

C 200

C 200 4MATIC

C 300

C 300 4MATIC

Обща консумация на гориво WLTP

l/100 km

7.2-6.2

7.2-6.3 (7.4-6.5)

7.6-6.6

7.4-6.6

7.9-7.0

Общи CO2 емисии WLTP

g/km

163-141

163-143 (168-149)

172-151

169-150

180-160

 

Преглед на моделите с дизелови двигатели:

 

 

C 220 d

C 300 d

Работен модел

cc

1992

1992

Мощност

kW/hp

147/200

195/265

при

rpm

4200

4200

Доп. мощност (boost)

kW/hp

15/20

15/20

Макс. въртящ момент

Nm

440

550

при

rpm

1800-2800

1800-2200

Доп. въртящ момент (boost)

Nm

200

200

Комбиниран разход на гориво1

l/100 km

5.2-5.0

(5.3-5.0)

5.3-5.0

(5.3-5.1)

Комбинирани CO2 емисии1

g/km

138-131

(140-133)

139-132

(141-134)

Ускорение 0-100 km/h

s

7.3 (7.4)

5.7 (5.8)

Максимална скорост

km/h

245 (242)

250 (250)

 

Разход според WLTP1

 

 

C 220 d

C 300 d

Общ разходна гориво WLTP

l/100 km

5.6-4.9 (5.8-5.1)

5.6-5.0 (5.8-5.1)

Общи CO2 емисии WLTP

g/km

148-130 (152-134)

148-131 (152-135)

 

[1] Данни за вариант Лимузина. Данните за вариант Комби са показани в скобите.

[2] Посочените стойности са измерени спрямо NEDC CO2 метода в съответствие с член 2, no 1 от Регламент за изпълнение (ЕС) 2017/1153. Стойностите за разхода на гориво са изчислени въз основа на тези данни. WLTP фигурата е от значение за оценката на данъка върху моторните превозни средства.

[3] Посочените стойности са измерени спрямо WLTP CO2 метода в съответствие с чл. 2, No. 3 от Регламента за изпълнение (EU) 2017/1153. Стойностите за разход на гориво са калкулирани на база тези данни.

Назад



Коментари