Eто го и Peugeot 508!

/ Информатор

Новият флагман е кръстоска на лимузина с купе. Цели се към немския премиум

Peugeot разпространи информация за новия си флагман 508, който ще бъде представен официално в Женева. Това е една от най-интигуващите новости на сезона, независимо от прогресивното свиваване на сегмент D, където по принцип колите се определят като „семейни“, макар че много от тях по съвместителство изпълняват и представителни функции. Всъщност става дума може би за най-класическата автомобилна формула - авторитетният и просторен седан, който напоследък  е потиснат от вълната на всевъзможните SUV и кросоувъри. Но класиката си е класика, тя успява да стои някак над модните увлечения и обикновено ги надживява. Затова и фирменият флагман на Peugeot бе очакван с особен интерес. Между другото, Peugeot прави отлични продажби напоследък именно благодарение на своите SUV, а това парадоксално засилва и значението на лимузината. Защото все пак тя е флагман и символ, стои над тях, дори и да се продава по-малко. В известен смисъл те са нейния пиедестал.

 

Около 508 има и друга интрига – може да се каже чисто европейска, доколкото игрите между Франция и Германия се приемат за сърцевината на днешна Европа. Peugeot 508 е призван да върне блясъка на френския лукс в автомобилния свят. И ще се изправи не само срещу VW Passat, но и срещу немския премиум, а това е наистина сериозно предизвикателство. Сред конкурентите са и спортно-вълнуващи машини като VW Arteon, Audi A5 Sportback, както и BMW 4-а серия Gran Coupe.

 

И дизайнерите са подходили към трудната задача не просто сериозно, но и творчески. Peugeot 508 загърбва класическата форма на авторитетния седан и силуетът му се доближава до източената форма на купе-фастбек. Загърбва и сякаш необратимата тенденция за порастване - второто поколение е с по-малки размери от първото. Дължината е намалена с 8 см до 4,75 м, а височината – с 6 см, до 140. Силуетът е стремителен и някак флуиден, колата сякаш се плъзга във въздуха.  Предницата има и доза самоуверено-агресивно излъчване, както се полага на кола с лъвче на решетката. Цифрата 508 е качена на капака над лъвчето както беше при паметната 504. Оригинално решение е светлинният подпис – две вертикални LED ленти, които обграждат решетката като скоби.

Интериорът носи нова, по-луксозна и изискана интерпретация на фирмения I-Cockpit. Малкият волан се запазва, както и контролното табло, към което се гледа над волана. Дисплеят обаче е по-голям (10 инча) и е поставен по-ниско, а под него са бутоните в стил пиано. Скоростният  лост всъщност е авангарден джойстик.

Технически 508 e изградена върху универсалната платформа ЕМР2, която е модифицирана за монтиране на многораменно окачване отзад. Освен че е по-къса, 508 е и по-лека със 70 кг от предшественика си.  Задвижванията са по-скоро към премиума. Бензиновият мотор ще бъде 1,6 PureTech във варианти с мощности 180 и 225 к.с. И двете версии ще се съчетават само с 8-степенен автоматик. При дизеловите версии ще се предлага както малкият 1,5 BlueHDi със 130 к.с., който ще има и вариант с механична 6-степенна скоростна кутия (единствена в гамата), така и двулитровият BlueHDi с мощности 160 и 180 к.с., съчетан само с автоматик. Предвидена е плъгин хибридна версия, която ще дойде следващата година. При първото поколение на Peugeot 508 над 90% от продажбите бяха с дизелови мотори, за второто очакванията са този дял да подне до 75% в началото, а след лансирането на хибрида и още повече.

Три въпроса към... Пиер-Пол МАТЕИ, Директор Дизайн на новия PEUGEOT 508

 

Какво Ви водеше при проектирането на новия PEUGEOT 508?

„Беше ни възложена задачата да изразим целта на проекта в дизайна на автомобила. Целта беше двупосочна: да въплътим препозиционирането на марката към луксозния клас автомобили и да сме сигурни, че автомобилът би могъл да намери мястото си на силно конкурентния пазар на седаните в сегмент D. Новият PEUGEOT 508 трябваше да бъде базиран на уникални и впечатляващи пропорции, за да привлича вниманието към себе си, да изпъква и да се отличава от своите конкуренти. Чрез тези оптимални пропорции ние успяхме да отговорим на търсенето на PEUGEOT за елегантност с простота и финес.“ 

 

Коя част на автомобила беше най-трудна за проектиране? Защо?

„Задната част се оказа най-сложна за проектиране, тъй като снижаващият се покрив беше съществен за идентичността на автомобила. При това трябваше да запазим комфорта в интериора и да осигурим достъп в съответствие със стандартите в сегмента. Трябваше да преразгледаме начина на проектиране на автомобилната конструкция. Това ни доведе до истински успех в щамповането например, което може да се види особено в задните калници. Никога не сме правили това преди. Обикновено се използва само за спортните автомобили. Трябваше да ревизираме всички наши установени правила на тема щамповане, за да получим този резултат.“ 

 

Кое е специалното в дизайна на новия PEUGEOT 508?

На практика ние пренаписахме правилата за формите на седана в сегмент D. За да постигнем такива пропорции при намаляване на дължината с осем сантиметра в сравнение с преходното поколение, ние преместихме предното стъкло назад, за да дадем на автомобила по-голям преден капак. След това приложихме нова технология за оформление на вратите, което означаваше, че успяхме да намалим височината на автомобила в съответствие с конкурентите на пазара. Височината е снижена с 6 см спрямо предишния модел! Това прави автомобила да изглежда и доста широк, въпреки че той има по-скоро средна широчина. Тъй като автомобилът трябваше да бъде особено аеродинамичен, ние го проектирахме да бъде по-тесен отпред вместо отзад, обратно на впечатлението, което създава! Постигнахме тази харизматична стойка на пътя чрез изключително стягане на купето, което ни позволи да създадем и задните калници в мащаб, рядко постиган преди. Това е една от тайните зад стойката на новия PEUGEOT 508.“ 

Три въпроса към...   Бернар Хесе, Бранд мениджър Проект за новия PEUGEOT 508

 

Какви клиенти целите с новия PEUGEOT 508?

„В много характерната ниша на седаните в сегмент D основният дистрибуторски канал в Европа остава този на бизнеса: клиенти, които са силно взискателни по отношение на разходите за поддръжка и стойността на изкупуване като част от покупката на нов автомобил. Във връзка с последното, препозиционирането на PEUGEOT към луксозния сегмент ни позволява да съперничим, като използваме тези критерии спрямо най-добрите конкуренти в сегмента и дори спрямо конкурентите в премиум класа. По отношение на крайните клиенти физически лица, които би трябвало да представляват около 35% от нашите продажби, проучването ни показа, че нашият автомобил тип фастбек с 5 врати има огромен потенциал да привлече хора на възраст между 40 и 45 години!“

 

Предложените двигатели действително ли са удовлетворяващи и икономични?

 Да! Мощността на шестте бензинови и дизелови двигатели, които предлагаме, варира от 130 до 225 к.с. За да бъдем в съответствие с микса в сегмента, отговарящ на изискванията на бизнес клиентите, сега ние предлагаме нашата 8-степенна автоматична скоростна кутия редом с най-новите системи в помощ на водача, с изключение на версията на базово ниво. По отношение на емисиите и разхода на гориво и спрямо стандартите NEDC 2018, нашата бензинова гама PureTech и дизеловият 1,5-литров BlueHDi са сред най-добрите на пазара. Ние можем да предложим например BlueHDi 130 к.с. EAT8 с CO2 емисии от 98 г/км или PureTech 180 к.с. EAT8 с емисии от 123 г/км!

 

 

Назад



Коментари