Ето го шефът на Dacia – Лада!

/ Наблюдател

Дени Льо Вот ще ръководи „Източния поход“ за групировката на Renault

„РЕНОлюцията“ тръгва на Изток твърде амбициозно. В обявения от Лука Де Мео план за реформиране на групировката на Renault атаката в източното направление (спрямо Франция) започва с прегрупиране на силите чрез новосъздаденото обединение на Dacia и Лада. Миналата година те са произвели общо 905 хил коли, като  Dacia има 521 хил, а Лада – 384 хил.

Досега те бяха разделени организационно и технологически, което е очевидно и от моделната им гама, но до 4-години това ще бъде приключено с преминаването на цялата продукция на базата на една единствена платформа CMF-B. Това ще означава край на модели като Лада Гранта, Лада Веста и класическата Нива. Ще се извърши и унифициране на компонентите с цел икономия и постигане на синергии. Макар и обединени, двете фирми ще имат собствени търговски стратегии.

Тази сложна задача ще бъде извършена под ръководството на Дени Льо Вот, който пое ръководството на Dacia - Лада от първи януари. Всъщност той бе назначен още преди новата структура да бъде обявена официално. Кариерата му е преминала изцяло в структури на Renault Group. Започва работа през 1990 в маркетинга, по късно преминава през различни постове в Турция, Русия, Румъния трупайки разнообразен административен, производствен и търговски опит. Последниият му пост е Изпълинтелен вицепрезидент на Renault Group и генерален директор на Dacia – Лада. Съчетанието на двете длъжност показва значението, което се отдава на източното направление в работата на групировката.  

А то е особено важно за фирмата, тъй като производството там е доста по-изгодно, отколкото в западните заводи. Конвейритев Румъния, Мароко и Русия често използват над 90% от капацитета си, докато онези в Западна Европа са по-малко натоварени. Това рефлектира и върху печалбите. Планира се и изкачване на Dacia в автомобилната йерархия, така че да засилва позициите си на по-взискателните пазари.

За тази цел ще се подготви и нов по-голям модел в европейски сегмент C, както и по-голями модерен кросоувър. Според Дени Льо Вот това ще позволи увеличаване на цените с 30%.  Очаква се с нетърпения и наследникът на Нива, който ще ползва общата платформа CMF-B и на практика ще бъде технически идeнтичeн с кросоувъра на Dacia.  

 Обединението на двете, разбира се,  не означава че към Европа ще тръгне продукция на Волжския автомобилен завод (АвтоВАЗ), на-малко защото като руски стоки те ще бъдат облагани допълнително, а и групировката надали ще допусне двете сходни мярки да се канибализират взаимно. Една от най-сложните задачи пред Дени Льо Вот е да повиши качествените стандарти в АвтоВАЗ, за да запази доминиращата позиция на Лада на руския пазар и да атакува пазарите на страните от бившия СССР.    

Назад



Коментари