Малка, но екологична радост от шофирането край Северно море

" />

Добро утро електрическо MINI!

/ Иноватор

Малка, но екологична радост от шофирането край Северно море

То е предназначено основно за движение в града, но понякога дори и на MINI се налага да излезе от него. На чист въздух, да разнообрази всекидневието – а това може да стане и с разходка за един ден или през уикенда. А в Северна Германия маршрутите най-често са по крайбрежието, където може да се наслаждавате на освежаващия бриз, а вятърните електрогенератори имат съществен принос за енергийната революция. Първият модел на британската премиум марка с чисто електрическо задвижване естествено се вписва особено добре в този пейзаж. Благодарение на най-модерната технология на акумулаторните клетки разходката с новото MINI Cooper SE (среден разход на гориво: 0,0 л/100 км; среден разход на електроенергия: 16,8 – 14,8 кВтч/100 км; СО2 емисии от Хамбург до остров Силт в Северно море не е никакъв проблем.

С пробега си от 235 до 270 км новото MINI Cooper SE е готово да излезе извън границите на града, за да можете да се насладите на радостта от шофирането с нулеви локални емисии и на фона на красивите пейзажи в провинцията. Електромоторът с мощност 135 кВт/184 к.с. позволява достигането на скорост до 150 км/ч при бързо шофиране по магистрали – като ограничението е въведено изкуствено за постигането на по-висока ефективност. Енергията се осигурява от специфично конфигурирана високоволтова батерия с най-модерна технология на акумулаторните клетки и бруто енергиен капацитет от 32,6 кВтч. Тя е изграден от 12 модула, които са интегрирани Т-образно дълбоко в дъното на новото MINI Cooper SE. Поради това вместимостта на багажника от 211 до 731 литра е абсолютно идентична с тази на MINI 3 врати с конвенционално задвижване.

С напълно заредена батерия и безпроблемно натоварен багаж разходката до Силт, или както казват в Хамбург „до острова“, може да започне. Между Хамбург и ваканционният остров, разположен най-горе вляво на картата на Германия, има близо 200 км, като MINI с електрическо задвижване изминава последната отсечка от пътуването с чужда помощ. В Нибюл MINI се качва на Sylt-Shuttle на германските железници. Влаковата композиция достига до целта по железопътна линия с един коловоз. В продължение на километри отляво и отдясно се вижда само морската шир, като в същото време се пести останалата енергия в батерията на новото MINI Cooper SE. Естествено, на Силт също има електроенергия, която – за разлика от всичко останало – не е по-скъпа, отколкото на континента.

Тук най-скъпо е времето – за да се насладите на всяка минута на най-северния остров на Германия. И това може да стане най-добре с разходка по великолепните дюни, където надлъж и нашир няма нито един контакт на енергопреносната мрежа, но пък можете още по-интензивно да усетите енергията на вълните и вятъра. Който иска да се запознае със Силт, трябва да се наслади на двата бряга на острова: ивицата с дюни и километрични пясъчни плажове от южната страна до „Ellenbogen“ на север, както и на наситено зелените ливади, на изисканото селище Кейтум и красивите пристанища като Мункмарш. На бурния живот в столицата Вестерланд, на изисканите барове и ресторанти, както и на девствената природа около Morsumer Kliff е най-добре да се насладите пеша, докато свързаното с електрическата мрежа MINI Cooper SE вече събира свежи сили за обратния път. С Wallbox пълното зареждане отнема 3,5 часа – но кой би искал да бърза на Силт? Тук е достатъчен дори обикновен домакински контакт. Но ако бързате, на станция за бързо зареждане с мощност до 50 кВт батерията на новото MINI Cooper SE може да бъде заредена  до 80 % само за 35 мин.

Повечето посетители така и не могат да се наситят на свежия въздух от Северно море. Затова за обратния път до Хамбург избираме друг маршрут. От Лист поемаме по вода към континента. Фериботът спира на датския остров Рьомьо. Най-хубавото е, че на борда на „SyltExpress“ е инсталирана зарядна станция, с която MINI Cooper SE може отново за зареди напълно високоволтовата си батерия.

А пътуването с продължителност 40 мин. е напълно достатъчно за това – като допълнителната порция електроенергия е включена в цената на билета. И така MINI Cooper SE пристига на континента с свежи сили и след това прекосява датско-германската граница.  В режим GREEN+ то се движи особено ефективно. С оптимизираната за ефективност характеристика на педала на „газта“ и деактивирано отопление респективно климатична инсталация могат да бъдат спечелени допълнителни километри пробег. Малко преди паркинга Dithmarscher Geest на автомагистралата един великолепен плавен десен завой ни изкушава да увеличим скоростта.

Все пак ниският център на тежестта на MINI Cooper SE му осигурява особено стабилно поведение на пътя. Иначе шофираме спокойно, като на слизането от моста над канала Nord-Ostsee дори успяваме леко да рекуперираме. След това продължаваме към центъра на Хамбург. Около „квартала на удоволствията“ Репербан пъстрото море от светлини създава впечатлението, че тук електроенергията е в излишък. На MINI Cooper SE обаче му е време за ново зареждане. Бързо откриваме паркинг, оборудван със зарядни станции, и то дори близо до пристанището. Може би водачът иска още малко да се наслаждава на морския въздух.

Текст и снимки Пресслужба MINI

Назад



Коментари