Dacia показа новия Duster

/ Информатор

Нова платформа, електроника и изисканост в интериора, нови задвижвания под капака, а цените....

Dacia пусна пресматериал за ново поколение на своя бестселър Duster. Той става по-модерен на външен вид, по-изискан в интериора, по-надежден на пътя и извън него, по-авангарден под капака, а най-важното – цените засега не са ясни. На пазара се очаква към средата на следващата година. В пресматериала все пак се обещава, че фирмата няма да изневери на принципите, които го превърнаха в неочакван европейски хит. Ще видим при обявяването им. Във всеки случай маркетолозите са си направили сериозни изводи от досегашните успехи на модела и го предлагат в четири нива на оборудване, като възможностите за  различни „екстри“ са доста. Опитът показва, че и при „евтините“ коли се търсеят най-добре оборудваните, което ще рече и най-скъпите версиии. Играта с цените при Dacia има интрига, която си заслужава да се следи.

А това, което вече обявено е наистина интригуващо. „Повече Duster, отново Duster“, започва следващата глава в историята на модел, който се е превърнал в еталон на своя пазар и завършена емблема на Dacia, въплъщаващ всичко, което марката отстоява: надеждна, но с приключенски дух, достъпна, но готина и екосмарт. Моделът е роден през 2010 г., обновен е за първи път през 2017 г. и пише история на успеха: В своята 13-годишна кариера печели над 40 награди, производството надхвърля 2,2 милиона броя, а непрекъснато нарастващата му популярност го определя като най-продаваният SUV в Европа във всички сегменти на пазара през 2022 г. Около 1000 броя Duster SUV излизат всеки ден от производствените линии в завода на Dacia в Питещи, Румъния – около един брой в минута!

Новото поколение запазва осонвните характеристики, но ги актуализира и обновява. Duster. запазва впечатляващия външен вид, особено солидния си, надежден SUV характер. дизайн на Dacia. Новата Dacia Duster с гордост изтъква своя обновен дизайн. „Преди дори да започнем работа по стила на новата Dacia Duster, ние усъвършенствахме пропорциите, за да намерим силна, балансирана стойка. Когато определите пропорциите достатъчно рано, не се нуждаете от хитрини, за да подобрявате стила по-късно“, обяснява Давид Дюран, дизайн директор на Dacia.  Колата е прама и почтена - „Всичко необходимо, без уловки“, а философията на дизайна. Новата Dacia Duster е защитена със стилен пояс , който я обгръща отвсякъде: Страничните протектори на долната част на каросерията се свързват с протекторите на предните врати и след това с арките на колелата, които от своя страна се свързват с предните и задните брони, за да направят новата Dacia Duster по-здрава и с по-приключенски дух от всякога!

Подобно на екстериора, интериорът съдържа всички важни функционални неща. Голяма част от подобренията са свързани с ергономичността, включително 10,1-инчовия централен екран, позициониран в зрителното поле на водача и под ъгъл 10° спрямо него. Новото управление на автоматичната трансмисия е особено лесно за водача. Плоските повърхности на волана в горната и долната част го правят изключително удобен за управление.

Новата Dacia Duster е изградена на платформата CMF-B, която играе централна роля в индустриалната стратегия на Dacia. Конкурентната и изключително гъвкава платформа е използвана за първи път в за новите Sandero и Logan, а след това за в Jogger. Тя осигурява цялата функционалност, от която Dacia се нуждае, за да разгърне оптимално амбициозния си продуктов план. На платформата CMF-B новата Dacia Duster има повече място за пътници и багаж от предишното поколение и е само малко по-дълъга. Модерните инженерни решения на платформата също така намаляват вибрациите и шума от пътя, подобрявайки комфорта на водача. А това осигурява огромен скок в удоволствието от шофирането с несравнимо усещане за пътя. Платформата CMF-B също благоприятства новата Dacia Duster по пътя и към електрификацията, тъй като може да разположи двигатели, използващи mild-hybrid и full-hybrid технологии.

Офроуд възможностите на новата Dacia Duster са несравними на пазара на неспециализирани 4x4 („неспециализирани“ в смисъл на автомобили 4x4 без трансмисии с близко предавателно отношение), така че феновете на откритите пространства могат да им се наслаждават без притеснения.

Новата Dacia Duster се предлага с трансмисия 4x4 Terrain Control, която включва 5 настройки за шофиране: AUTO (АВТОМАТИЧНО): Трансмисията автоматично разпределя мощността между предната и задната ос в зависимост от сцеплението на колелата и скоростта. SNOW (СНЯГ): Оптимизира траекторията по хлъзгави пътища със специфични настройки за ESC и против поднасяне. MUD/SAND (КАЛ/ПЯСЪК): За променлив терен. OFF-ROAD (ОФРОУД): Върховo представяне при труден терен, много подобна на режима 4x4 Lock на настоящия Duster, но с допълнителното предимство на автоматичното и оптимално разпределение на въртящия момент към предните и задните колела според сцеплението и скоростта. ECO (ЕКО): Оптимизира разхода на гориво чрез регулиране на климатичната система и работата на автомобила. Той оптимизира разпределението на въртящия момент към предната и задната ос до максималната възможна степен, за да ограничи разхода на гориво, като същевременно се адаптира към сцеплението на пътя.

Пътен просвет: 217 мм във версията 4х4, най-високият на пазара. Преден и заден ъгъл на заход за преодоляване на още повече препятствия: До 31° отпред и 36° отзад (версии 4х4). Управление на скоростта при спускане, особено полезно при неравен терен и стръмни склонове. Системата основно действа върху спирачките, за да поддържа скоростта на автомобила под контрол (въз основа на действията на водача) между 0 и 30 км/ч. Тя сработва независимо от предавателното отношение (включително на заден ход), така че водачът да може да игнорира педала на газта и спирачката и да се съсредоточи върху волана. Нова система за пътна информация. По време на офроуд шофиране на 10,1-инчовия централен екран се показва разнообразие от особено полезна информация: Странично накланяне Наклон на автомобила нагоре и надолу Разпределение на мощността към предната и задната ос (версия 4х4).

Duster HYBRID 140. Този двигател, който Dacia внедри в Jogger в началото на 2023 г., сега се предлага с Duster. Той е конструиран с технологии, които Renault Group е изпробвала и тествала, и се състои от 4-цилиндров, 1,6- литров бензинов двигател с 94 к.с., два електрически мотора (задвижващ мотор с 49 к.с. и високоволтов стартер генератор) и електрическа автоматична скоростна кутия (с 4 предавателни отношения на двигателя и 2 предавателни отношения на мотора). Тази комбинирана технология е възможна, защото системата е без съединител. Рекуперативното спиране, високият капацитет за възстановяване на енергия в батерията от 1,2 кВтч (230 V) и ефективността на скоростната кутия правят възможно шофирането в изцяло електрически режим до 80% от времето в града, което намалява разхода от 20% (комбиниран цикъл) до 40% (градски цикъл). Освен това двигателят винаги стартира в електрически режим. Duster TCe 130. Това е първият път, в който Dacia използва този двигател, осигуряващ първоначална степен на електрификация. Той съчетава 3-цилиндров, 1,2-литров турбо бензинов двигател от ново поколение, използващ цикъла на Милър (намалените загуби на помпата оптимизират ефективността), и 48 V mild hybrid мотор. Този мотор подпомага двигателя с вътрешно горене, когато автомобилът стартира или ускорява, намалявайки средния разход и емисиите на CO2 с около 10%*. Той също така осигурява повече мощност по време на ускорение от съществуващия модел TCe 130, което прави шофирането по-директно и по-плавно. Рекуперативната спирачна система зарежда батерия 0,8 кВтч, без това да носи забележима разлика за водача. Двигателят TCe 130 се предлага с 6-степенна скоростна кутия във версиите 4x2 и 4x4. И Duster ECO-G 100. Dacia, безспорният LPG лидер в Европа, е единственият производител на автомобили, който предоставя опция за два типа гориво (бензин и LPG) на всички свои модели с вътрешно горене с обозначението ECO-G. Новата Dacia Duster се предлага с тази вградена изпитана технология, която гарантира безопасност и надеждност. Когато работи с LPG, Duster ECO-G 100 отделя средно с 10% по-малко CO2 от сравним бензинов двигател. Mоже да измине до 1300 км**, като двата резервоара съдържат 100 литра – 50 литра бензин и 50 литра LPG (вторият е под пода на багажника, така че не влияе на товарния капацитет). Бутон, вграден хармонично в таблото, превключва двигателя от едно гориво на друго бързо и неусетно.

Новата Dacia Duster илюстрира философията на Dacia за технологичен напредък: моделът трябва да бъде здрав, интелигентен, достъпен и да улеснява живота на потребителите, т.е. да подобрява безопасността и комфорта.

Нова информационно-развлекателна система с 10,1-инчов централен сензорен екран, включена като стандартно оборудване от ниво Expression и налична и с двете мултимедийни версии от Duster, а именно Media Display и Media Nav Live: Media Display, която ще бъде фабрично вградена в моделите Expression и Extreme на новия Duster, включва четири високоговорителя и безжична връзка с Apple CarPlay™ и Android Auto™.

Media Nav Live, която ще бъде стандартно оборудване в моделите Journey и ще се предлага като допълнително оборудване за Extreme, включва всички горепосочени плюс свързана навигационна система, осигуряваща актуализация на трафика в реално време и аудиосистема Arkamys 3D с шест високоговорителя.

Media Control при версия Essential е цялостна информационно-развлекателна система, която може да се управлява от волана. Тя показва информация, свързана с медиите, на 3,5-инчов екран до аналоговите уреди на арматурното табло. Има четири високоговорителя, Bluetooth връзка, USB порт и стойка за смартфон, вградени в таблото.

Когато се свържете с безплатното приложение Dacia Media Control, можете да управлявате радиото, другите медии и редица други функции от екрана на смартфона си. Вградена свързаност, отговаряща на новите европейски изисквания GSR2, в автомобилите с Media Display и Media Nav Live – още повече свързани услуги,включително: FOTA (Firmware over the Air) актуализации по въздуха, така че да не е нужно да посещавате мрежата, за да имате най-новата версия. Свързана поддръжка, която можете да проверявате в приложението за смартфон MyDacia.

Дигитален инструментален панел : Новата Dacia Duster е първата, който разполага със 7-инчов дигитален инструмнентален панел , на който водачът може да извежда информацията, която намира за най-полезна в оформлението, което предпочита. Този дигитален панел се предлага като стандартно оборудване от ниво Expression. Стойка за смартфон при всички нива на оборудване.

Версиите с Media Display и Media Nav Live включват също два USB-C порта отпред и два отзад, за да захранват до четири устройства. Всички тези портове са с подсветка. Безжично зарядно устройство за смартфон в централната конзола, достъпно и за двамата пътници отпред, стандартно оборудване за Duster Journey и допълнително оборудване за Extreme. Круиз контролът вече е включен като стандартно оборудване от ниво Expression.

Автоматичното превключване между дълги и къси светлини е стандартно за нивата Extreme и Journey. Автоматичните къси светлини се предлагат при всички нива на оборудване. Нови системи в помощ на водача са добавени към новата Dacia Duster, за да отговорят на най-новите европейски изисквания за безопасност, като автоматично аварийно спиране (в градски и крайградски райони, включително отчитане на други автомобили, пешеходци, велосипеди и мотоциклети), разпознаване на пътните знаци и предупреждение за превишена скорост, помощ при паркиране на заден ход, сигнал за аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата, асистент за придържане в лентата, предупреждение за вниманието на водача и спешни повиквания (eCall).

И за да улесни живота на своите клиенти, Dacia добавя умен бутон, My Safety, за бързо конфигуриране на предпочитаните системи в помощ на водача. По-просторно купе. Новата Dacia Duster осигурява най-доброто съотношение качество-цена в своя сегмент.

Преминаването към платформата CMF-B освобождава повече пространство вътре – особено ширина отпред и място за краката отзад (+30 мм). Подът на багажника е по-нисък, а отворът му е по-широк и по-висок. Самият багажник също е по-широк и по-висок, осигурявайки до 6% допълнително пространство (472 литра под кората в новия Duster 4х2). Изцяло ново оборудване.

Новият Duster предлага разнообразие от удобства, за да подобри комфорта на водача. Електрическа паркинг спирачка е включена в ниво на оборудване Journey (стандартно) и Extreme (допълнително), а нивата Extreme и Journey стандартно са със странични огледала с електрическо регулиране и сгъване. Тъй като е по-готов от всякога да се справи с най-суровите условия, новата Dacia Duster може да бъде оборудвана и с отопляем волан и система за размразяване на предното стъкло (в някои държави). YouClip, новите, умни аксесоари в духа на Dacia.

Инженерите на Dacia изобретиха YouClip, проста и практична система, която прикрепва няколко специфични аксесоара в определени зони в купето – и ги прикрепва здраво. Новата Dacia Duster е оборудвана с четири (при Essential) или шест точки на закрепване YouClip (една на таблото, една на конзолата от страната на пасажера, една зад централната конзола, две от двете страни на багажника и една на задната врата). Те могат да държат стойка за таблет, калъф за съхранение, стойка за смартфон с индукционно зарядно устройство или „3- в-1“ (държач за чаша, кука за чанта и подвижна лампа). Тази гениална 3-в-1 система е фабрично вградена в Duster Extreme и всички аксесоари, съвместими с YouClip, се предлагат от мрежата на Dacia.

В днешно време около 70% от клиентите на Duster избират по-високите нива на оборудване. Съответно новата гама Duster сега има три нива: Essential, Expression и нов избор между две различни, но допълващи се върхови нива: Duster Extreme за феновете на откритите пространства и интензивното шофиране и Duster Journey за тези, които предпочитат сдържана елегантност, комфорт и технология . Двете последни нива ще бъдат налични на сходни цени.

Основно стандартно оборудване • Duster Essential: Media Control, фиксирани покривни релси, 6 въздушни възглавници, заден паркинг сензор и др.

  • Duster Expression: също като Essential + 17-инчови алуминиеви джанти, 7-инчово дигитален инструментален панел , 10,1-инчов централен сензорен екран с информационно-развлекателна система Media Display и безжично репликиране на екрана на смартфон с Apple CarPlay™/Android Auto™, камера за заден ход и др.
  • Duster Extreme: също като Expression + модулни покривни релси, миеща се тапицерия TEP MicroCloud, гумени стелки за пода и багажника, автоматична климатична система, система YouClip 3-в-1, декоративни елементи в меднокафяв цвят отвътре и отвън и др.
  • Duster Journey: също като Expression + 18-инчови алуминиеви джанти, фарове за мъгла, автоматична климатична система, карта „Свободни ръце“, електрическа паркинг спирачка, безжично зарядно устройство за смартфон, информационно-развлекателна система Media Nav Live със свързана навигация, аудиосистема Arkamys 3D с 6 високоговорителя и др. И ад не забравяме най-важното цза едан Dacia – цените. Те няма да скочат рязко, обещава пресматериалът: „ Новата Dacia Duster ще продължи да изпълнява обещанието на Dacia за съотношение качество-цена. Тя ще комбинира най-достъпните цени в своя сегмент с по-голямо купе от всякога в най-добрата сделка на пазара“, казват от фирмата.

Назад



Коментари