Две революции във VW

/ Информатор

Малката – назначен е нов изпълнителен шеф, а голямата е реорганизация на брандовете

Две радикални промени бяха обявени след заседание на борда на директорите на VW Group. За първата се говореше открито от няколко дни – Матиас Мьолер бе заменен на поста Главен изпълнителен директор от шефа на подразделението VW Херберт Дийс. А втората революция е негова непосредствена задача – да извърши вътрешна реорганизация на най-големия европейски производител на автомобили, камиони, мотоциклети (с марките Ducati, Bentley, Lamborghini, Porsche, Audi, Scania, Skoda, Seat, VW) и много други неща, включително храни за работническия стол, с която да се ускори адаптирането му към шеметно променящата се обстановка и наплива от нови технологии. Тази задача всъщност стоеше и пред Мьолер, формулирана в дългосрочния план „Стратегия 2025”, но той трябваше да гаси пожарите, породени от „Дизелгейт” и я бе занемарил.

Една от мерките в плана е да отдели бизнеса с камионите и да го подготви за листване на борсата, твърди  Reuters.  По-сложно е положението с многобройните автомобилни брандове, които всъщност са основния бизнес на компанията. Те ще бъдат разделени на три групи -  Volume, Premium и Super Premium, като в първата ще са масовите автомобили, във втората са елитарните, а третата е за дворцовите коли. За шефове са нарочени самият Дийс, Рупърт Щадлер от Audi и Оливър Блуме от Porsche. Върховенството на Херберт Дийс ще стовари на главата му и отговорностите за новите разработки и технологии на целия концерн. Отделно подразделение ще бъде създадено за бизнеса в Китай, като шефът му ще се радва на независимост, от която се очаква да донесе по-голяма ефикасност. Всъщност повечето от организационните промени ще стават ясни тепърва.

Първите отзиви на преса и анализатори са позитивни. „Дийс е човек на действието, той е най-подходящият, за да поведе VW Group в следващата фаза на нейната трансформация”, цитира Ройтерс изказване на анализатора Франк Швопе. Промени има и в ръководството на могъщия порфсъюз. Дийс дойде във VW от BMW и почти веднага влезе в конфликти с профсъюзите, от който излезе победител. От VW тепърва ще идват още интригуващи новини.

Инж. Херберт Дийс е външен човек за компанията. Има диплома за автомобилна технология от Мюнхен, бил е и асистент към баварския технически университет с докторат за автоматизация на финалното сглобяване на автомобили. От академичното поле преминава в реалния бизнес през 1989, като започва като технически директор в Robert Bosch. През 1996-а се прехвърля в BMW AG като директор на дългосрочното структурно планиране, посел заема различни директорски постове в Германия и Великобритания, за да се издигне до член на борда на директорите. Прехвърли се в VW Group през 2016-а, във вихъра на дизеловия скандал. Назначението му за главен изпълнителен директор на VW Group е в сила от петък 13-и април.

Назад



Коментари