Ето го M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1!

/ Запалянко

Легендата Себастиен Льоб ще се пусне на Монте Карло за тима M-Sport Ford World Rally Team

Екипът на световния рали шампионат M-Sport Ford показа за първи път новия състезателен електрифициран автомобил M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, който ще участва във WRC  сезонa 2022 на FIA. M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 прави своя състезателен дебют на рали Монте Карло, 20-23 януари. През целия сезон на WRC 2022 г. ще участват три автомобила, управлявани от пилотите Крейг Брийн, Ейдриън Фурмо и Гъс Гринсмит. В допълнение, деветкратният световен шампион по рали на FIA, Себастиен Льоб, ще се присъедини към отбора M-Sport Ford на WRC, за да се състезава в тазгодишното рали Монте Карло, което той е печелил вече седем пъти досега.

Сезонът на Световния рали шампионат през 2022-ра отбелязва 25-ата годишнина от изключително успешното партньорство между Ford и M-Sport, което осигури седем спечелени шампионата и повече от 1500 победи на отделни етапи с емблематични рали автомобили, в това число M-Sport Ford Fiesta WRC и Ford Focus RS WRC. От началото на партньорството си M-Sport и Ford са постигнали рекордните 268 последователни точки на производител.

Пилотският състав на отбора M-Sport Ford WRC в Монте Карло:

 

Пилот

Навигатор

WRC Акценти в кариерата на пилота

Крейг Брийн

Пол Нейгъл

Първо рали: 2009 Рали Португалия

22 етапни победи

69 ралита

288 точки

Ейдриън Фурмо

Алекс Кориа

Първо рали: Рали Монте Карло 2019

1 етап победа

26 ралита

45 точки

Гъс Грийнсмит

Йонас Андерсън

Първо рали: 2014 Уелс Великобритания

58 ралита

91 точки

Себастиен Льоб

Изабел Галмиш

Първо рали: 1999 Рали Каталуния

9 първенства

925 етапни победи

180 митинга

1727 точки

 

„Един от най-завладяващите аспекти на Световния рали шампионат през годините беше ясната връзка между състезателните рали коли с ултра висока производителност и техните еквиваленти в стандартно изпълнение, движещи се по пътищата“, каза Марк Ръшбрук, Глобален директор на Ford Performance. „Ето защо е толкова важно, че тази нова WRC ера отразява преминаването на нашата индустрия към електрификация. Във Ford ние сме изцяло отдадени на електрифицираното бъдеще на компанията, затова впускането на състезателния автомобил M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 в най-тежките условия ще ни помогне да разработим още и все по-вълнуващи електрифицирани модели за нашите клиенти.”

Задвижван на принципа на своя прототип1, серийния автомобил Puma EcoBoost Hybrid, новият M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 е първият електрифициран състезателен автомобил на Ford. Хибриден задвижващ агрегат от следващо поколение улавя енергия по време на спиране и на движение по инерция, и я съхранява в батерия от 3,9 кВтч. След това тази енергия допълва спечелилата множество шампионати производителност на 1,6-литровия бензинов турбодвигател EcoBoost с многократни усилвания до три секунди от електродвигателя с мощност 100 кВт.

Автомобилът може да използва своя електрифициран двигател, използвайки чиста електрическа енергия също за пътуване през градове, сервизни паркове и избрани участъци между етапите. Батерията може да се презарежда с помощта на външен източник на захранване в специалните сервизни точки между етапите, като презареждането отнема приблизително 25 минути.

В допълнение, Rally1 състезателите на Световния рали шампионат на FIA от сезон 2022 ще използват само гориво от смесени синтетични и биоразградими съставки, което е 100 процента устойчиво.

„Беше много интензивна подготовка на колите и екипа за ралито Монте Карло през следващия уикенд и откриването на сезона на Световния рали шампионат през 2022 г., но усилията ни ще си струват“, каза Ричард Миленър, директор на екипа M-Sport. „С помощта и подкрепата на колеги от Ford по целия свят създадохме фантастичен автомобил с огромен потенциал и нямаме търпение да го представим през годината. Огромни благодарности на всички, които участваха, за да стигнем до този момент и ни помагаха да спазим толкова кратки срокове. Чувстваме се много горди да представляваме Ford на световната сцена през 25-ата година на партньорството ни!“

Техническа спецификация на M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1:

 

Силов агрегат

Двигател с вътрешно горене (ICE)

Ford 1,6-литров EcoBoost, с турбокомпресор, бензин, четирицилиндров редови

Максимална мощност: 380 к.с

Максимален въртящ момент: 420 Нм

Ограничител на двигателя: 36 мм

Електрическа система на батерията

Максимална мощност на усилване: 100 кВт

Максимална мощност за регенериране: 30 кВт

Максимален период на усилване: 3 секунди

Максимална енергия на усилване на ускорение: 250 кДж (определя се от FIA според дължината на етапа и типа на повърхността)

Тегло: 95 кг

Охлаждане: с течно и въздушно охлаждане

Комбинирана ICE и акумулаторна електрическа система

Максимална мощност: > 500 к.с

Максимален въртящ момент: > 500 Нм

 

Скоростна кутия

Петстепенна секвенциална ръчна

Разделено задвижване на четирите колела 50/50 въртящ момент

Предни и задни механични диференциали с ограничено приплъзване

Двудисков, синтерован съединител  

Централен диференциал на макарата

Спирачна система

Чакъл: 300 мм спирачни дискове, с въздушно охлаждане

Асфалт: 370 мм спирачни дискове, с въздушно охлаждане

Четирибутални апарати

Производителност

Ускорение на асфалт и чакъл: прибл.

3,2 сек. 0-100 км/ч

Тегло и размери

 

Минимално тегло: 1,260 кг

Междуосие: 2 600 мм


Автомобилът M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 отразява ангажимента на Ford да вложи пълни усилия в електрификацията. През миналата година компанията обяви, че 100% от гамата ѝ пътнически автомобили в Европа ще е с възможност за нулеви емисии, изцяло електрически или plug-in хибрид до средата на 2026 г. и изцяло електрически – до 2030 г.

 

# # #

 

1 Puma 1,0-EcoBoost Hybrid е с хомологирани данни по WLTP: CO2-емисии 119-143 г/км и горивна ефективност 5,3-6,3 л/100 км.

Обхватът на емисиите на CO2 и горивната ефективност може да варира в зависимост от вариантите на автомобила, предлагани от отделните пазари.

Декларираните по WLTP разход на гориво/енергия, емисии на CO2 и електрически обхват на батерията се определят в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейските регулации (ЕО) 715/2007 и (ЕС) 2017/1151, както са последно изменени. Приложените стандартни тестови процедури позволяват сравнение между различните типове превозни средства и различни производители.

Назад



Коментари