BMW в битка с вируса

/ Информатор

Продажбите са спаднали с 23%. Електрификацията напредва ускорено

Продажбите на BMW Group за първите шест месеца на тази година са негативно повлияни от временното затваряне на търговските обекти по целия свят и цялостния ударъ върху стопанския живот заради коронавирусната пандемия.  Компанията е доставила общо 962 575 (-23,0%) премиум автомобили BMW, MINI и Rolls-Royce на клиенти по целия свят през първото полугодие.

„Ние много внимателно следим в развитие глобалното търсене и продължаваме да планираме различни сценарии, за да можем да реагираме бързо, тъй като различните региони по целия свят се възстановяват от пандемията на коронавирус с различна скорост“, казва Питър Нота, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиентите, марките и продажбите. „Ние наблюдаваме положително развитие в Китай, където продажбите ни през второто тримесечие отново бяха по-високи, отколкото през предходната година“, подчертава Нота. „Търсенето на нашите електрифицирани превозни средства също изпревари тенденцията на пазара през първата половина на годината. Широката ни гама от plug-in хибриди и новото изцяло електрическо MINI се радват на голямо търсене сред нашите клиенти “, добавя той.

Доставки на превозни средства през първото полугодие по марки

Общо 842 153 (-21,7%) автомобили BMW са предадени на крайни клиенти през първите шест месеца на текущата година. Марката MINI реализира 118 862 (-31,1%) броя през същия период.

През първата половина на годината са реализирани общо 61 652 (+ 3,4%) електрифицирани автомобили BMW и MINI.

Rolls-Royce Motor Cars отчита продажби на 1560 (-37.6%) автомобили през първата половина на текущата година.

Общо 76 707 (–17,7%) мотоциклети са доставени за съшия период.

Стратегически решения относно бъдещата моделна гама дават плодове

BMW Group започна рано със системната електрификация на своето портфолио от автомобили. Групата вече предлага plug-in хибридни модели във всички съответни сегменти на автомобилите и заема водеща роля в Германия и по света. На този фон компанията приветства икономическия пакет на Германия и очаква да се възползва от включените стимули, особено по отношение на повишаване на привлекателността на електрифицирани превозни средства. Производството на изцяло електрическото BMW iX3 ще започне след няколко месеца. Следващата година електрификацията на моделната линия продължава с изцяло електрическите BMW i4 и BMW iNEXT. BMW Group има за цел да предлага общо 25 електрифицирани модела до 2023 г. - повече от половината от тях напълно електрически. 

Освен това BMW Group продължава да обновява моделната си гама и представи новото поколение на спортното си двуврато BMW Серия 4 Купе в премиум средния сегмент в края на май. Новото BMW Серия 5 също е на пазара от юни, с многобройни иновации в дизайна и технологиите, които са в основата на водещата му позиция в горния среден премиум сегмент. THE 5 предлага най-голямата серия от plug-in хибриди в портфолиото на BMW, с пет варианта на модела.

Младата електрифицирана продуктова линия на марката MINI също оказва положително въздействие върху данните за продажбите. През първата половина на тази година са продадени общо 8 587 единици (+ 4,1%) на plug-in хибридното MINI Cooper SE Countryman ALL4 * и изцяло електрическoтоия MINI Cooper SE *.

 

Продажбите на BMW и MINI в ключови региони по целия свят

Германия

Вътрешният пазар на BMW Group отбеляза положителна тенденция при новите поръчки - по-специално за електрифицираните превозни средства - при BMW и особено при MINI. През първите шест месеца са продадени 116 255 автомобила BMW и MINI (-29,1%); 10,8% от тях са електрифицирани

Европа

В търговски регион Европа са доставени общо 372 428 (-32,3%) автомобили BMW и MINI в периода януари - юни тази година. от тях 40 734 са BEV и PHEV автомобили, като процентът на електрифицираните превозни средства възлиза на 10,9%. С много малки единични изключения, всички търговски обекти в региона бяха отворени до края на първото полугодие

Северна Америка

Ситуацията в САЩ остава смесена и варира от щат до щат. До средата на юни всички търговски обекти бяха отворени за първи път от началото на март. Общо 133 844 превозни средства (-30,6%) са доставени на клиентите през първата половина на годината; от тях 121 657 (-29.6%) са автомобили с марка BMW.

Китай

В Китай продажбите за първите шест месеца на годината възлизат на 329 069 автомобила (-6.0%). Продажбите през второто тримесечие вече са с 17,1% по-високи спрямо предходната година. Това продължава започналата през март положителната тенденция, насочена към възстановяване на този пазар.

 

Продажбите на BMW Group през Q2 и към юни 2020 г. с един поглед:

 

 

Q2 2020

В сравнение с предх. год. %

януари - юни 2020

В сравнение с предх. год. %

BMW Group Автомобили  1

485 701

-25.3%

962 575

-23.0%

BMW 1

430 397

-23.2%

842 153

-21.7%

MINI 1

54 597

-38.2%

118 862

-31.1%

BMW Group електрифици-рани* 1

31 095

-4.9%

61 652

+3.4%

Rolls-Royce 1

707

-46.8%

1 560

-37.6%

BMW Motorrad

41 933

-23.2%

76 707

-17.7%

*BEVs and PHEVs

 

 

Продажбите на BMW & MINI в регионите / пазарите:

 

 

Q2 2020

Compared with previous year %

1st Half 2020

Compared with previous year %

Европа 

151 869

-45.6%

372 428

-32.3%

  • Германия* 

48 264

-46.0%

116 255

-29.1%

Азия  

253 533

+7.5%

416 153

-8.1%

  • Китай  

212 617

+17.1%

329 069

-6.0%

Северна и Южна

Америка 

70 311

-41.1%

152 102

-30.5%

  • САЩ 

56 245

-39.5%

120 937

-29.4%

* Предварители данни за регистрация

 

Назад



Коментари