Citroen блокира Polestar във Франция

/ Информатор

Конфликтът е заради използването на двата шеврона в емблемата

Китайският бранд Polestar, който всъщност е елитарно подразделение на Volvo и вече се продава в Европа, се сблъска с неочаквана пречка във Франция. Citroen е подал жалба в съда, че емблемата на Polestar, която е два шеврона, насочени един срещу друг, имитира непочтено логото на Citroen, където шевроните са подобни по форма, но в друга конфигурация.

За Citroen тези стрелки са част от фирмената митология. Идват от зъбните колела, с които Андре Ситроен е направил своя пробив в новата за него  индустрия и са част от идентичността на марката повече от век.

Polestar пък ги сложи на своята емблема преди три години, а преди имаше съвсем различно лого. Това е разкзано подробно в жалбата. Съдът все пак е преценил, че двете емблеми са доста различни и клиентите няма да се объркват между тях. Затова и няма забрана, но е наложена глоба от 150 хил евро и 6-месечна срок, в който Polestar няма право да използва това лого във Франция, което на практика означава и че не може да се продава (освен ако не сменят логото). Причината не е, че има подвеждане на клиентите, а че се използва авторитета на Citroen, известен масово и като „двата шеврона“.  

Назад



Коментари