Давид побеждава Голиат и при автосалоните

/

Великанският IAA във Франкфурт остава без половината производители, локалното изложение в Лион събира всички

Библейският сюжет за великана Голиат, победен от младия, но смел и умен Давид се възпроизвежда по странен начин на полето на автосалоните. През септември големият автомобилен бизнес ще гледа по-скоро отстрани великанското изложение IAA във Франкфурт, което по традиция бе неговата основна есенна витрина, но тази година ще си остане предимно немско изложение, тъй като почти половината от фирмите-производители (освен домакинските) са решили да го пропуснат. Причината е както във високите разходи, така и в намаляващия рекламен и информационен ефект от изложението. За фирмите вече е далеч по-изгодно да представят новостите си на отделни събития, достигащи на момента на заинтересованата публика от цял свят чрез сайтове и социални мрежи.

 

За сметка на това локалното изложение в Лион (Франция) ще събере всички фирми-производители.  Прадоксът е, че само преди 3 години този регионален автосалон  е бил отменен поради липса на изложители и интерес у публиката, а след радикално реформиране изживява истински ренесанс. Как е станало това? Първо изложението става далеч по-евтино. Щандовете са по-малки, салонът е по-кратък. Това води до разумни разходи, които локалните дилъри могат да си позволят. Автосалонът се превръща и в панаир за директни продажби и се оказва, че публиката харесва това. Търговците – също. По щандовете кипят сделки и бизнесът открива своя интерес от автосалона. А посетителите се увеличават рязко. Включително и заради доста по-евтините билети. Стига се и до парадоксалната ситуация локалният автосалон в Лион да представя някои нови модели вместо големите международни изложения.

Тази година със сигурност ще бъде така, защото Peugeot ще пропусне скъпия подиум във Франкфурт, но пък ще бъде в Лион, заедно с новичкия кросоувър 2008. Който ще може да бъде директно сравнен с големия му конкурент Renault  Captur. А месец по-късно вероятно ще ги видим и в София, където също ще има малък, но съдържателен регионален автосалон. Интересно дали нашето изложение ще успее да се впише в новата мода на Small is Beautiful? По едно време журналиситите обичаха да го сравняват със световните гиганти Франкфурт и Париж, сега май по-разумно да се мари с по-разумните локални изложения, да несе опитва да надскочи ръста си, и най-важното - да не пренебрегва продажбите в залите!    

 

Назад



Коментари