Добра година за Volvo Cars

/ Информатор

Стабилен ръст в продажбите през 2021 и 60% повече електрифицирани автомобили

Volvo Cars  отчита добри резултати за миналата година въпреки пандемията, чиповете и другите проблеми на бизнеса. Глобалните продажби достигат 698 693 автомобила за 2021 г., отбелязвайки 5,6% ръст.

Добрите Volvo резултати затвърждават нарастващата популярност на Recharge гамата с напълно електрически или хибриден задвижващ агрегат. Recharge продажбите са със 63,9% повече спрямо 2020 г. и представляват 27% от общите продажби на компанията през 2021 г. Volvo Cars реализира 64 436 автомобила през декември 2021 – с 18,1% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година. Резултатът е повлиян от продължаващия недостиг на компоненти, който се отрази негативно на производството и доставките. Генерално търсенето на шведската марка продължава да бъде силно.

Почти 40% от световните продажби на Volvo през декември са Recharge модели,  от които изцяло електрическите автомобили са 7,4 на сто. В Европа делът на Recharge е почти 60%, докато в САЩ той е близо 30% от общия обем на продажбите.

В САЩ компанията регистрира 10,9% ръст в продажбите, а в Китай резултатът е с 3% по-добър от този през 2020, достигайки 171 676 предадени автомобила.

В Европа Volvo също отбелязва ръст, достигайки 293 471 автомобила, близо 2% повече от миналата година. Добрите резултати на стария контитент са подкрепени от силното търсене на автомобилите Recharge.

XC60 продължава да бъде най-продаваният модел на Volvo Cars за 2021 г. в световен мащаб. На второ място е градският SUV XC40, а на трето – флагманът Volvo XC90.

Годината е успешна за едни от най-сигурните автомобили и в България, където продажбите са с 31.4% повече спрямо 2020, а plug-in хибридите се удвояват и достигат 20% от общите продажбите. Бестселър продължава да бъде XC90, заемайки 1/3 от продадени Volvo автомобили у нас.

Краят на 2021 отбеляза и летящ старт за първия изцяло електрически модел на Volvo – XC40 Recharge, като само за месец квотата за модела беше разпродадена.

Тези успехи са в унисон със стратегията на Volvo до 2025 година 50% от световните продажби на компанията да са електрически, а останалите 50% – хибириди.

 

 

December

 

 

January- December

 

 

 

2020

2021

Change

2020

2021

Change

Total

78,716

64,436

-18.1%

661,713

698,693

5.6%

Recharge

19,555

23,845

21.9%

115,436

189,216

63.9%

 - Plug-in hybrid

16,207

19,076

17.7%

110,777

163,489

47.6%

 - Fully electric

3,348

4,769

42,4%

4,659

25,727

452,2%

Назад



Коментари