Dacia дърпа рязко във Франция

/ Информатор

През ноември Renault e в спад с 25% и до края на годината Peugeot може да излезе като пазарен лидер

Dacia се очартава като ноемврийски феномен по продажби на френския пазар. Въпреки блокадите на кръстовища и подпалването на  Шанз Елизе, статистиката в Париж работи бързо и данните вече са оповестени. Според тях румънските коли са отбелязали ръст от +34,7%  (12 351 сделки за месеца), което е невероятен скок на фона на останалите. Като цяло пазарът има слаб спад от -4,7% спрямо ноември миналата година. Той до голяма степен се дължи на задържане на корпоративните сделки, което е чисто конюнктурно. Фирмите бавят покупките на нови коли до 1 януари, когато ще влезе в сила по-благоприятен екологичен малус. Продажбите на частни лица са стабилни. Освен това през август пазарът имаше рязък скок, предизвикан от въвеждането на новата хомологация, а сега идва постепенното връщане към нормалност. 

Продължава неравномерното развитие на отделните марки, което се дължи до голяма степен на проблемите с прехода към хомологизиране на моделите по стандарта WLTP. По тази причина досегашният лидер Renault записва трагичен ноември (спад -25,2%), докато  съперникът за първото място Peugeot има спад от само -1,3%. Двете основни френски фирми си дишат във врата на финалната права. Ако тенденцията от ноември продължи, Peugeot би могъл да изпревари вечния съперник.

На трето място е Citroen със 17 743 сделки и ръст от +10,3%, следван от Volkswagen, който се измъкна от черната дупка след вилзането на WLTP в сила и има ръст от +12,4%. На пето място излиза Dacia, като нейният пазарен лидер Sandero е на 4-о място по продажби в списъка на моделите, а и Duster влиза в десетката. Основният пазарен коз на румънските коли е цената, която даже е обидно ниска, ако съдим от реакцията на клиентите в рекламния клип по-горе. "Не можем да харчим толкова малко", фръцва се дамата.  

Делът на дизеловите коли е спаднал до 35%, докато електричките нарастват сравнително бързо и вече са 2% от всички продажби, а хибридите са 6%. 

 Класация за ноември и за 11-те месеца по марки

Място

Марка

Продажби ноември

Промяна

Продажби 2018

Промяна

1

Peugeot

32 820

- 1,3 %

362.473

+ 7,3 %

2

Renault

25 699

- 25,2 %

374.922

- 0,5 %

3

Citroën

17.743

+ 10,7 %

197.616

+ 5,6 %

4

Volkswagen

13.146

+ 12,4 %

127.220

+ 2,0 %

5

Dacia

12.351

+ 34,7 %

130.723

+ 22,3 %

6

Toyota

8.940

+ 20,6 %

89.201

+ 11,1 %

7

Mercedes

6 432

- 8,3 %

58.426

- 0,2 % 

8

Opel

6.096 

- 3,3 % 

66.775 

9

Ford

6.055 

- 12,0 % 

76.693 

- 1,0 % 

10

Fiat

5.422

- 3,7 %

73.295

+ 17,0 %

11

BMW

4 973 

- 13,4 % 

52.593 

- 2,9 % 

12

Audi

3 540 

- 37,4 % 

47.615 

- 19,5 % 

13

Hyundai

3.130 

+ 18,8 % 

33.014 

+ 24,4 % 

14

Kia

3.074 

- 6,1 % 

39.261 

+ 14,9 % 

15

Skoda

2.782 

+ 2,1 %

28.663

+ 17,3 % 

 Класация за ноември и за 11-те месеца по модели

Място

Модел

Продажби ноември

Продажби 2018

1

Renault Clio

9 135

112.960

2

Peugeot 208

8.891

95.227

3

Peugeot 3008

6.607

79.164

4

Dacia Sandero

6.557

65.013

5

Citroën C3

6.536

71.843

6

Peugeot 2008

5.512

62.187

7

Peugeot 308

5.226

58.905

8

Volkswagen Polo

4.129

32.853

9

Citroën C3 Aircross

4.051

40.194

10

Dacia Duster

4.050

43.795

11

Renault Twingo

3.760

42.413

12

Renault Captur

3.601

62.819

13

Toyota Yaris

3.452

33.681

14

Peugeot 5008

3.125

29.045

15

Volkswagen Golf

2.580

24.542

Източник : CCFA. 

Назад



Коментари